Enhorabona a tots els finishers! I gràcies a tots els voluntaris!
Ja vaig comentar que no havia entrenat prou per fer-la, i que intentaria fer CaCo fins on pogués...
No haver entrenat prou em va servir per a que la SandraB, que no l'anava a fer per no haver entrenat, acceptés venir des del km 0 enlloc de més tard, aprofitant el dorsal (gratuït) del Marc (que ja es veia a venir que no entrenaria en temporada d'esquí)
Finalment la Sandra es posa malalta i no ve. Em toca fer-la sol, si se li pot dir "sol" al munt de gent del meu calaix...
La veritat és que, igual que no vaig fer gens bé la preparació (amb el canvi de casa m'he saltat molts molts molts kms, i no he arribat a fer més de mitja marató des de novembre, que vaig fer la marató de Donostia), estic molt content de com vaig gestionar la cursa. Vaig pensar q l'única manera d'arribar lluny seria fent Galloway (adaptant el que em vau aconsellar, vaig decidir córrer 5.5 km i caminar-ne 0.5 ja des del principi). Pensava retirar-me quan veiés que no podia més, i vaig anar fent.
En fi, calaix de sortida verd. Em situo amb temps, i prenem la sortida. Fa força fresca, bon temps per córrer, de moment.
Normalment trigo en anar còmode, o sigui que no em preocupa que els 2 o 3 primers em costin. Em comença a preocupar més que els 4 i 5 em costin, també. Arribo al 5.5, i camino fins el 6. A destacar que al primer avituallament
no hi havia aigua quan vaig passar-hi.
Al 6 començo a córrer fins el km 11.5, encara tinc les cames i el cos mandrosos. En fi, anirem fent. Ja estic acostumat a córrer cansat, el que falta saber és fins quan aguantaré. Després la sensació millora i ja em sembla més adient a l'estat de forma i l'esforç fet.
Crec que va ser al 17 on tampoc trobo aigua... només aquarius. Tinc set i per tant l'agafo.
Els avituallaments molt molt molt llargs, que van "deixant estar" les taules del principi a mida que avança la cursa, no van gens bé. No saps on acaben ni on deixa d'haver-hi aigua i comença l'aquarius. seria millor no anar veient taules buides durant una estona i després que hi hagi 3 tauletes amb aigua. O qui ni en trobis, com em va passar dos cops...
Aprofito les caminades per anar comentant la jugada amb la Sandra, que em va animant.
En algun moment em passa un paio amb una samarreta que posa "I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done" (no m'aturo quan estic cansat, m'aturo quan he acabat). Penso que se m'adapta bastant, però tot té un límit, ja veurem...
Tot i anar parant a caminar a estones, vaig coincidint amb gent a la que avanço quan corro, i m'avancen quan camino, entre ells un parell de correcats a qui no conec, però ens saludem
Al 24.5 ja veig que arribaré al 30, perquè em queda caminar 500 m fins el 25, i córrer 4.5 després ho veig possible encara que estigui cansat. I després, caminant 500 m ja seria al 30...
En aquest moment veig que sigui corrent poc o molt, i caminant molt o més encara, és factible arribar a meta i regalar-me la 17a medalla pel meu 59è aniversari.
Al 30 ja no faig 5.5 + 0.5 sinó que corro només 4.5k i camino fins el 35. Ja molt cansat, del 35 només vaig fins el 37.5, i passat el 38 corro fins el 39.5, vaig en progressió descendent (el ritme quan corro també és pitjor), però ja veig clar que arribo si no passa res greu! Els kms que segueixo són els del rellotge, que ara ja van un parell de centenars de metres per darrera dels oficials. Al 40 "meu" tinc previst començar a córrer, i just veig en David fent fotos, quasi m'enxampa caminant
Del 40 al 42.2 ja no paro, vaig molt molt cansat però aguanto segur. Encaro l'Arc del Triomf amb sensació d'estar acabant una cosa que no em pensava que podria fer, i quan passo l'Arc veig que si espavilo entro just per sota de 4h 30, o sigui que "esprinto", si se li pot dir així, per acabar en 4h 29' 56". Si en algun moment pensava que potser acabaria gràcies a caminar estonetes, ni de conya esperava que seria en gaire menys de 5h, o sigui que la meva nova medalla em porta una sensació de triomf enorme.
Gener molt molt justet... 4 tirades d'entre 20 i 22k, una tirada de 15, una de 12, i un parell de sortides de 8, i 5k. Res gaire llarg.
Just abans del tapering, al febrer només dues 21.1k (Barcelona i Colomenca) i dues tirades de 15k, més un entrenament de menys de 5k.
Març: 12k la setmana abans, i 9k la mateixa setmana de la cursa...
No és la manera d'anar a una marató...
Hi ha moltes coses bones, a la marató de Barcelona, però tinc algunes crítiques:
- descontrol als calaixos
- avituallaments, com ja he comentat
- amb els calaixos tan escampats, no saps on trobar lavabos abans de la sortida
- el recorregut actual té moltes coses bones, però es creua molta més gent, en ser més cèntric i en facilitar que els familiars vagin a animar al següent carrer... Fins i tot dos cotxes sortint de dos parkings, vaig veure, un per la vorera però l'altre estava pressionant per ficar-se al carrer! Vaig arribar a xocar, i fort, amb una que creuava, per sort sense conseqüències per ningú
I la sortida em segueix semblant justeta, comparada amb la del recorregut anterior... l'arribada és genial, això sí.
Samarreta i medalla, molt millors que anys anteriors
En fi, repeteixo l'enhorabona a tots els que heu acabat, especialment els que heu complert objectius!