Marató de Barcelona 15/03/2026

Marató de Barcelona 15/03/2026

16 Des 2025 21:06 #21 per Dennis Teuling (Associat/da)

RUNandWINE va escriure:
Dennis, miro reels de força, em convenço que he de començar ja…i acabo mirant reels de receptes i em faig el berenar 😂

:laughing: :laughing: :laughing:

Sí, és el que ens passa molt sovint. A mi em surten els reels de Pressing Catch (mai he sabut per què :? )

Però l'1 de gener m'ho prendré seriosament.. si no, m'apuntaré un parell de mesos a un lloc/entrenador..

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Des 2025 12:11 #22 per RUNandWINE (Associat/da)
Bon dia,

Setmana 4 de 16, el 25% de la preparació al sac.

Setmana 4/16

Km setmana/Mitja setmanal/Km totals
59,32 / 67,53 / 270,13

Setmana on he baixat el volum i he anat al fisio per assimilar els entrenaments de les 3 setmanes anteriors.

He tornat a sortir 5 dies: 3 rodatges fàcils, dimecres un fartlek de 45’ i avui tirada de 20 km suaus que han sortit a 5:22.
En total 59,32 kms sense gaire desgast que m’han deixat preparat tant física com mentalment per afrontar les 3 properes setmanes de càrrega que han d’acabar amb el test de la Mitja de Sitges.

També he començat amb la rutina de treball de força i estiraments a casa.

Bones festes a tothom i entre àpat i àpat seguim entrenant.

Salut!

21 Des 2025 18:39 #23 per aurelian (Associat/da)

Jorfer va escriure: RUNandWINE la rutina que faig a casa és molt senzilla, la cadira recolzat contra una paret, i després les planxes típiques al terra, laterals, mirant al terra, a quatre grapes fent equilibri (superheroi) aixecant braç dret i cama esquerra i després les contràries...exercicis senzills. Com molt 1' cadascun i descanso 30 segons que un ja té una edat.

Tus fans te piden que grabes mientras haces la rutina.

En cuanto al tema de los reels, ¿mi consejo? Que no busquéis ejercicios de glúteos... Os van a salir unas cosas pa flipar.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

23 Des 2025 16:32 #24 per Jorfer (Associat/da)
:joy: :joy: :joy: :joy: va a ser que no, no faig videos que després es tornen virals i són perillosos.

Setmana post 24 hores molt suau amb tres dies de rodatge i un de gimnàs.
Poca cosa a destacar, només que he agafat una mica de pes i ja estic a 75 kgs de nou.

Aquesta setmana costarà fer tots els entrenaments entre els dies festius i els viatges però farem el que puguem.
Jo també em provaré a Sitges a veure com estic.

La setmana passada he fet 25 kms.
Aquesta suposo que ja tornaré a més de 50 i la propera també.
A partir de la setmana del 5 de gener a tope ja.

Bones vacances maratonians!!!

28 Des 2025 12:24 #25 per RUNandWINE (Associat/da)
Bon dia,

Setmana 5 finiquitada: tot i tenir 2 dies de festa, amb la previsió de menjar i beure que tenia per davant i les pluges era fàcil caure en la temptació i saltar-me algun dia d’entrenament però he complert amb els 5 dies planificats i he salvat aquesta “setmana trampa”.

Setmana 5/16

73,19 / 68,66 / 343,32

Dilluns, dijous i divendres vaig fer rodatges suaus, algun passat per aigua ☔️ , dimecres sèries, amb un 4x10’ a ritme de mitja marató on em vaig trobar molt còmode, i avui tirada de 20 kms, fent els últims 5 kms també a ritme de mitja marató, passant dels 73 kms aquesta setmana i esperant començar demà una altra setmana de càrrega.

Segueixo amb la rutina de treball de força i estiraments a casa.

Bon any a tothom!

Salut!

30 Des 2025 17:23 #26 per estanis13 (Associat/da)
Un altre que es va inscriure fa uns dies així que si tot va bé ens veurem per Barcelona. Serà la primera vegada que faig la marató de la capital.

Per cert no sé algú ho té controlat però diria que estan venent més dorsals dels que deien. Van fer l’avís de 1000 dorsals restant, dos dies després 500, dos dies després posava esgotats però no sé com ni perquè després van seguir ( i segueixen) venent més dorsals.

03 Gen 2026 13:30 #27 per Jorfer (Associat/da)
Bon any maratonians.
Ja estic de tornada per casa, a veure si poso ordre els meus entrenaments i als meus àpats...he fet el que he pogut aquests dies.
Ara toca posar-se les piles i recuperar el nivell de forma previ a la no marató d'Alacant. A veure si sóc capaç d'arribar-hi per a intentar el sub 3h10.

Ja us aniré explicant.

Estanis ho faràs molt bé i RUNandWINE veig que estàs sent superdisciplinat, fet que et portarà a l'èxit.

Continuem!!

04 Gen 2026 17:13 #28 per RUNandWINE (Associat/da)
Bon dia,

Setmana 6 al sac: he tornat a sortir 5 dies i he fet estiraments i treball de força a casa.
Passo el parte:

Setmana 6/16

76,30 / 69,94 / 419,62

Dilluns, dijous i divendres vaig fer rodatges suaus, dimecres una tirada de 70’, amb els 40’ del mig a ritme de mitja marató, on no em vaig trobar del tot còmode i vaig patir una mica més del previst però malgrat això l’entrenament va sortir, i avui tirada tranquil·la de 90’ amb els últims 30’ a un ritme més viu.
Total 76,3 kms.
Demà comença l’última setmana d’aquest cicle de càrrega. Suposo que retallaré una mica els kms per arribar descansat i amb ganes de córrer a la Mitja de Sitges, on podré veure en quin punt em trobo.

Salut i ens veiem a Sitges!

05 Gen 2026 18:27 #29 per Jorfer (Associat/da)
RUNandWINE veig que continues amb regularitat espartana. A continuar així.

Jo ja de tornada per casa a veure si a poc a poc vaig recuperant sensacions, doncs ara mateix no són molt bones.
Avui ja he anat al gimnàs i demà faré entreno kanyero i diumenge la mitja de Sitges encara no sé si sense gas, a mig gas però mai a tope, doncs no toca.

Abrigeu-vos!!

"Acepta tu pasado, abraza tu presente, crea tu mañana"
Anònim

11 Gen 2026 18:24 #30 per Jorfer (Associat/da)
Setmana finiquitada amb tots ens entrenaments fets i dues sessions de gimnàs.
En total han caigut 86.58 kms destacant les sèries del dimarts (8x800 i 12x400) i dijous 8x6' a 4'20".
Per a finiquitar el dia avui la mitja de Sitges a ritme controlat de 4'44".

Bones sensacions i a seguir sumant.

RUNandWINE t'he vist molt fi.

"El hombre que es un maestro de la paciencia es un maestro de todo lo demás"
George Saville (futbolista anglès)

11 Gen 2026 22:54 #31 per RUNandWINE (Associat/da)
Hola,

Setmana 7 amb entrenament de qualitat a la mitja de Sitges al sac: he tornat a sortir 5 dies i he seguit la rutina d’estiraments i treball de força a casa.
Això comença a pintar bé.

Setmana 7/16

70,40 / 70,00 / 490,02

Última setmana d’aquest cicle de càrrega, on he retallat algun km per no arribar excessivament cansant avui a Sitges.
Dilluns, dijous i divendres vaig fer rodatges suaus, dimecres sèries amb un 7x1000 que em va deixar molt satisfet i avui Mitja de Sitges en 1:41:37, a 4:48 el km.
Total 70,40 kms i bones sensacions.
La Mitja d’avui l’he fet de menys a més, com les últimes maratons, fent la segona volta 1 minut i mig més ràpida i acabant sencer.
El Sub 3:30 a la marató és a 4:58 el km i avui he fet la mitja a 4:48 i acabant amb el convenciment que a ritme de marató podria haver fet mes kms.
Amb les setmanes que queden seguiré picant pedra per tal d’afinar més el ritme i aconseguir baixar mes sobradament del 3:30 que l’any passat. Sóc optimista.
Ara toca setmana de descàrrega per assimilar la feina d’aquestes 3 setmanes i visita al fisio perquè em deixi a punt pel que està per venir.

Salut!

13 Gen 2026 18:59 #32 per Jorfer (Associat/da)
Córrer en negatiu, fent la segona part de les curses més ràpides, sempre dóna un punt moral enorme per a continuar. Bona feina Joan.

15 Gen 2026 12:47 #33 per aurelian (Associat/da)
Molt be nois, RUNandWINE si segueix així el 3:30 et quedarà curt,només es tracta de no lesionarse

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

16 Gen 2026 21:58 #34 per Antirco (Associat/da)
RUNandWINE , no te conozco demasiado pero por lo poco que te he seguido se que vas a más, esto está claro.
Los números que presentas son casi buenos para un sub 3:30 en maraton.
En kilómetros semanales vas más que sobrado, no aumentes más, por si acaso
En tiempo en media deberías conseguir un sub 1:35.te daría plena seguridad
Ánimo,
Bueno motivación no te falta.
Así que adelante
A por ello :muscle:

10 km 43:45 La llagosta
Mitja 1:34:20 Gavá
Marató 3:28:05 Bcn
6 h 57 Km.
24 h 157,8 Km.
Mm 82Km. 16h.42'

17 Gen 2026 00:09 #35 per RUNandWINE (Associat/da)

Jorfer va escriure: Córrer en negatiu, fent la segona part de les curses més ràpides, sempre dóna un punt moral enorme per a continuar. Bona feina Joan.

Moltes gràcies, Sr. Marató!

17 Gen 2026 00:13 #36 per RUNandWINE (Associat/da)

aurelian va escriure: Molt be nois, RUNandWINE si segueix així el 3:30 et quedarà curt,només es tracta de no lesionarse

Això espero, no lesionar-me. Per això segueixo buscant el San Grial dels 4 exercicis de força que ho treballin tot.

17 Gen 2026 00:23 #37 per RUNandWINE (Associat/da)

Antirco va escriure: RUNandWINE , no te conozco demasiado pero por lo poco que te he seguido se que vas a más, esto está claro.
Los números que presentas son casi buenos para un sub 3:30 en maraton.
En kilómetros semanales vas más que sobrado, no aumentes más, por si acaso
En tiempo en media deberías conseguir un sub 1:35.te daría plena seguridad
Ánimo,
Bueno motivación no te falta.
Así que adelante
A por ello :muscle:

Tan de bo fes un sub 1:35 en mitja, em costa tant córrer mínimament ràpid 😭😭
La setmana que ve tinc el 10k de Vilafranca, no és una mitja però si faig marca a efectes de seguretat i autoconfiança ja em servirà.

18 Gen 2026 12:13 #38 per RUNandWINE (Associat/da)
Hola,

Com passa el temps, setmana 8 de 16, ja tenim el 50% de la preparació feta.

Passo el resum:

Setmana 8/16

63,57 / 69,19 / 553,59

Setmana de descàrrega i visita al fisio per assimilar el treball de les 3 setmanes anteriors.

Dilluns vaig fer 7 kms molt lents com a recuperació muscular post mitja de Sitges. Dimecres i divendres rodatges suaus, dijous un 2X20' a ritme de marató i avui tirada de 20 kms suaus, per sensacions, sense mirar el rellotge. Han sortit a 5:19 i se m'ha fet curt i tot però avui no tocava més, ja que demà comença el mambo: m'esperen 3 setmanes de càrrega que han de ser claus, ja que haig de seguir acumulant volum i també haig d'afinar el ritme. Al final de les 3 setmanes ja hauria de tenir definit quin ha de ser el ritme de marató.
Diumenge que vé 10K de Vilafranca, última cursa que faig abans de la marató. L'allargaré abans i després i em quedarà un entrenament de qualitat enmig d'una tirada llarga. A veure si sóc capaç de córrer una mica ràpid.

Salut!

19 Gen 2026 11:11 #39 per Jorfer (Associat/da)
RUNandWINE que vagi molt bé la setmana del mambo. Per ara ho portes genial.

Per la meva banda l'entrenament de la setmana es va quedar en quatre dies i una sessió de gimnàs.

Dilluns i dimarts, per viatge familiar no vaig entrenar.
Dimecres 10 kms de rodatge a 129 ppm
Dijous: sessió gimnàs pel matí i per la tarda a pistes vaig fer 12x400+200 rec buscant els 95" i vaig fer 98", 97", 96", 95", 94" (5 vegades), 93" (2 vegades) i 92" (2 vegades).
Divendres: 15 kms rodatge a 130 ppm
Diumenge: tirada de 26 kms amb un primer bloc de 12 kms a 6:17 (130 ppm) i un segon bloc de 14 kms a 5:20 (145 ppm).

Pes 75.3

"La verdadera motivación procede de trabajar en cosas que nos importan"
Sheryl Sandberg (economista americana)

25 Gen 2026 15:31 #40 per RUNandWINE (Associat/da)
Hola,

Primera setmana d’aquest nou cicle de càrrega acabada.

Setmana 9/16

73,51 / 69,67 / 627,10

Primera setmana del cicle de càrrega decisiu per acumular volum i afinar el ritme.

He sortit 5 dies, com sempre: dilluns, dijous i divendres rodatges suaus, dimecres un 3x2000 i avui tirada de 20 kms, on en els 10 del mig he fet el 10k de Vilafranca…i he fet MMP en 10k. 44:56, he rebaixat l’anterior marca en 53 segons, he baixat de la barrera psicològica dels 45 minuts i, no oblidant que sóc maratonià, he tornat a córrer en negatiu i he fet la segona volta 44 segons més ràpid que la primera. He acabat molt sencer, estic molt content.

Setmana acabada amb 73,51 kms i amb ganes de córrer.

Salut!

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats