Marató de Barcelona 15/03/2026

Marató de Barcelona 15/03/2026

09 Oct 2025 09:21 #1 per Chute (Associat/da)
La Zurich Marató Barcelona no és només una cursa: és el teu viatge.
Web de la cursa

Cada pas et porta per carrers que guarden segles d’història i, alhora, respiren modernitat. A cada cantonada, milers de veus s’alcen per donar-te suport, i Barcelona sencera es transforma per acompanyar-te més enllà dels teus límits.

Córrer a Barcelona és descobrir l’essència d’una ciutat mediterrània, oberta i vibrant, que batega al ritme del teu esforç.

És un recorregut urbà, pla i ràpid, pensat perquè persegueixis un somni i l’atrapis amb les teves pròpies mans. Aquí, el teu repte personal s’entrellaça amb la força col·lectiva d’una ciutat que no deixa d’empènyer-te endavant. Barcelona et fa volar.

Sortida
La sortida es donarà a les 08.30 hores i la carrera finalitzarà a les 15:00h hores, sent el temps màxim oficial per a finalitzar la carrera 6:00h des que surti l'últim participant per la línia de sortida. En cap cas pot excedir-se aquest lapse temporal, quedant fora de carrera i de les classificacions oficials els participants que no compleixin amb aquest límit.

Calaixos de Sortida
Tot corredor accepta la responsabilitat i el compromís d'acceptar la seva tanda de sortida en el moment de realitzar la seva inscripció. Per tant, l'atleta accepta que el calaix de sortida seleccionat en el moment de realitzar la seva inscripció serà el que li correspongui. El participant podrà modificar el seu calaix de Sortida abans del 8 de febrer 2026 entrant en la gestió de la teva inscripció.

La sortida està estructurada en calaixos. Cada calaix està identificat amb un color i solament podran accedir a ells els que tinguin el dorsal del color distintiu d'aquest calaix.

Preus
Hi haurà un contingent de 30.000 dorsals disponibles.
Inscripcions
Els preus seran:
Dorsal 1 al 1000: 70€
Dorsals 1001 al 6000: 80€
Dorsals 6001 al 16.000: 90€
Dorsals 16001 a 30000: 100€

La inscripció només serà vàlida una vegada s'hagi fet efectiu el pagament.

Es tancaran inscripcions en arribar a 30.000 inscrits o el 8 de març de 2026.

Canvi Titular
El participant que així ho desitgi podrà fer un canvi de nom o titular del dorsal/xip a través de la nostra plataforma d'inscripcions en l'apartat de Gestiona la teva Inscripció.

Si no correràs, pots cedir el teu dorsal i plaça en la carrera a un altre corredor. El nou corredor haurà de complir amb tot el que s'estableix en el present reglament, en acceptar el dorsal estarà acceptant el contingut del mateix en la seva integritat. Hauràs d'entrar en *Gestiona la teva inscripció, Canvi de Titular, i indicar les dades de la persona a la qual li cedeixes la teva inscripció. El nou participar-te realitzarà un e-mail amb les indicacions per a inscriure's. Una vegada hagi realitzat/pagat la seva inscripció, tu rebràs la devolució del preu abonat en la teva inscripció menys 15€. La teva devolució s'aprovarà si el nou corredor executa la seva inscripció.

Les inscripcions amb tarifa reduïda i/o gratuïtats són personals i intransferibles i no permeten canvis de titular.

A partir del 16 de febrer no es faran canvis de titular.

L'Organització es reserva el dret de realitzar modificacions en la metodologia del canvi.

Qualsevol intent de transferència o venda directa entre participants sense seguir el procés establert pot resultar en la invalidació de la participació del titular original, i l'organització es reserva el dret d'excloure'l de futures edicions de l'esdeveniment.

Cessió de dorsal no autoritzada
Per raons legals i esportives, però sobretot de seguretat, no es podrà cedir el dorsal a un altre corredor/a sense seguir el procés previst per a això i sense obtenir la conformitat per part de l'Organització. En cas que l'Organització tingués coneixement d'aquesta circumstància amb anterioritat a la realització de la prova, es procedirà a inhabilitar el dorsal objecte de venda o cessió no autoritzada, per la qual cosa no podrà participar en la prova. Addicionalment i donat el risc que corren aquelles persones que porten un dorsal sense coneixement de l'organització i la distorsió que es produeix en les classificacions, s'anotaran les dades de la persona que rep, cedeix o ven, impedint la seva inscripció en els 4 anys successius, i informant del seu procedir a altres organitzacions de maratons, mitges maratons i 10K.

Lliurament de dorsals
Els dorsals i xips es lliuraran exclusivament en persona en l'Expo Sports, divendres i dissabte previs a la cursa.

No es lliuraran dorsals el dia de la cursa

El corredor podrà autoritzar un tercer a recollir el dorsal i borsa del corredor. Haurà de portar el teu justificant amb el número de dorsal i el teu DNI (serveix digital).

No es lliuraran dorsals a aquells que no compleixin amb els requisits marcats per l'Organització.

Després de retirar el dorsal en el lloc indicat per l'organització, es recollirà la samarreta per estricte ordre d'arribada, fins a finalitzar l'existència de la talla. L'organització no pot garantir la talla pel fet que la comanda i la fabricació de samarretes es realitza amb anterioritat al tancament d'inscripcions.

El fet de no retirar el dorsal i la borsa del corredor en els termes establerts significa la renúncia d'aquests.

Xip
L'organització facilitarà un xip d'un sol ús a cada participant que es col·loca en la sabatilla del participant i que haurà de retornar en finalitzar la prova (no es pot participar amb el xip groc).

Si recolliràs el teu dorsal, però no participaràs en la prova, recorda deixar el teu xip en les zones habilitades.

Si per qualsevol motiu no pots retornar-lo el dia de la prova, podràs enviar-lo per correu a: RPM Racing, Av. Diagonal 477, planta 9, 08036 Barcelona.

La no devolució del xip implica una sanció de 5€

Avituallaments
Hi haurà avituallaments líquids en els quilòmetres 5, 10, 12'5, 15, 17'5, 20, 22'5, 25, 27'5, 30, 32'5, 35, 37'5, 40 aproximadament, així com un final líquid i sòlid en meta.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

10 Oct 2025 18:30 #2 per Dennis Teuling (Associat/da)
Gràcies Chute,

Ja som uns quants inscrits, crec! (Tots amb mandra d'obrir el fil, sembla :whistle: )

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

11 Oct 2025 18:11 #3 per Jorfer (Associat/da)
Gràcies Chute per obrir el fil.
Si tot va bé serà la trigèsima participació a la marató de Barcelona.
Els germans sense samarreta i en Xavi Nadal crec que en porten més.

11 Oct 2025 23:43 #4 per RUNandWINE (Associat/da)
Coincideixo en donar-te les gràcies Chute per obrir el fil, ja patia per si arribava el 24 de novembre, dia de començar la preparació, i no podia passar per aquí a donar la tabarra 🤣

06 Nov 2025 16:41 #5 per tonivet (Visitant)
Jo també estic apuntat, a veure que tal el nou circuit; ja fa uns anys que no la faig

06 Nov 2025 16:46 #6 per 75Pep10 (Associat/da)
Hola,

Estic apuntat a la marató, però no hi podré participar.

Si algú hi vol participar, podriem fer un un canvi de nom?

Podeu contactar-me per e-mail:

Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Gràcies.

06 Nov 2025 18:07 #7 per Jorfer (Associat/da)

tonivet va escriure: Jo també estic apuntat, a veure que tal el nou circuit; ja fa uns anys que no la faig

Doncs crec que t'agradarà

30 Nov 2025 11:47 #8 per RUNandWINE (Associat/da)
Bon dia,

Ja hi tornem a ser, per fi ha arribat el periode on més gaudeixo entrenant: les 16 setmanes de preparació de la marató de Barcelona.
Un cop assolit aquest any el sub 3:30 no tinc clar encara quin ha de ser ara l’objectiu. Vull tornar a baixar de 3:30 per consolidar-ho i rebaixar la MMP (3:29:38) però no tinc marcat cap temps a batre, a mida que vagin passant les setmanes i valori les sensacions als entrenaments ho aniré definint.
Aniré posant per aquí els resums setmanals, suposo que algú més ho farà i així no notarem tant la solitud del corredor de fons 😅

Setmana 1/16

Km setmana/Mitja setmanal/Km totals

62,09 / 62,09/ 62,09

He sortit 5 dies i destaco que tant muscularment com de càrdio tot ok, el punt de partida és bo.
He fet 3 dies de rodatges suaus que em van deixar molt bones sensacions, dimecres 45 minuts de fartlek on vaig acabar demanant l’hora però sense baixar el ritme i avui 16 kms progressius acabant fort i que m’han deixat aquella sensació agradable de “ganes de més.

Salut!

30 Nov 2025 12:32 - 30 Nov 2025 12:32 #9 per Jordi (Associat/da)
Sub3h25 (3h24:36) :stucktongue

i BCN 2027 fem plegats un sub3h20 ;)

Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

03 Des 2025 14:12 #10 per Jorfer (Associat/da)
RUNandWINE segur que baixaràs aquesta marca amb la constància que tens.

Un més que a partir d'aquesta setmana passaré a compartir l'experiència després de la no marató d'Elx.
Primer intent del sub 3h10 amb més de 60 anys.

Molta sort, a gaudir del camí, a escoltar el cos, perseverar, treballar la força i el cap, i ens veiem el 15M, en el meu cas serà la trentena vegada que la correré.

07 Des 2025 13:40 #11 per Jorfer (Associat/da)
Seré breu aquesta setmana de recuperació després de la grip intestinal.
He sortit tres rodatges de trenta minuts aprox per veure com evoluciono i ja podem dir que estic ok per a recomençar amb normalitat a partir de demà.

He fet 13.66 kms en aquests tres minirodatges i també he anat un dia al gimnàs fent els darrers minuts de bici estàtica doncs les forces no hi eren.

Setmana propera amb dorsal a les 24 hores on participo en un equip petit de 6 persones on buscarem els 300 kms, així que toquen 50 kms en 4 hores, ho aconsegurem? Diumenge la resposta.

07 Des 2025 19:23 - 07 Des 2025 19:25 #12 per RUNandWINE (Associat/da)
Jordi, sub 3:25 aquest any i sub 3:20 el 2027 ho veig taaaaan lluny…però estic a la setmana 2 de la preparació, potser en unes setmanes ho veig més a prop. Guardo la proposta per si de cas 😜

Jorfer, sí, tinc constància però crec que té trampa: sóc constant perquè no tinc qualitat per córrer i no queda una altra que picar pedra. Sempre he tingut la sospita que si tingués un mínim de talent m’hi mataria menys que el Romario 🤣

Setmana 2/16

73,26 / 67,67/ 135,35

He tornat a sortir 5 dies: dilluns i dijous rodatges suaus, dimecres 48 minuts de fartlek on vaig acabar molt més sencer que la setmana passada, divendres pujades, amb 10x1’ que em van deixar les cames com a pedres i pensant que el dia de la marató esprintaré al Pont de Bac de Roda 💪i avui 17 kms progressius fent els últims 5k a ritme de mitja marató.
He acabat la setmana amb 73 kms, bones sensacions i sense molèsties. La setmana que vé més i millor.

Salut!

09 Des 2025 19:22 #13 per Jordi (Associat/da)

RUNandWINE va escriure: Jordi, sub 3:25 aquest any i sub 3:20 el 2027 ho veig taaaaan lluny…però estic a la setmana 2 de la preparació, potser en unes setmanes ho veig més a prop. Guardo la proposta per si de cas 😜

:great: :party: :party:

Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

14 Des 2025 18:36 #14 per RUNandWINE (Associat/da)
Hola,
Això va avançant:

Setmana 3/16

75,46 / 70,27 / 210,81

Tercera setmana i segueixo acumulant volum: 75kms més a les cames.

He tornat a sortir 5 dies, amb la mateixa estructura que les 2 setmanes anteriors: 3 dies amb rodatges còmodes, dimecres un fartlek que el vaig ampliar ja a 1 hora i avui una tirada de 18 kms a ritme còmode fent els últims 6 kms a ritme de mitja marató.
Dilluns em va costar i a mida que ha anat passant la setmana m’he anat trobant més còmode i avui he acabat amb molt bones sensacions

La setmana que vé baixaré una mica el volum per assimilar el treball d’aquestes 3 setmanes i aniré al fisio a fer-me un massatge de descàrrega.

Salut!

14 Des 2025 19:09 #15 per Jorfer (Associat/da)
RUNandWINE ben fet la setmana d'assimilació. Vas superbé.

Per la meva banda a poc a poc vaig recuperant però encara em trobo falto d'energia, no obstant , he pogut participar amb l'equip de 6 a les 24 hores fent quasi 48 kms en les quatre hores que m'han tocat finalitzant la setmana amb més de 81 kms.

El que he notat que he perdut pes amb tantes voltes a la pista i ara estic en 73.3. La setmana propera serà suau i a partir de la del 22/12 començarem a augmentar volum i una mica de qualitat per a millorar.

I les sessions de gimnàs no les perdono així com una petita rutina de força que faig a casa pràcticament tots els dies que tinc ganes i temps.

Bona setmana.

14 Des 2025 20:19 - 14 Des 2025 20:20 #16 per RUNandWINE (Associat/da)
Caram Jorfer, et notes faltat d’energia i fas una tirada de 48 kms? 🤪 Estàs fet d’un altra pasta 💪
Pots posar algun exemple dels exercicis que fas a la rutina de força a casa? Jo de tant en tant faig algun exercici però improvitzo i hauria de posar-hi una mica d’ordre, o sigui que els suggeriments són benvinguts.

15 Des 2025 15:49 #17 per Jorfer (Associat/da)
RUNandWINE la rutina que faig a casa és molt senzilla, la cadira recolzat contra una paret, i després les planxes típiques al terra, laterals, mirant al terra, a quatre grapes fent equilibri (superheroi) aixecant braç dret i cama esquerra i després les contràries...exercicis senzills. Com molt 1' cadascun i descanso 30 segons que un ja té una edat.

15 Des 2025 20:43 #18 per Dennis Teuling (Associat/da)
T'estava llegint Run&Wine sense adonar-me que jo també hi seré a Barcelona!!

Mai seré capaç de fer una planificació com la teva, però tot i així intentaré poder seguir a l'amic jorfer per fer un sub 3h10...

Jo estic com tu... ara cada dia mirant reels de influencers fent exercicis de força i mobilitat... però sense fer-los 😬

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

15 Des 2025 23:51 #19 per RUNandWINE (Associat/da)
Jorfer, gràcies per respondre.
Jo mai feia exercicis de força i veient que tothom els recomanava els vaig començar a fer l’any passat. Passar de no fer res a fer-ne alguns habitualment, encara que amb cert desordre, em va anar bé i ara volia donar un pas més i crear una rutina amb pocs exercicis i treballar la majoria de grups musculars…però em sembla que costarà trobar aquests pocs exercicis que ho treballin tot.

Dennis, miro reels de força, em convenço que he de començar ja…i acabo mirant reels de receptes i em faig el berenar 😂

16 Des 2025 12:00 #20 per Jorfer (Associat/da)
Avui és dimarts i he anat al gimnàs però com encara tinc les cames trinxades he fet automassatge amb el rolo (o com es digui) i 30' de bici estàtica per soltar les cames.
Demà ja a rodar i a fer planxes .

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats