- Missatges: 1826
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Una qüestió per pensar-hi, és com afronteu la marató.
Podeu estar molt entrenats, però el dia D. és important el plus de cap. Quan les cames estan ja per l'arrastre.
Hi ha gent que va descomptant kilometres. Falten 30.29.28.27 ........ Jo crec que és un mal mètode si vas cardat. Es fa llarg.
Hi ha gent que no pensa. Ideal per gent de pilot automàtic. :intello:
Hi ha gent que va comptant, ja en porto 25, ja en porto 30.... Suposo que el clàssic.
El meu és bastant friki, i crec que és el mètode que em passa la marató més ràpidament. Divideixo la cursa en 8 curses de 5km. O sigui, km15 penso, ja he entrat a la cuarta cursa. Km25, ja he entrat a la sisena cursa, només en faltaran dos i la que estic fent. Quan estas ja una mica cardat, ja vas per la setena o vuitena. Que són 5km ? I per mi, la marató, mentalment acaba al km40. No penso més enllà. Quan arribo al 40, ja només penso. Dos putus km's i punt, això està fet. De fet, només poso parcials de cada 5km. Sense veure mai el total. Cada 5km una mini cursa.
Expliqueu la vostra, segur que hi ha mètodes encara més creatius.
** Tic, tac, 4 setmanes ***
Què en penseu del test de Gavela (2xseries de 6000 per corroborar ritme marató OK o KO a 10-12 dies de la competició) TEST.PDF
Jo aquell dia tocarien series de 3x4000m a 4:55-4:50/Rec: 2min30s i potser ho canviem i provemcrec que mentalment em pot fer molt bé o molt mal, depèn de com surti el test
![]()
Jo per mi ho tinc clar, test de Gavela no. El motiu: estic al 95% segur que no el passaria :rofl: :rofl: Està fet per gent ràpida i/o que tingui bé els 10k.
En aquest sentit per mi ja vaig passar el test el dia del Mediterrani i no en faré cap més a tope.
Jo per mi ho tinc clar, test de Gavela no. El motiu: estic al 95% segur que no el passaria :rofl: :rofl: Està fet per gent ràpida i/o que tingui bé els 10k.
En aquest sentit per mi ja vaig passar el test el dia del Mediterrani i no en faré cap més a tope.
Estanis13, a Sant Feliu et vaig veure molt bé :yes: i, encara que vas tenir un petit temps de descans entre la tirada i l'inici de la cursa, has de pensar que ja portaves 11,5 km a les cames. Per tant, crec que ara en una cursa de 10 km baixaries força aquest temps d'Olot. No crec que el test de Gavela et sortís tan malament com et penses, sinó més aviat tot el contrari![]()
Crec que em vindrà més de gust pel fet placebo que els 4000 que tinc per planing, per tant el farem, però realment em basaré en el ritme de las dos tirades llargues que em quedentendeixo a fer-lo quan em ve de gust i conseqüentment intueixo que em funcionarà bé... un placebo, vaja.
Ho tindré en compte i dividiré en 3Km + 3Km per compensar posibles diferencies de vent, perfil,...Si es fa s'ha de fer en un mateix recorregut de 6 km, ja sigui donant 6 voltes a un circuit d'un km o en pista de 400m (o qualsevol altre distància), però res de fer 6 km cap a un costat i 6 cap a l'altre. El vent, perfil o qualsevol altre diferència pot fer sortir un resultat diferent.
Segon dia d'entrenament 1h12min amb 13,87Km a mitjana de 5:11 i 150ppm + 3min estiraments :^^:
Els rodatges una mica més ràpid de l'habitual fan que noti les cames cansades (de moment al acabar, ja veurem demà) una sensació que fins ara no havia notat i que sí recordo del primer entrenament de marató que vaig seguir