Zurich Maratón Sevilla 23/02/2020

Zurich Maratón Sevilla 23/02/2020

17 Gen 2020 11:02 - 17 Gen 2020 16:38 #141 per kilometer (Associat/da)
Ja estema divendres, que en clau laboral, sempre sona molt bé. Peró a nosaltres, ens interesen altres coses en aquest fil. M'agrada escriure al fil dilluns, havent acabat la setmana, i començant la següent, peró de tant en tant, els divendres, m'agrada també passar-me i fer alguns apunts. Crec que ara ho faré més sovint, per que quan més a prop estem, més notícies van apareixent...

La setmana ha anat molt bé, i ja hem tancat un nou bloc de 6 dies seguits, amb 123 km a les cames, que no està gens malament. Demà tocarà descans, abans d'afrontar una nova tirada el diumenge per tancar la setmana. Per cert, que s'espera mullada...per fer-ho més divertit...:stucktongue. Aquesta està sent una setmana de números. Per un costat hem superat la barrera dels 1.000 km amb les sabatilles, unes Nike Epic React Flyknit 1. Sabatilles denostades per molts companys, que només se les posen per caminar...doncs ja veieu que es pot caminar moooolt, ;). Estan perfectes per fora i la sola aguanta prou bé a aquestes alçades. Afegeixo que tots aquests km s'inclouen dintre dels últims 15.000 km fets, i que m'han permés arribar al level Volt a l'app de Nike. He llegit que tindran un detallet amb mi, com amb d'altres que ja ho han fet. Sempre és d'agrair, peró jo a més estic content, per que són absolutament reals (perque veig coses molt rares...) i per que tirant la vista enrera, ens remontem aproximàdament a l'estiu de 2016. El moment del canvi, camí de Chicago, que ens ha portat on estem avuí dia i al que hem estat fent darrerament. Així que com dèia molt content doncs.

Deixant de banda els números individuals, ens centrem de nou a Sevilla. On hi han moltes cosetes a dir.
Ja tenim cartell:

i el més important, ja tenim medalla de finisher...

No em direu que no hi han ganes de tenir-la al coll....

I continuem, per que la cosa pinta molt bé, així d'entrada, en un circuit a nivell del mar, protegit i amb només 32 girs i un final al centre que ja estic desitjant sentir. 13.000 corredors han confirmat la seva sortida el 23 de febrer, el que representa un rècord parcial a poc més d'un mes de la prova. Procedents de 79 països, amb 3.900 corredors que ens visitaran des de l'Afganistan a Angola passant per Sud-àfrica, Bangla Desh, Malàisia, Japó, Hong Kong, Nova Zelanda, Xile, El Salvador , Canadà, Finlàndia, Estònia o Rússia. Per volum, es manté l'habitual presència massiva de corredors de Portugal, França i el Regne Unit, països als quals segueixen Itàlia i Bèlgica

Igualment, també s'ha batut el rècord de participació femenina, amb 1.900 corredores, unes 250 més que l'any passat a la línia de sortida, a un mes del tret de sortida.

Pel que fa a la participació nacional, més de 2.600 sevillans ja han confirmat la seva participació en una cita en què la segona província amb major participació és Madrid, amb prop de 1.300 inscrits. Per darrere se situen a hores d'ara Cadis (486), Barcelona (414), Còrdova (311), Badajoz (295), Màlaga (280), Huelva (252) i València (179).

I si per si tot aixó no fos sufient, recordo que l'edició 36 de la Zurich Marató de Sevilla destaca per acollir el Campionat d'Espanya de la modalitat, classificatori per als Jocs Olímpics de Tòquio per als guanyadors nacionals que rebaixin la marca mínima, que és de 2:11:30 en homes i de 2:28:30 en dones. "El millor temps d'un corredor nacional a Espanya va ser el que va aconseguir Javi Guerra fa dos anys a Sevilla amb 2:08:36, batent un registre que no fregava ningú des de 2006, i ara ve amb millors sensacions per competir en un circuit que és millor. Però a més, atletes de diferents països com Brasil, Argentina, Israel, Suècia, Irlanda o Turquia també poden aconseguir aquí el bitllet per als jocs, el que augmentarà la competitivitat ", segons Javier Gavela, director de la prova, que també serà classificatòria per els Campionats de l'Món de Grups d'edat Abbott WMM Wanda. Així que tenim circuit, tenim nivell i tenim molts corredors, que son coses que buscava en venir a Sevilla. Ara que aixó cada cop està més aprop, no podem decaure. Anims a tots i a seguir treballant i sumant km per la fita...

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Gen 2020 20:03 #142 per Jorfer (Associat/da)
M'agrada la medalla Kilometer. Esperem que aviat la puguem incorporar a la col·lecció.

Per cert, aquests darrers dies i gràcies al XarlieOne1, he trobat un bloc amb un fil de col·lecionistes de maratons i, m'he apuntat. Per ara estic el 99 però està clar que en aquest llistat no estan tots els que han fet més de 50. Per exemple crec que falten els germans Leal o Vicenç o Cargol o Ironxevi.
Aquí està l'enllaç:
coleccionistamaratones.wordpress.com/201...mas-de-50-maratones/

SETMANA 12/17
QUILÒMETRES SETMANALS, TOTALS I MITJA SETMANAL : 85.7/877.7/73.14
DIES D'ENTRENO: cinc rodatges i un dia de sèries, 5x2000 amb tres minuts de recuperació entre 8:30 i 8:13.
CURSES: cap
PES ACTUAL: 74.4 (-0.600) hem baixat una mica.

Setmana de més volum fins el moment destacant la tirada de 30 d'ahir dissabte en companyia de Òscar fent-la progressiva i acabant al voltant de 4:20/km. Molt satisfets i això que uns quilòmetres ens va bufar el vent de cara pel litoral castelldefelenc.

Les sèries del dijous també ens van deixar satisfet fent-les controlades. Mai havia fet 5x2000 i tenia els meus dubtes doncs portava cinc dies seguits corrent. No m'agrada passar de quatre sense un dia de descans, doncs tinc la sensació que jugo amb foc i no em vull trencar a aquestes alçades.

Aquesta setmana he fet dos dies core. A veure si la propera passo a tres o quatre sessions. Segur que la pluja ajuda a augmentar la possibilitat d'incrementar feina alternativa.

Cinc setmanes cinc i segona de les fortes per davant que rematarem amb la mitja de Terrassa a ritmes exigents.

Bona setmana!!

20 Gen 2020 13:43 #143 per Alex_Knight (Associat/da)

Jorfer va escriure: destacant la tirada de 30 d'ahir dissabte en companyia de Òscar fent-la progressiva i acabant al voltant de 4:20/km. Molt satisfets i això que uns quilòmetres ens va bufar el vent de cara pel litoral castelldefelenc.

Pedazo entreno!! :top: Sessió clau per d'aquí cinc setmanes. Felicitats jorfer i RugbyMan

"The best predictor of performance is performance itself." - Andy Coggan
10k: 37'53" - 2020 Sant Antoni
21k: 1h24'42" - 2019 Mitja Marató de Sant Cugat
42k: 3h19'20" - 2015 Marató Barcelona
www.strava.com/athletes/550322

20 Gen 2020 13:54 #144 per Jorfer (Associat/da)
Moltes gràcies Alex. A veure aquesta setmana quins entrenos podem fer i quins ens saltem amb el temporal. Crec que no em jugo la salut a aquestes alçades.

20 Gen 2020 16:44 #145 per jaume86 (Associat/da)
A l'espera de la kilo setmana, acompanyada com sempre d'un temazo, a la resta només us puc felicitar i animar a seguir amb l'esforç, que esteu duent a terme unes excel·lents preparacions que desitjo que celebrem plegats a Sevilla. Queda poc més d'un meset, això ja ho teniu a tocar i esteu molt forts!!

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

20 Gen 2020 17:24 #146 per kilometer (Associat/da)
Doncs si Jorfer, per un costat em sembla un gran entrenament i per l'altre també tens raó i aquesta setmana haurem de parar atenció a l'amiga Glòria; que ve amb ganes cap aquí. Jo avuí he sortit un pelet tard i ja es notava una mica l'arribada del vent. Jo també vaig acabar molt content, tancant la 11ena setmana ahir a la CDLA. 90' a 3:47 de mitjana, en un dia que no va ser fàcil. Cap al final el vent es va girar en contra i sobretot el plugim constant i l'estat del sol amb molts sots, mullat, dificultava la tracció per moments, així que molt content. Una setmana més ampliament per sobre dels 100 km, i ara, més enllà dels 1.200 acumulats.

Afrontem ja, aquesta 12 setmana amb més ànims si cap. Pel treball fet fins al moment, per les bones sensacions que estem acumulant, peró sobretot per la competició diumenge. Ens espera la Mitja de Terrassa. A quatre setmanes justes de Sevilla ens cau en un bon moment. I tot i que competirem i buscarem un bon temps, l'important serà extraure bones conclussions d'un circuit, tot i les modificacions, com a mínim interessant.

Aquesta dotzena setmana ha de ser una setmana on el protagonisme el tindrà el rodatge, el que succeirà també amb la següent, per aixó és moment idela per fer el test de mitja sense alterar el seguiment de la preparació. Demà contnuarem aixó segur. Per que tot i que la borrosca Glòria cobri protagonisme aquests dies, una altra Gloria, de cognom Gaynor ens recorda des de fa temps, que sobreviurem. Així doncs a córrer, i que la festa continui...

Entre

20 Gen 2020 20:22 #147 per Jorfer (Associat/da)
Aquesta setmana estic envoltat de Glòries!!! :stucktongue :stucktongue
Bona tria Kilometer i a continuar.

Jo he començat anant al fisio i fent una miqueta de core.
Demà suposo que també farem exercici indoor a casa.

Gràcies Jaume pels teus bons desitjos. :thumbup: :thumbup:

Continuem!!

23 Gen 2020 15:45 #148 per kilometer (Associat/da)
Post especial nanos. Quin dia és avuí ?, doncs 23 de gener...iniciem l'últim mes. Si senyors, ens queda un mes just, i tant debó, a aquestes hores, en un mes, podem estar gaudint de la gastronomia sevillana, feliços i contents amb la marató feta i amb la medalla al coll.

Sembla mentida, com passa el temps. Com de lluny ens sembla la marató quan ens vam inscriure i com de prop és ara. Particularment ha estat una setmana complicada, amb aquesta borrasca dels nassos. Aixó semblava Londres, només que vent i puja. I si no hi havia vent, la pluja quèia més o menys, parava, arrencava de nou. Semblava com si els núvols estiguessin fent un fartlek de pluja :stucktongue. Porto 5 dies seguits remullant-me, en major o menor grau. Així que quan venia a treballar aquesta tarda i tornava a veure la llum del sol, ja m'he sentit més alegre;)

Millor, per que, si la meteo no torna a empitjorar, pot sortir una bona mitja aquest diumenge. Hi vaig amb ganes i amb les coses clares i a fer un bon treball per tancar la 12ena setmana de preparació. Així que ja sabeu:

"The last month is already underway. Come on !!"

23 Gen 2020 16:55 #149 per Jorfer (Associat/da)
Doncs si Kilo la pluja, el vent i la tempesta Glòria a qui més que menys, ens ha fet descansar de forma obligada i segur que ens permet recarregar piles per a continuar el darrer mes de la preparació.

Com passa el temps.
Aquesta tarda toquen sèries: 3000+2000+3000 a veure com respon la maquinària.
Ja us explicarem.

Continuem.

26 Gen 2020 20:51 #150 per Jorfer (Associat/da)
SETMANA 13/17
QUILÒMETRES SETMANALS, TOTALS I MITJA SETMANAL : 64.4/942.1/72.46
DIES D'ENTRENO: dos rodatges i un dia de sèries, 53000+2000+3000 amb 3' rec (12:34/8:13/12:25).
CURSES: Mitja de Terrassa (1:30:05)
PES ACTUAL: 74.4 (0.000) ni pujo ni baixo.

Setmana marcada per Glòria que no ens va deixar córrer ni dilluns ni dimarts fent curts de quilòmetres, però he preferit descansar i no arriscar-me a grips o similars.
He fet dos dies core i volia fer més, però no he trobat els moments.

Les sèries les vaig fer en companyia del Dennis que em va anar de fàbula marcant ell les dues darreres i fent-les en progressió. A veure si aquesta propera setmana les puc fer també amb Òscar.

I en quan a la mitja de Terrassa he sortit relaxat i agafant com referència la llebre de 1:30 a la vista sempre, he intentat anar relaxat i anant provant cosetes. No acabo de trobar el tipus de calçotet i malla amb que córrer la marató. No m'acabo de decidir.

Aquesta propera setmana té pinta que acabarem propers els 90, potser la de més volum de la preparació. I després ja baixada. Diumenge anem a Granollers a fer kms.

Bona setmana i, molts ànims Kilo, no et ratllis que vas molt bé i ho saps. L'objectiu és el 23F no avui.

Continuem.

26 Gen 2020 21:18 #151 per JRDi69 (Associat/da)

Jorfer va escriure: No acabo de trobar el tipus de calçotet i malla amb que córrer la marató. No m'acabo de decidir.

Proba a treure els calçotets, serà una prenda menys a decidir/molestar :smirk:

Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 20:19 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

2h23 44 30km Berlín 2019

26 Gen 2020 21:49 #152 per Jorfer (Associat/da)

JRDi69 va escriure:

Jorfer va escriure: No acabo de trobar el tipus de calçotet i malla amb que córrer la marató. No m'acabo de decidir.

Proba a treure els calçotets, serà una prenda menys a decidir/molestar :smirk:

Salut!
Jordi

No ho descarto, com a mínim ho provaré en una tirada a veure quines sensacions tenim.

27 Gen 2020 11:11 #153 per kilometer (Associat/da)
Moltes gràcies Jorfer, pels ànims. Si et dic la veritat, ni he tingut temps i ni m'he parat massa a lamentar-me per com va anar la mitja de Terrassa ahir. Ara en parlem...

No volia començar a aquest post, sense fer esment a una tràgica notícia. Ahir ens va deixar Kobe Bryant, per a mi, sense dubte, un dels millors jugadors de baquet de la história, als 41 anys. Suposo que la notícia ja la coneixeu tots. Peró una persona de la seva trascendència, contemporani a nosaltres, i que tant hem pogut veure en acció, es mereixia unes línies per part meva. La seva ascendència italiana, el seu gust pel futbol, el seu més que bo espanyol, i la gran amistat que va fer amb el Pau Gasol, ens el fèia molt proper. Tot un professional, un animal competitiu, un esportista exemplar i un referent per a un amant de l'esport com jo. Descansa en pau "mamba negra" i gràcies per fer-nos gaudir...

Setmana 12 al sac ja amb més de 1.300 km. Ja hem iniciat la 13ena, amb 40 minutets només avuí. Recuperar les cames d'ahir, era un dels objectius avuí, així com continuar treballant cara a Sevilla. Fins al moment, no puc negar que estava molt content de com anava tot. Grans entrenaments, grans sensacions i pocs moments en que no acabés satisfet del treball fet...fins ahir. Anava amb grans expectatives a Terrassa, per suposat conscient del circuit, peró que ja en una situació similar, al 2018, camí de Tòquio, amb el final ascendent, em va deixar molt satisfet. No sé explicar ben bé, que va succeïr, i tot i que un lloc 26 a la general i 1h17:17, pot semblar, que no és per tant, les coses no van anar bé. No vaig trobar en cap moment la cadència, la força, la gambada que tenia al cap. Ni pujant, ni baixant, ni en pla, aconseguia augmentar el ritme. Em quedo amb el fet de mantenir-me ferm, de lluitar i perseverar, i allunyar del cap els fantasmes de la retirada. Tenint en compte com han anat les coses fins ara, no sabria explicar per que no tenia aquesta marxa més ahir. És possible que fos el cúmul de diferentes petites coses, no sé, peró no hi ha una causa clara. Ara més que mai, hem de ser forts física i mentalment i no deixar que aixó ens destorbi. Els entrenaments que estan per venir marcaran l'estat de forma i les possibilitats que tenim a Sevilla. Sé que no som màquines i que tot no pot sortir perfecte i que hem de ser possitius. Que no va ser un bon resultat, no ho puc canviar, peró sé que no hi havia res que indiqués que hi havia algún porblema i per tant, m'ho prenc com un toc d'atenció, per redoblar esforços, concentració i no deixar de caure la motivació.

¡¡ I'm gonna make it.... !!

27 Gen 2020 11:20 #154 per Dennis Teuling (Associat/da)
I tant que sí kilo :muscle: :muscle: :muscle:

Tu mateix ja t'ho has dit tot.. i tot encertat.
No ets un machine (tot i que.. família molt propera :whistle: )... i seria molt, molt estrany que tornés a passar una cosa semblant en aquest trimestre.

A full, i ja veuràs que et sortirà una marató d'acord amb els entrenaments que estàs fent.

Yes You Can!!

Jorfer, enorme la preparació teva!! No tinc cap dubte que aquest serà el teu any. Ara sí.
(Ja hem vist que a Sevilla es pot córrer molt, com ahir la MMP de Carles)

P.D. DEP Kobe...

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '16  - 3:03:21

27 Gen 2020 12:06 #155 per Jorfer (Associat/da)
Kilometer endavant que una pedra a la sbata no és res, la treus i continuem igual de contents i feliços. La farem bona a Sevilla.

Dennis moltes gràcies. :thumbup: :thumbup: Part de culpa de la preparació que porto és teva doncs m'has tret un punt de més en sèries a pistes o al Canal. A veure si no es torça res d'aquí al 23F.

Continuem.

27 Gen 2020 22:47 #156 per fandes (Associat/da)
Boníssima reflexió Kilo! Juntament amb el Jorfer la fareu grossa a Sevilla... Cap dubte!

I allà estarem per animar-vos ;)

30 Gen 2020 16:06 #157 per kilometer (Associat/da)

Dennis Teuling va escriure:

kilometer va escriure: aviat us faré partíceps d'altres dades en clau maratoniana, que me fan cada cop estar més encigalat amb la prova sevillana.

Can't wait...:? :? :?

Doncs ha arribat el dia Dennis Teuling. Avuí, dia 30 de gener, ..., és el meu aniversari maratonià !!. Si, una dada potser una mica friki, peró que en aquestes contrades, segur que no resulta tant. Us explico. Ja quan vaig passar dels 40, vaig començar a pensar-hi, peró va ser en una conversa amb l'Óscar Bolorino, en el fil kanyer, quan li vaig parar més importància. L'Óscar em dèia i no ho celebraràs amb una marató ?. Jo li comentava que no ho tenia previst, un 30 de gener, no m'imaginava fent una marató, peró ves per on, després es van produïr una sèrie de moviments, i home, no serà el dia 30, peró si 24 dies més tard, a Sevilla. Així que, correrem la marató de Sevilla, amb l'edat maratoniana. Serà una senyal del destí ??

Arribats a aquest punt, potser us esteu preguntant, de que parlo...:stucktongue. Molt fàcil, ;). Avuí fa exactament, 42 anys i 195 dies, que vaig nèixer. Es triguen uns anys en arribar aquí, i alguns ja heu arribat, i aneu camí de l'ultra, i altres encara us queda, peró mira avuí és el dia, i com no ho volia celebrar amb vosaltres, com no...

I encara es posible que arribin més dades, peró no serà avuí, queda temps per endevant...

Per cert m'he assebentat que Marta Galimany, vol la mínima olímpica per estar als Jocs de Tòquio (2h29:30)...i em sembla que si estem al nivell, és una barqueta que no deuria deixar escapar....

30 Gen 2020 16:18 #158 per ruben6 (Associat/da)
Kilo,

Ostia Marta esta muy muy fuerte, hizo récord de Catalunya el domingo en media maratón de Sevilla, 1h 11 13, ojo no salga algo más rápida y te pueda perjudicar la estrategia. Creo que mejor salir con Lucas, amigo de Ramon Nou, que tambien quiere hacer sub 2h 30 y podéis hacer una gran labor juntos.

MMPs:
2h42 31 Marató - 1h15 21 Mitja - 33:38 10km - 16:16 5km - 04:41 Milla ||09:30 3000m - 04:15.35 1500m - 02:40 1000m - 02:04.50 800m

30 Gen 2020 18:52 #159 per kilometer (Associat/da)

ruben6 va escriure: Kilo,

Ostia Marta esta muy muy fuerte, hizo récord de Catalunya el domingo en media maratón de Sevilla, 1h 11 13, ojo no salga algo más rápida y te pueda perjudicar la estrategia. Creo que mejor salir con Lucas, amigo de Ramon Nou, que tambien quiere hacer sub 2h 30 y podéis hacer una gran labor juntos.

Ya lo he pensado. Estaré muy atento a lo que se mueve ahí delante Y claro que tendré presente a rnou y su colega. He de buscar socios sin perder la cabeza. Viéndolas noticias que me llegaban sobre ella, pienso que pude tener liebres o un grupito organizado y eso podría ser muy interesante. Ahora bien, siempre y cuando nos movamos en los ritmos que vamos manejando. Veremos a ver que tal. Vi el vídeo del año pasado con Roger Roca de liebre para 2h25 toda la carrera, y claro, es tentador, pero tengo muy presente lo que dices :ok_hand:

30 Gen 2020 19:20 #160 per rnou (Associat/da)

kilometer va escriure:

ruben6 va escriure: Kilo,

Ya lo he pensado. Estaré muy atento a lo que se mueve ahí delante Y claro que tendré presente a rnou y su colega. He de buscar socios sin perder la cabeza. Viéndolas noticias que me llegaban sobre ella, pienso que pude tener liebres o un grupito organizado y eso podría ser muy interesante. Ahora bien, siempre y cuando nos movamos en los ritmos que vamos manejando. Veremos a ver que tal. Vi el vídeo del año pasado con Roger Roca de liebre para 2h25 toda la carrera, y claro, es tentador, pero tengo muy presente lo que dices :ok_hand:

También creo que Marta irá a menos de 2:30, creo recordar que escuché una entrevista en un podcast hace dos o tres semanas y esa fue la impresión que me dió

Aún faltan unas semanas pero hacer barqueta con Lucas os puede beneficiar a los dos. Falta ver si al final con el entrenador decide arriesgar más o no, ya os comentaré.

Yo os acompañaré los kms que pueda para intentar facilitaros el trabajo, pero evidentemente luego os veré de lejos 😅, 3:33 es un ritmo al que me estoy acostumbrado aún, a no ser que me venga una de esas subidas de rendimiento 🤷‍♂️.

10k - Nassos (2019) - 33:58
21k - BCN (2020) - 1:14:21
42k - Sevilla 2020 2:35:28