Zurich Marató de Barcelona (11-03-2018)

Zurich Marató de Barcelona (11-03-2018)

14 Mar 2018 12:34 #521 per ERIC (Associat/da)
felicitats a tots pels resultats assolits, als que vareu assolir marca, i als qui ho vareu intentar i no va ser sortir com pensaveu, als que vareu acabar, i als que no va anar bé doncs tenim un calendari replet de curses i el tema es passar pàgina ràpid.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Mar 2018 14:30 #522 per quicu111 (Visitant)
bueno después de pasar 3 dias ya estoy mirando la próxima ??? gracias a todas por los ánimos

jo corro per passar-m'ho be, quant corre me cansi tornaré al meu origen!! la btt que es la meva passió. Pero de moment esta aparcat

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Mar 2018 15:09 #523 per mk30 (Associat/da)
Hola a tots, primer de tot felicitar a tots els corredors que heu fet la marató, ja sigui sencera, una part, tan si heu fet marca o no o heu abandonat.:great: :great:

Penseu amb tota la feina previa que heu fet per preparar la marató, us heu cuidat la alimentació (good), segur que heu mirat de dormir les hores correctes per estar millor en els entrenamentes (good), segur que heu entrenat tots els dies que us tocaben i això ha fet que baixes el colesterol (good), segur que pel fet de correr el vostres anims hauran set millor i a casa vostre us ho habran agrait (good).

Fer la marató es un abans i un després no només el dia de la cursa. El dia de la cursa, els que heu aconseguit el vostre objectiu moltes felicitats, es una sentiment genial i als que no, també es genial perquè es una excusa per millorar i seguir amb motivació de cara a la propera, sempre es bo poder millorar.

Jo des de que vaig tenir una lesió que em va deixar quasi 2 anys sense competir, de moment he decidit no fer maratons, però si que vaig decidir fer de llebre a algun amic correcat. Al principi el Jorfer m'habia demanat fer-li de llebre a ell, però ja fa un temps al veure que no podria fer un bon temps, ell va decidir ajudar al Rugbyman, així que ja no em necessitaba tan, així que fins el dia de la marató no vaig decidir amb qui anar. A

Al final vaig decidir anar amb el Danabold, ja que ell volia baixar de 3h30' i no te moltes maratons a les cames i crec que era la persona que més ho necessitaba. Vaig anar al km21 a Meridiana i alla amb vaig afegir a la cursa, em va sobtar que anava sol, esperaba veura'l amb el Amic, Albert i algu altre, però es veu que ja feia km que s'habien separat.

El ritme que teniem que anar era de 4'50'', però el meu super rellotge no em marcaba be el ritme, segurament li vaig donar al play sense esperar al GPS (tonto) i va ser una mica rollo perque no podia marcarli be els ritmes. Tot i així vem anar a ritme i jo li anava agafant les aigues i donant anims.

Vem anar força be fins el km 30 que ja varem baixar una mica el ritme, però només una mica i podriem baixar de 3h30' encara, però cap el 35 ja vem començar a perdre 15' més i a partir del 37 30' més. Això feia que fos difícil baixar de 3h30'. Jo el anaba animant tota la estona i el cabron tot i esta mort i patir molt no es va enfonsar en cap moment i va lluitar com el que més. Es per treures el barret.

Al final 3h32', marca personal del Danabold, va baixar en 3' la seva millor marca. Tot i no baixar de 3h30' jo crec que pot estar molt content per el temps fet i per saber patir i no deixar-se anar en cap moment. Es un tio fort.

Torno a donar les felicitats a tots els que heu corregut i sobretot els que hagueu aconseguit els objectius. Sobretot i per proximitat als JB'S Jaume i Rugbyman per les seves grans marques.

David Pugès - "Sempre m'ha agradat correr"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

14 Mar 2018 23:19 #524 per Jorfer (Associat/da)
Porto uns dies que vaig de bòlid doncs coincideix la marató amb el final del trimestre a la feina amb avaluacions, notes, reunions,...i pràcticament no tinc temps per a llegir ni escriure temes d'oci, així que tinc pendent la crònica i la lectura de les vostres.

He llegit alguna en diagonal i alguna sencera però ja passaré a comentar la jugada i així anirem rememorant la marató durant el temps.

A nivell particular, vaig gaudir molt de la cursa sense patir gens, amb l'objectiu d'ajudar a baixar de 3h17 a un bon grup de correcats en general i, en particular. a l'amic Rugbyman qui tantes vegades ens ha ajudat a molts de nosaltres. Cal reconèixer que l'ajut sensacional durant diferents parts del recorregut de Joan33, Tocibdn, Guillem Gandol, Stelvio i Rafa Barrachina, ens van ajudar molt a assolir l'objectiu real de baixar del sub 3h20.

Sens dubte, la marató viscuda el passat diumenge, és una de les més emotives corregudes per la meva part, doncs el veure la cara de satisfacció d'un amic després d'assolir l'objectiu omple tant o més que una marca personal i, això va ser el que vaig viure el passat diumenge.

Us dec una crònica (a banda d'altres que tinc pendents d'un jardí que vaig crear ja fa un temps i que fa un temps que està en "barbecho"). Intentaré aviat posar-me al dia.

Na nit, amigues i amics.

Per cert, unes dades que em preocupen com maratonià que estima la marató de Barcelona dels arribats de les tres darreres edicions:

2018 13.904
2017 16.332
2016 16.899

Hem arribat al cim?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Mar 2018 13:02 #525 per Willy (Associat/da)
Hola a tots!

Tercera marató, tercera finalitzada, i aconseguint l’objectiu principal que m’havia proposat... Molt Content! :)

Tot i seguir el repte amb en Jaume Leiva a ritmes de sub3h, sent la 3a, i seguint els seus consells mirant entrenaments i marques, era molt arriscat anar a ritmes que no fossin entre 4’25” i 4’30”. Tampoc tenia la intenció de provar-ho. Així i tot, aquest any he entrenat com mai i amb força mes volum que els anteriors, i d’alguna manera sempre penses que pots anar una mica mes ràpid. Ho penses els dies abans i fins hi tot durant la primera part de la cursa. Es després, en els kms finals quan ja comences a fer llufa, que penses: mira que nets de ruc, on vas! Havies d’haver anat a conservar mes! L’any que ve no em torna a passar... I evidentment, l’any següent i tornes a caure de 4 potes. :lol: Aquest cop però, ha estat diferent. El “petardassu” m’ha arribar als 4/5 kms finals, i l’he salvat força be... Menys mal. Sembla que una mica d’experiència anem agafant... ;)



En meep sortia amb objectiu sub3h07’, i vaig pensar que era un bon ritme per fer barqueta. Som-hi! A dins la barca: en meep com a capità, en Toni Beltran, en Jordi Glez, en Guillem Puig Junyent i un servidor. Quin grupet mes ben parit que vam fer! :great:

Va, al turrón! A ritme de 3h07’ clavats (4’25”/km) gairebé des del principi. Fins el 10 ja se sap, xerrant una mica, anem frescos, saludant... crec que en meep encara saluda gent a hores d’ara! :lol: Dono fe que te molta família i molts amics, sobretot per tot l’Eixample! Cap al 13 se’ns afegeix un company de feina (en Jon), marcant ritme i fent pinya, ens acompanyarà fins el 36. Tot i que no llegeixis la crònica, merci Jon! Dps te l’envio i li fas un cop d’ull. El cafè de la setmana el tens pagat! ;)

Gran Via igual, i Passeig de Gracia afluixant un pelet. Anem bé. Al girar per Rosselló ara em toca a mi saludar. La dona, les meves dues filles, i els sogres. M’han fet una pancarta i tot... Quina empenta! :cheer: :cheer:
Seguim igual i ja encarem la meridiana. Es nota el vent, però pugem be i passem la mitja en 1h33’39”. Anem de conya! Seguim a ritme, en grup, fins al tram d’anada i tornada de diagonal. Aquí un altre moment a destacar. Se’ns afegeixen 2 Correcats/GPTs (l’esrafiki i l’oliveras). Ens saluden i tot seguit ens fan callar. Ara dediqueu-vos a córrer, nosaltres fem la resta! Aigua?, isotònic?, un gel?, un cafè? Que grans! No els conec, només em sona el nick de llegir-los en algun fòrum. Ells suposo que tampoc a mi, ni a la resta tampoc, però som correcats, i si algú va amb el grup i no ho es, es igual, s’ofereixen igualment! Sense paraules. Espectacular. Moltes gracies nois! :great:
L'esrafiki amb unes molèsties ens deixa cap a 33 crec, i en Jon cap a 36. Crec que en Jordi Glez i en Toni fa una estona que ja no ens segueixen d'aprop. Carrer Pujades i amunt cap a Arc de Triomf. Aquí ja em costa i noto que no arribo, ja fa estona que vaig molt justet... :unsure: Encarem ronda Sant Pere ja perdent gas, i un any mes, el 3er consecutiu, que no puc ni aixecar el cap per reconèixer algú al nostre avituallament... ni tan sols un ok amb el dit... tot just puc agafar una ampolla d’aigua i fer uns traguets... Ho sento company@s! Algun any directament m’apuntaré de voluntari, que ja em fa vergonya! :dry:

Donant la volta al corte ingles, l’oliveras, en meep i en Guillem ja em treuen uns 50 metres i ja se que no els podré seguir... Baixant Via Laietana agafo una mica d’aire però ja vaig gairebé fos. Es aquí quan veig que una samarreta taronja es despenja del grupet del davant per fer-me un cop de mà. No el puc ni saludar, ni mirar a la cara, ni una paraula... només puc aixecar una mica el cap per veure el nick. Es en rafa. Tampoc tinc el gust però et donaré les gracies al fòrum, de veritat! Se que m’ha vist la cara i sap que estic totalment fos. No t’imagines com et poden ajudar 500m d’ànims i de companyia en aquests moment... Mil gracies rafa! :great:

De baixada i fins a Colon, mes o menys salvo el mobles, i si no peto estrepitosament al paral·lel, crec que podré salvar el sub 3h10’. Era l’objectiu. En Toni, una mica mes fresc em passa abans d’arribar a Colon. Passat el 40, vent en contra, pujada, buf... un calvari! :S
D’aquí al final acabo gairebé a ritme de 5’/km... Avanço en Guillem que sembla que el final li ha passat factura. Encaro la recta final i veig que amb un sprint puc fins i tot salvar el sub 3h09’. Gas i 3h08’52”! L’esprint però m’ha matat. Noto que fins i tot se’m nubla la vista una mica... :sick: A l’arribada felicitacions mútues amb en Jaume86, Dabit, Toni, de seguida en Guillem, i uns minuts mes tard, en Jordi Gzlez. Els millors moments.
Ja al guarda-roba felicitacions tb amb l’aurelian. ;) Que nets de trempat! I tot sortint, ens retrobem tots amb en meep. Abraçades i felicitacions mútues! Grans moments, de veritat. Per mi els mes macos, i els que després queden en la memòria. Compartir mes de 3h de patiment crea algun tipus de vincle. I maco. Un autèntic plaer nois! :great: :great: :great:
I es que al final això es el que personalment a mi mes m’emplena. Companys que no coneixia, o que tot just saludaves, i que ara, després de compartir amb ells una marató, passen a ser mes que companys. :)

I per acabar, evidentment, felicitar a tots els que han participat a la marató. Tan als que han creuat la línia d’arribada com els que no. Els que animàveu, els que fèieu fotos, els companys de l’avituallament, els que ens han acompanyat durant uns quants kms... a TOTS! Aquí tb hi entra en Dani, al qui no animo, però si felicito tb... Bé, jo només en porto 3 de maratons, però suficients per dir que la marató es dura de collons! Però de collons! Ho comentàvem amb el Guilllem al final, i es que s’ha de ser valent per córrer-la i a sobre ja a aquests ritmes... I si algú diu el contrari, que s’hi posi! Després poden passar moltes coses, però un pren la sortida assumint que de ben segur, com a mínim la patirà.

Bé, em perdoneu la parrafada oi? I això que he intentat resumir... :lol:

Apa, ens veiem a la propera!

Salut!
Willy

Salutacions,

Willy_DePu

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Mar 2018 20:29 #526 per Jordi (Associat/da)
Gràcies nois per les cròniques plenes de fracassos, èxits,... emocions,... suposo que algú entendrà que estic trempant a cada línia i cada foto i no tinc temps per felicitar un a un, s'acumula ràpid; moltes felicitats i moltes gràcies :great:


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

15 Mar 2018 21:28 #527 per ManoloM (Associat/da)
Sois grandes muy GRANDES TOD@S !!! los de MMP, los que habeis cumplido objetivo, los que habeis acompañado a alguien, los que no habeis cumplido objetivo pero habeis acabado y los que por algún motivo no habeis podido terminar esta Maratón.:great: (aquí faltan muchos emoticonos :dry: )
Da gusto leer vuestras crónicas y comentarios y en cuanto pueda explico la mía, aunque no tiene nada que ver con lo que leo por aquí. seguid así FAMILIA ;)




:) :) :) :) :)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Mar 2018 18:48 - 16 Mar 2018 19:29 #528 per aurelian (Associat/da)
Barcelona, el palíndrom 3:02:03

Per mi la cursa de diumenge ha sigut una festa, una celebració dels 10 anys que fa que visc a Barcelona.

Les previsions meteo no eran molt favorables i m'han fet descartar completament el plan A de buscar millorar la marca de 2h 57 obtinguda al tardor en la marató de Donosti , en un día on tot ha encaixat a la perfectió. De fet, en cap moment durant els entrenaments no he arribat a sentir-me com que puc baixar aquesta marca.

Amb aquest context, l'únic objectiu real que he tingut era de fer una bona cursa a peu de 42,195km. Més allá d'una marca, per mi una bona cursa significa fer 2 mitjas més o menys iguales, ±2 minuts amunt/avall.

L'estrategia era de sortir 15-20 segonds darrere de les lliebres de sub3 per enllançar amb el group en Diagonal, al km28-30.

Marco el primer 5k en 21:28, gel GU al km8, km10 en 42 alts i km15 en 1h 04. Vagi trigar 2km per dividir 64 minuts a 3 per troubar el ritme de pas de cada 5km. Al km17 Carsobe em pasa la botella de maurteen amb 160 calories que prenc mentras pujo la Meridiana a bon ritme.

De tornada paso la mitja en 1h 29 alts, i com tenia previst fagi un camvi i marco tota la baixada de Meridiana a un ritme exquisit. Avanço a Guissona amb Dani, que no m'ha semblat que anaba tan mal i poc després al joregar que em diu que ha petat.

Em trobo molt bé amb les lliebres de 3h molt aprop. A la baixada pel Selva de Mar estic fent una conversació molt entreteguda amb una noia de EEUU que diumenge ha guanyat la seva categoria, Sen23F.

Una vegada en Gran Via, faig una moguda per treure'm el sudor i s'hem cauen les ulleres de sol. En Guissona em pregunta si vull que em porti a ritme per entrar en el group de les lliebres. Estic una mica descolocat... converça amb una noia, ulleres perdudes, veure a Guissona apareixent de no sé on i sense Dani i el grup de sub3 que em semblava molt a prop, doncs li dic "que no, que els puc enganxar".

En retrospectiva, em vagi equivocar, hauria d'haver aceptat la seva proposta.

km25, 1h 46. Entrem en el tram de Diagonal baix, on he fet moltes tirades llargues durant aquesta preparació. El km29 surt molt lent, a 4:28 de Garmin, i m'adono que les lliebres s'han anat. km30 2h 07, bueno no estamos tan mal.

El gir de Diagonal Mar sempre em tomba. Intento correr amb el vent però tot aquest troç s'em fa etern: el km32 que mai arriba, la Cuineta d'en Pep on m'espera Pinelli que mai arriba, pujada per creuar la Ronda Litoral que mai arriba. Em desperta la samarreta d'OscarBolo75 i l'avanço prop del km34.

Per fi som a Marina i hem deixant enrrere 35kms en 2h 29. Amb això em quedaré molt aprop i tinc ganes de parar. Veure a Esquimal caminant abans del Arc de Triumf no m'ajuda. Les cames no tenen més i un flato s'instaura quan intentó pujar el ritme. Em dic que si tinc que parar ho fare en el avituallamento correcat... on effectivament em paro.

Torno a arrancar amb l'intenció de parar en el proper avituallament. Km37-38, 5:08 de Garmin. El flato em deixa i la samarreta de OscarBolo75 a la baixada per Via Laietana em desperta per la segona vegada. Altre correcat en el Pg de Colom, Mackirze i al entrar el Paral'lel vegi a dabit. L'agafo quan ens queda 1km on també s'affageix OscarBolo75 i junts fem els ultims 500m de la marató, els 2 minuts que ens han sobrat.



No estic decebut, tot al contrari! Estic molt satisfet amb el resultat i la cursa. He gaudit moltissim amb l'ambient, la gent i el recorregut i al final les 3 hores han passat molt rapid.

Que més? No és una mala marató, el preu baix (comaparat amb una marató on has de viatjar) és l'atractiu principal per mi, però no crec que repetiré cada any com ho feu molts de vosaltres.

Això sí, la tirada llarga pel recorregut a 3 setmanes abans ho seguire fent!

Moltes gràcies a tots/es pels ànims, fotos i tot-tot-tot!!! :great:

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 Mar 2018 21:30 #529 per Dennis Teuling (Associat/da)
Molt bones cròniques nois!! :great: :great: aurelian & Willy_DePu & resta.

No ha anat exactament com vau voler, però crec que una "pèrdua" de només 2 minuts està força bé!!

(i si a més és capicua :lol: :lol: )

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Mar 2018 01:04 #530 per Darth Vader (Associat/da)
Vaig posant-me al dia i llegint les vostres cròniques.... cadascú ho ha viscut a la seva manera, però crec que, encara que les coses no hagin sortit en alguns casos com un voldria, només el fet d'haver preparat la marató ja és per felicitar a qui sigui.

Endavant!

PD: Dennis, quan de temps! Esperava poder saludar-te, però no vaig arribar a temps per la foto i després un cop als calaixos, el nostre temps és molt diferent!

May the force be with you!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Mar 2018 07:57 #531 per danili (Associat/da)
De tots els detalls que un podia percebre a la sortida d’aquella marató, el més rellevant era una bellugadissa taca ataronjada que anava creixent a partir de la segona línia. Un espectador curiós es podria haver entretingut i comptar, cap al final, quant tots els corredors s’havien ja agrupat, fins a disset figures. Fixeu-vos quantes històries de somnis i de reptes! Un d’ells, prou alt, Dennis Teuling, es girava per picar les mans d’un parell de companys. Al costat, dos corredors més, el Jorfer i el Rugbyman aparentaven més concentració. Els seus gestos mostraven una cerca de reafirmació, com si alguna cosa important estigués en joc. Rere del grupet, un corredor, prim com la majoria, restava tranquil. El danili no tenia pressa en aquesta marató. Havia acordat amb si mateix celebrar que feia trenta anys que havia debutat en la distància, sense passar excessives angoixes. En aquest temps la ciutat havia canviat molt en aquests anys, així mateix com la seva vida, com la de tothom.

De la mateixa manera que el danili s’estimulava de la gentada que hi participava al seu voltant, la seva ment, de manera recurrent, pensava en l’Elisenda i la seva malaltia. Com feia unes setmanes que tot s’havia regirat i com havien decidit que la marató seguia endavant perquè tampoc no hi havia motiu per cancel·lar aquella il·lusió. Distret amb els pensaments, malgrat la megafonia i els crits diversos que s’escoltaven aquí i allà, el danili gairebé no va advertir que ja estaven a punt de sortir.

Córrer en un grup uniformat fa les coses més fàcils sempre i quan el ritme sigui adequat. Per al danili el ritme era assumible però les lleugeres pujades per Sants i el pronòstic que encara quedava molt per fer, el van fer recular. Tant sols feia uns minuts de la sortida i ja tenia dubtes. S’hi afegia, després d’haver begut sense miraments per la temperatura agradable que feia aquell dia, la penitència d’una forta necessitat d’orinar. Unes sensacions més punyents que les habituals pixaredetes nervioses prèvies a la sortida. I en lloc de pensar, quina merda, en aquell imprevist, va resseguir la totalitat de les esquenes dels companys que tenia al davant: AnRol58, Anfeca, Koose, TOCIBDN, Joan33 i JIMIXBCN. Aquella imatge monocromàtica compassada es va allunyar de la realitat i l’entreteniment mental li va suggerir un grup tribal. Les siluetes ara enfilades, ara en paral·lel. Va resseguir les cames dels companys: les sabatilles eren les armes. Un, dos, un, dos. Eren un grup de caçadors. Un, dos, un ,dos. La rotunditat de la imatge ja es va fixar i da-nili, expert caçador, acompanyava els seus germans a la cerca del mamut.

La jornada podia ser llarga i calia no amoïnar-se i ser pacient. Si es vencia l’esgotament, el sopar per al clan estaria assegurat. El da-nili coneixia tot això sobre la persecució dels mamuts però també sabia que els Déus de vegades s’enfadaven i feien caure aigua del cel o feien cremar més el sol. Feia uns dies enrere van haver de mantenir el foc ben viu a l’entrada de la cova i la nit abans de la sortida no va caldre. Calia ser prudent perquè la persecució seria feixuga. El da-nili va decidir afluixar. Les ganes d’orinar persistien des de l’inici i eren ara més fortes. Com a bon caçador, no volia aturar-se i va decidir en la marxa relaxar la bufeta per deixar un rastre de territori. El líquid va trigar a sortir de la presó però finalment va notar com lliscava per la cuixa. En aquell moment d’èxtasi, va considerar que per fi havia arreglat el seu màxim problema. Desconeixia, aleshores, que hauria de repetir l’operació fins a tres ocasions més abans no capturés l’animal.

El Ji-mi també havia caigut del grup. Quan venint del darrere, el da-nili s’hi va apropar li preguntà si creia que aquella nit soparien mamut que si el grup els en reservaria. Un, dos, un ,dos, estaven segurs que sí. Després d’avançar-s’hi, mentre passava per una fondalada llarga d’anada i tornada va poder valorar la distància que li diuen en jaum, au-re, mip, i després en jor-fer i en rug-bi. El da-nili ja sabia que ho aconseguirien i que només havia de persistir. Els anys pesaven i de tal manera que temps enrere era un dels líders de caça, ara eren altres els qui feien caure les bèsties.

Aquest era un fet recorrent també a altres tribus. Els caçadors es desplaçaven en contacte constant amb altres caçadors. Hi havia mamuts de sobres. Alguns auguraven que hi hauria algun dia que s’acabarien però això només les Déus ho podien saber. El ritme començava a ser tan lent que no va ser sorprenent quan el Ma-no, que comandava una altra cerca de mamut amb la companyia de Bar-ce, el piqués per l’esquena i s’interessés pel seu estat. El da-nili va tranquil·litzar al, fins ara, perseguidor i va pensar a afegir-s’hi o potser seguir-los a una distància de visualització. Com el trajecte era encara llarg, el da-nili va desistir i va veure com les llances que seguien el ritme de les gambades es van perdre ràpidament de vista. Després el van passar molts més caçadors del clan: Pes-ca, Ji-mi, Ge-nís, a-mic, wi-ja, al-va i da-na. Un, dos, un, dos, perseguint els mamuts. El da-nili es va intentar recompondre. Ja havia arribat a aquella vall tan ample que menava al camí on paraven les trampes per capturar-los. No va deixar mai de córrer com mai no ho havia fet quan sortia a caçar. Mentre es fregava les parts adolorides pel frec de la roba va fer les darreres passes per arribar al punt on era el parany i veure com el mamut del seu clan ja estava abatut. Els companys, cofois, ho celebraven. Altres restaven exhausts al terra. Amb la mirada absent, el da-nili no va percebre com se li atansava la mà coneguda de Fran-si-tre, un membre del consell de savis de totes les tribus. El clan estava començant a especejar el mamut. Aviat podria portar carn a l’E-li, però no sabia si això seria suficient per a la seva recuperació. Li va preguntar al Fran-si-tre si es curaria. El savi, sense vacil·lar, va treure de la bosseta de cuir un amulet i li va passar pel coll i li va dir que sí, amb això es curarà.

Els corredors s’entretenien més o menys depenent de les presses, dels companys que hi vas trobant o del cansament, o vés a saber si de tots aquest motius alhora. El danili anava per feina cap a les fonts. Havia felicitat al jaume86, el Jorfer, l’aurelian, el Manu 1.1 i veia com les llebres de 3:30 es feien una foto. Li havia enutjat la mala gestió de la marató. Potser, li disgustava el pas del temps i no ser capaç de córrer com abans. Mentre es trencava la closca, quina manera de celebrar trenta anys, l’Elisenda el va cridar inesperadament rere la reixa. No estava previst que vingués. El danili es va apropar, li va ensenyar la medalla i va pensar que encara alguna cosa havia de passar.

21097 1:22:43 (Vilanova 1994 i Mollerussa 2005)
42195 2:59:56 (Donosti 2005)

'Feminitat, Esport, Cultura - Pioneres de l'atletisme català: 1921-1938'
Comandes: feminitatesportcultura.plisweb.com/3/comandes

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Mar 2018 23:15 #532 per meep (Associat/da)

Willy_DePu va escriure: Hola a tots!
...
Ja al guarda-roba felicitacions tb amb l’aurelian. ;) Que nets de trempat! I tot sortint, ens retrobem tots amb en meep. Abraçades i felicitacions mútues! Grans moments, de veritat. Per mi els mes macos, i els que després queden en la memòria. Compartir mes de 3h de patiment crea algun tipus de vincle. I maco. Un autèntic plaer nois! :great: :great: :great:
I es que al final això es el que personalment a mi mes m’emplena. Companys que no coneixia, o que tot just saludaves, i que ara, després de compartir amb ells una marató, passen a ser mes que companys. :)

...


Gran crònica Willy, m'has tornat a fer recordar grans moments!
I com tu dius, encara que l'atletisme és un esport individual, crea amistats i vincles molt especials!
Gràcies per la companyia i el bon rotllo!! ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Mar 2018 23:47 - 18 Mar 2018 21:04 #533 per gorka (Associat/da)
A veure si algú té ganes de llegir-se-la.

”5 parts”

Uns dies abans de la Marató de Barcelona, la que més vegades he corregut, vaig fer una publicació a aquest fòrum fent referència a que m’agradava dividir aquesta Marató en cinc parts ben diferenciades. El circuit estrenat el 2006, que ha anat patint alguns petits retocs a cada edició, dóna un caràcter molt concret a cada una de les parts de la cursa.

Sense més prolegòmens. El dia es presentava ennuvolat, amb previsió de vent de moderat a moderat-fort de component sud/sud-oest, temperatures que es podien mantenir per sota dels 19º tota la cursa i humitat baixa pel que estem acostumats. En resum més calor de la que voldria (però no extrema), un vent que pot ser molest al litoral i una humitat que es manté a ratlla.

I: De la Sortida a la Diagonal: cal prendre-s'ho amb calma. Cada minut de més a aquesta part pot ser un quilòmetre menys a la part IV.
Sorpresa abans de sortir: cauen quatre gotes. Amb en Vicenç, caminant cap a l’arc de sortida, fem broma: fa fins i tot fresca. Ningú ens esperàvem aquesta situació. Un cop arrencats a córrer la lleugera pluja desapareix i dóna pas a una forta humitat. Intento prendre-m’ho amb calma, només el primer quilòmetre el faig a 5.00. Després baixo el ritme a un 5.10 que teòricament encara és massa agosarat. Ho sé, però tampoc se retenir-me. Arribo a la Diagonal més suat del que voldria: la humitat és alta o molt alta. Es tracta d’una situació esporàdica, fruit del xàfec que ha caigut.

II: De la Diagonal a la Meridiana: és on es gaudeix més de la cursa. És important passar-ho bé travessant l'Eixample per les artèries principals.
A gaudir! Baixades suaus per Les Corts per retrobar pràcticament el punt de sortida. Les aprofito per intentar esgarrapar algun segon. Se que a partir d’ara no faré cap excés, la suor al quilòmetre 7 ha estat un avís del que pot passar, per tant només em permeto que el meu GPS marqui menys de 5.10 quan fa baixada i les cames van soles. Saludo en Malfieten que s’ha aturat un moment per a solucionar algun afer logístic del seu grup de “Correambmi”. Assaboreixo els quilòmetres de la Gran Via, la pujada pel Passeig de Gràcia, el carrer Rosselló, enyoro un altre any l’Avinguda Gaudí, i començo a enfilar cap la Meridiana quan m’enganxa en Sergi42195 amb qui comparteixo un quilòmetre abans que ell decideixi anar més depressa.

III: De la Meridiana a algun lloc de la part baixa de la Diagonal: la cursa es fa avorrida. Les grans avingudes són còmodes per a córrer però ni tan boniques ni amb tanta animació com en la part II. Aquesta part no té un punt determinat de finalització, s'acaba quan el cos comença a donar símptomes de cansament.
És el moment de començar a utilitzar el cap en benefici propi. Meridiana amunt tinc el “quilòmetre Zenón”. Aquest any també deu estar d’alguna manera allí animant-nos. Sóc molt a prop del barri on he viscut més de 20 anys, vaig capficat quan en Josep Cros em crida. No sé si m’està enganxant o l’he passat! Li pregunto, l’he passat. Quan arribo al quilòmetre 20 me’n recordo que allí em vaig trencar el 2013 i vaig perdre ja per sempre, em penso, els ritmes que feia. Aquest any ho he superat, arriba la Mitja Marató, s’acaba la Meridiana, però comença la Gran Via avorrida (hi ha una Gran Via divertida a l’Eixample i una Gran Via avorrida a Sant Martí) i després la Rambla Prim amb el seu ambient especial i tan diferent. En Sergi42195, està aturat! Ha decidit plegar? Em diu que no, que segueixi, que es re-enganxa... massa d’hora per aturar-se. S’ha equivocat en l’aposta. Tornem a la Diagonal, ara des de baix... podré amb tota? Vaig perdent ritme, però molt a poc a poc. Tot és normal. Passo el 30 tocat però sense grans patiments. Potser m’ha anat bé el canvi de patró alimentari en cursa que he fet (fins ara un capsula de sals al Km.20, un gel d’absorció lenta al Km.25 i ara toquen més sals). La Fase III s’allarga més enllà del 31!

IV: D'algun lloc indeterminat de Diagonal Mar (o si tens sort el Front Marítim) a la Ciutadella: Es noten els quilòmetres, la fatiga, la calor, la humitat, el vent i tot el que es pugui notar. S'ha d'aguantar a un terreny que quan entrenem ens sembla quasi paradisíac però que el dia de la Marató és inhòspit.
Hi ha hagut sort! Sóc al front marítim i oloro el mur. I noto el vent. Ja l’he notat a la Diagonal de pujada, la predicció era bona. Cal prémer les dents. Em passa la Caloreta i la veig tan bé que em fa una il·lusió tremenda. No sabia que corria. Va molt bé, elegant, amb passa llarga al quilòmetre 32. L’animo i la felicito per com de ve la veig. Just al Km.34 he de parar uns segons. Una rampa forta a un abductor. L’he de controlar! Són 20 o 30 segons només, però suficient com per a no poder agafar el ritme de nou. Canvio de 5.25 a 6.10, sense solució. Sense trobar manera d’arreglar-ho.

V: De la Ciutadella a l'Arribada: Arc de Triomf, Plaça Catalunya, Catedral, Passeig Colom i Paral·lel. Cada obstacle superat és una estona menys perquè et pengin la medalla. Ja només penses en això.
Potser el gel d’absorció ràpida que m’he pres al 33 m’ajuda una mica! Pujo Lluís Companys amb una mica més d’energia. A la Ronda vaig cada cop més fort i de sobte, sense esperar-m’ho em trobo al 37 amb l’avituallament CoRReCaT. Aquí em volia prendre el tercer gel, però comptava que fos al 38. Se que és massa d’hora, però necessito aigua pel gel i fins al 40 no n’hi haurà. Serà massa tard. Dubto, em prenc el gel, passo sense aturar-me. Baixo Via Laietana, la Núria s’afegeix a la cursa, Catedral superada, no m’agrada el darrer canvi de recorregut, Passeig Colom. No fa un sol infernal, bona notícia. Colom, se’m creua una bicicleta! L’empenyo, l’esquivo com puc, faig un moviment estrany que em provoca un rampa al bessó dret... recupero, hauria pogut ser l’estocada final. Que feia aquella bicicleta allí? Quilòmetre 40, només queda el Paral·lel, molta gent pel terra... vaig lent, em sento dèbil (efecte rebot del gel del 37?), em passen molts corredors, ja està. Plaça Espanya, Maria Cristina i feina feta!

No ha estat la meva millor marca, ni molt menys. De fet, de les pitjors. Però estic content. He corregut més o menys com volia fer-ho i no crec que estigues en condicions de fer un registre gaire millor. Potser he fet errades entrenant, potser 51 quilòmetres a la setmana de mitjana són pocs, però el dia D he fet la cursa que podia fer. 3h55’ és un registre just que premia o castiga segons com t’ho miris els meus encerts i les meves errades.

Només he anomenat els que em vaig trobar dintre la Marató (i recordo), però aquest any he trobat més amics i amigues que mai animant pels carrers. Gràcies a tots: Creu, Cristina, Meritxell, Anna, Fran, Diana, Yolanda, Isidre, Xavi, Òscar, tots els de l’avituallament del 37 i els que em deixo!


MP
1000 m.l. (1): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (3): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (102): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (88): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (34): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Mar 2018 09:37 #534 per Tiny (Associat/da)
Marató de Barcelona 2018


Diumenge, 11 març 2018 10.45 a.m.

Sortim per la boca del metro de Plaça Espanya i es respira un ambient especial. Ja han entrat els primers classificats i ens dirigim cap el Paral·lel per veure als corredors. De camí veig passar la primera dona, el Pau Capell, seguit per en Roger Roca. Anem baixant pel Paral·lel fins trobar el primer tros no tancat (km.41) amb la intenció d’animar als corredors, especialment correcats.

L’espectacle es engrescador! D’inici, els corredors passen molt espaiats i ens dona temps a aplaudir-los individualment. Anem canviant de crits en funció de la nacionalitat dels corredors que tractem d’endevinar. Passem del vinga al allez, del come on al venga..M’encanta dir que això s’acaba… perquè per una vegada és la veritat!

Reconec al Jordi, el fill del agus, que va per sota de 2h40. Veig al fons a un corredor amb gorra blanca, em fa pensar que es en wallaby. Quan s’acosta, veig que es molt més baixet…Finalment apareix en chute, amb cara de cansat però bon ritme.

Tot seguit ve el Raul Martinez amb una llebre de luxe. Porta cara de gran esforç. Un parell de minuts després apareixen en Boris, Rafa Pérez i jcarpa, tots tres amb bona cara…A continuació, puja el quico peinado que porta cara d’estar patint…

Una mica després j'arriba en jaume86, super concentrat i el incombustible xavinad (chapeau!) A partir d’aquí ja arriben les llebres sub 3h amb en Joan3, i ja no puc controlar a tothom però per citar alguns aurelian, dabit, mackice, karlos, Manu, esquimal. Arriba en meep amb l’oliveras obrint pas, Dennis (sonrient i fresc!) Willy, jordirio, Carles1989,…

En aquest moment penso en la barqueta del Jorfer i Rugbyman. I si els pogués donar una mica d’empenta? Escalfo uns segons en el carril bici i quan apareix el grupet salto pensant en ajudar. Passen com una bala, van amb el RafaB i el Stelvio. En pocs segons veig que no els puc seguir ja que avancen per tort i dret…Els segueixo amb la mirada i veig marxar a un d’ells (RafaB?). Continuo enganxat a les tanques per no molestar, enfilo la recta d’arribada, saludo al waterpoler i entro en meta. Em trobo un espectacle d’emocions amb el Jorfer i el Rugbyman en un núvol i també en jaume86 que em confirma que també ha fet MMP! Decideixo marxar perquè em sento una mica intrús. Recullo la medalla i penso que m’he guanyat tan sols mitja medalla. Sortint saludo al Dennis que sembla que hagi fet una cursa de 10 km.

Finalment, al reunir-me amb la Peti i el Lluis95 em diuen que han vist al Dani en una terrassa cruspint-se un bocata i rient! Em quedo tranquil de sentir-ho.



Diumenge, 11 març 2018 07.45 a.m.

Em trobo a les escales de les fonts de Montjuic amb un munt de companys amb els que compartim uns moments d’alegria i excitació. Repetim la foto de grup ja que segueixen arribant companys. El moment és magnífic compartint il·lusions i rialles. Finalment em quedo sol, escalfo (molt poquet) i accedeixo al calaix de sortida i gràcies a l’ajut d’en xevifisio (que ha vingut tan sols a animar!) trobo als companys de barqueta sandmann i pescallunes. Som al mig del calaix i la mar de contents.

Km. 0-5
Sortida neta i enfilem cap a Sants sense incidències. Anem molt tranquils saludant a molts animadors, molts correcats. Fem un parcial exacte de 25’00

Km. 5-10
Seguint la pujada passem el Nou Camp i arribem a la Diagonal, prenem un ritme de creuer recuperant els pocs segons que hem perdut a la pujada. Abans d’arribar a Francesc Macià m’he embalat i em criden els companys perquè no gasti forces massa d’hora ..gràcies! Pico de mans amb animadors I algun correcat. Trobo que fa molta humitat…El parcial surt a 24’43

Km.10-15
Baixant per Tarragona hi ha una gran cridòria, a prop de les Arenes. A la Gran Via ja m’estic tirant aigua pel cap…ja? Pujant pel Passeig de Gràcia veig al Guillem Gandol (amb qui havia quedat) escalfant per ajuntar-se amb nosaltres. Es un habitual de la marató que aquest any no la corre perquè els seus entrenaments han estat de canvi de bolquers aquest any…Li comento que anem bé i que vaig a fer una parada amb la família (Peti i Lluis95) al carrer Rosselló. M’aturo, em prenc un gel i agafo una ampolla de Powerade. M’entretinc una miqueta i els companys han marxat una mica. Parcial de 25’25

Km.15-20
El Guillem em diu que el segueixi i que enxamparem als companys. Ens posem a 4.45 i quan ja els veig noto que el isquio comença a queixar-se. Estic acostumat i miro de no pensar-hi. Baixem per la Sagrada Família rapidets i un cop ja a València noto una punxada més forta al isquio. Em tinc que frenar i em poso a caminar. Ho torno a provar i veig que només puc córrer molt a poc a poc. El Guillem m’anima a seguir i es queda amb mi. Em sap molt greu però li dic que marxi. No ho fa i anem caminant cap a la Meridiana on tenia trobada familiar. El públic, els avitualladors i algun conegut m’animen però només puc somriure. Ens avancen les llebres de 3h30 amb el ManoloM i el Barceruel , a qui faig un gesto de kaput! En arribar a la Meridiana en Guillem va buscant a l’app de la cursa i veu que en Jorfer ja fa camí de tornada i decideix intentar ajudar a la seva barqueta. Ens acomiadem i, de nou es posa a escalfar (mil gràcies!).
Després d’una estona una mica zombi, el Lluis95 em ve a buscar i decidim tornar amb metro cap a Plaça Espanya, ja que hi tinc el cotxe a prop. Coincideixo amb en Francesc, un corredor veterà (bastant més que jo!…) que ha tingut que plegar per una tendinitis i que anava a ritme de 3h15’ ¡!!?. Li paguem el metro i comentem lo absurd que seria tenir que colar-se al metro en la seva situació….



Fins aquí el meu relat de la marató d’aquest any. He volgut canviar l’ordre de la crònica, perquè passats uns dies, al meu cap queden més les imatges del Paral·lel com a espectador que las de la meva cursa. Va ser una manera de començar a superar el desencís que em va venir pel fet de tenir que retirar-me. Ara, ja estic pensant en la següent que serà a Helsinki. I mirant la part positiva, hi pensava anar de passeig per fer turisme i si la lesió ho permet ,ara intentaré tornar a competir!

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Mar 2018 09:43 #535 per atmos (Visitant)
Caram quines cròniques!!! Una vegada més m'he identificat en diferents punts en la lectura evocant sentiments viscuts el dia de la Marató :great:

Objectiu: Divertir-me
1000m: 3:35 (2011)     5000m: 21:30 (2012)    10Km: 44:40 (2011)     21097: 1:40:55 (2011)     42195: 3:59:20 (Bcn 2015)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Mar 2018 11:36 - 18 Mar 2018 11:37 #536 per Dennis Teuling (Associat/da)
Darth Vader, en saludarem a la propera, o Empúries o Tarragona!

Molt bones les últimes 3 cròniques, gràcies senyors!!

Danili el gran caça-mamut, amb l'emocionat relat del 30è aniversari d'aquesta magnífica distància.
Mai una distància de 21, 30, 50 o 100 quilòmetres podria substituir la màgia dels 42,195.
Un gran regal li vas caçar la setmana passada a l'Elisenda :kissheart: :kissheart:
Espero que aviat pots terminar el relat amb la millor notícia de totes....

gorka, que ja va preparar la pre-crònica amb els 5 parts diferenciats de la marató!!
Passen els anys, i potser mai més arribes a temps de 3h30, però segueixes fent història acabant el gran repte de l'any i fent la crònica.

I fins i tot una crònica d'un corredor/chearleader, el Tiny.
Tens la sort d'haver palpat el ambient fantàstic de la marató i haver pogut veure alhora tots els cracks entrant... tu mateix inclosa.
Gràcies per escriure les vivències des de tots els costats. Gran crònica!!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Mar 2018 13:02 #537 per RugbyMan (Associat/da)
Companys amb el viatge d'aquesta setmana tenia "abandonat" el fil peró m'heu fet recordar tots les meves vivencies de la meva marató.

Molt grans les vostres cròniques, cadascú amb el seu segell d'identita que fà que cadascú gaudeixi de la seva Marató. Es increible com per una mateixa distancia hi hagin tantes curses diferents.

Molt grans tots i com va dir el Tiny, aquesta ja ha passat i pensem en la propera. Estem fets d'un altre "pasta"....som Corredors i no canviarem

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Mar 2018 19:55 #538 per jcarpa (Visitant)
Estic encantat de llegir les vostres cròniques, Danili (el teu estil literari sempre s'agraeix, la resta fem cròniques merament esportives, però tu li dones el to cultural que és d'agrair ;) , llàstima que la marató no et va donar el temps que vals, però t'ho va donar fa anys i ojala la vida us ho compensi amb una ràpida recuperació de l'Elisenda, aquesta medalla que et van donar en acabar la lluita amb els Mamuts té un valor molt especial, sempre Endavant!). Tiny, records i portem 2 maratons seguides coincidint, esperò que quan ens vas veure al km41 desprès de la teva retirada, et dones les forces per tornar a buscar la propera un nou finisher o marató acabada :great:
Aurelian, tot i coincidir a Rotterdam 2016, no ens vam poder trobar, el diumenge passat per fi ens vam coneixer, ets un lluitador nat, i tot i que no et veies per fer marca personal, vas lluitar al màxim dintre del teu estat de forma i vas fregar les 3h. Ho portes dins!
Jorfer, un altre gran del fil, ja vaig veure que vau muntar una barqueta de nassos, i fer de llebre a un amic i aconseguir l'objectiu, dona una satisfacció especial que vas poder viure, va valer la pena!

Se que em deixarè molts noms, a molts no us conec, a alguns us conec pel fil, però intentarè anomenar a tots aquells que ens vam trobar en algun moment o altre.

Primer de tot, abans de començar amb la crònica vull donar les gracies pel seguiment al JRDi69 pel gran seguiment al fil!!!

Crònica:

Pre-marató: Desprès d'un 2016 on vaig tornar a correr en 2h48' desprès d'anys de no apropar-me a aquesta marca, això potser em va marcar el 2017, on a la primera, Mont Saint Michel (molt recomenable, no per fer marca en si, sino per fer turisme), vaig sortir a arriscar, a ritme de la meva marca del 2009, uns quants anys més jove, i me la vaig fotre, perdent temps a cada parcial de 5kms a partir del 15-20, i lluitant com un c....ó, del 30 al final, acabant en 2h57' i pocs segons, content per la lluita i el sub 3h, però lluny de la
marca buscada. 2a del 2017, marató de Porto, un altra recomenable, en aquesta no vaig sortir tant kamikaze, i els ritmes van anar bé, a ritme de 2h53' fins passar el 30 que vaig tenir que afluixar, acabant en 2h56' i pico, millorant marca de França però patint per 2on cop en un any.

Amb aquests resultats del 2017, m'havia apuntat a Sevilla feia mesos, abans de la marató de França inclús, però despres de la de Porto al novembre, no em vaig veure amb cor ni ganes de preparar Sevilla en menys de 3 mesos, crec que Sevilla hi he d'anbar a buscar el millor temps possible, necessitava més temps, i com companys d'entrenaments van apuntar-se a Barcelona, m'hi vaig animar, l'havia fet el 2000, 2001, quan corriem molta menys gent i pel carrer erem com uns sonats sortits del manicomi, i ens acompanyaven els claxons dels cotxes per tallar la ciutat, com a canviat tot!!!. Hi havia tornat el 2012 fent 2h51' i ara hi tornava amb ganes i motivació.

Els entrenaments havien anat bé, però al inici de febrer, en plena preparació vaig passar una grip d'una setmana que em va trencar no sols els entrenaments, sino inclús el punt de forma. Però bé, en les setmanes que quedaven, crec que vaig fer el millor possible la feina, fent molts matinals i entrenant amb un amic que buscava el sub 3h (i ho va fer fent marca personal amb 2h59' i pocs segons) i amb altres companys que també farien Barcelona. Això ajuda a no afluixar, sobretot els que entrenem molts dies a les 6am.

Pre-sortida: Esmorzo els 4 croissants de rigor i vaig caminant a 1,5km on arribo just a la foto dels Correcats, però arribo, i quina alegria saludar a Tiny, Guissona,Danili, Esrafiki, i d'altres de vosaltres alguns que ens em conegut per maratons per aquests mons de Deu i d'altres que casi que sols ens coneixem d'escriure per aquí.

Vaig al guardarropia i és un plaer ho ben organitzat, deixcar la bossa, escalfar breus minuts i cap al calaix, ens podem situar aprop de les llebres de 2h45', que no penso seguir, estic torrat, però el test de Gavela em va donar un pronòstic de 2h53', i la mitja a polsacions marató em marcava el mateix.
Així doncs, arranquem i just passar la sortida i sentir la canço de Barcelona, tot junt ajuda a posar-nos "gallina de Piel" i ho comentem amb el company, i despres ens despedim doncs tenim objectius diferents.

Al poc avanço al Esrafiki fent de llebre al Dani, bona llebre porta, i la llebre que l'espera, un tal Guissona al km 10 crec, tampoc va coix, també veuria al Oliveras a un pas kilometric.
Vant passant els kms, Camp Nou invita a pujar polsacions al fer pujadeta, però sempre que passo de 170, afluixo a 168-169, diagonal aprofito per agafar ritme creuer, es pla i això ajuda, desprès baixada.

El pulsometre em marca el ritme, el dia es lleugerament caluròs i això fa que em remulli, vaig avançant corredors poc a poc, però sense presa, i això em diu que vaig bé, quan saludo al Guissona em diu que em veu de p...a m...e, això m'anima, si ell em veu bé, es que vaig bé :whistle: . Arribem a Meridiana i el dia s'ha tapat, fa un lleuger aire, i plouen gotes, ho trobo ideal. Animo al públic i aquests em tornen els anims, ja ho he fet diversos cops, m'agrada aquesta sensació, sembla que estiguin dessitjant que algu encengui l'espurna, i ells com la polvora fer soroll, m'agrada. Desprès agraeixo quan et diuen "Pere endavant que vas molt bé!" , clar , portem el nom al dorsal, els primers cops que vaig portar dorsal amb nom, pensava, de que el conec ;) :cheer: :stucktongue
Passo la mitja marató, ja baixant meridiana en 1h25'19'', he fet diversos parcials a 4'02'' i se que per 2h53' eren a 4'06'', però també se el que espera.

Ara mateix vaig amb objectiu ocult de 2h50-2h51' però serà dificil. M'he pres gel al km15, i ara al 25 me'l prenc de nou, em senten molt bé avui, si prenc gel sosl bec aigua, sino prenc gel bec aigua, em remullo cap i prenc isotònic, encara que amb els gots es dificil i ens mullem els uns als altres.
Estem a la diagonal direcció torre Agbar, ho recordo com un punt dificil quan vaig correr el 2012, però avui al cap tinc que això ho superarè bé, i així ho faig, crido al company que busca sub 3h que va per l'altra banda, amb un crit que em sent i tot, i entre ell i jo estan Srafiki i algu mes que m'animen, que vaig bé. M'avança un corredor descalç, que anavem en paral·lel moltes estones.
Passo el 30, les cames ja no van tant fresques i torno a avançar el corredor descalç.

Del km 30 al 35 perdo una miqueta de ritme, on em prenc l'únic gel de cafeina que em prenc, sembla revifarme una mica, se el que tenim a la part final, despres de la diganoal, ha tocat mar, Arc Triomf, pujadeta, i se que ve el avituallament Correcat al 37 o 38, i en tinc ganes, del 35 al 40 perdo una miqueta més de temps, en cap moment miro quina marca puc fer, però si que faig el calcul de si em poso a 5'/km a quin temps acabare, i veig que salvo el 3h, despres el 2h57'.
Se que a la zona final vaig veure el XaviPapell fent fotos, no recordo el km, però el recordo de quan lluitava les curses. Li vaig tenir una gran admiració pel seu esperit de lluita tot i les grans dificultats i ara per no quedar-se a casa i venir a veurens i fernos fotos. Gràcies mil.
Abans de Colom m'avança el corredor descalç que sembla que ha recuperat forces, se que no vaig agil i faig algun km a 4'15'' però no vuill passsar cap de 4'30'', motivacions que es busca un mateix, així arribo a paral-lel,a lluitar-lo, es dur, però se que la meta s'apropa, sembla que mai arriba el canvi d'inclinació, però restem metres a metres, segueixo avançant algun corredor, enfilo arribada i arribo en 2h53'14'' content, perquè la he corregut a gust, la 2a meitat he trigat 2'36'' més però no es res greu.

Al cap de poqueta estona arriba el Jaume86, i e feliciuto, ha fet MMP!!! no em coneixia, però ara ja si i el deixo gaudir de l'exit amb els correcats.

En pocs segons arriba el meu amic Xavi, i fa MMP, 2h59'14'' , molt content per ell, i perque entrenant junts ens ha anat molt bé als 2.


Conclusió marató de Barcelona:
Sols volia acabar dient que a Barcelona hi ha una gran marató, ambun recorregut prou pla, amb un escenari fantàstic, molt ben muntada i uns avituallaments excelents i ben organitzats, molts voluntaris,i això té molt de valor, els turistes ho han d'agrair, i s'han d'emportar un record fantàstic!!!! Moltes Felicitats a tots els que ho feu possible.


Records als Correcats coneguts que no ens vam poder Saludar: Dennis Teuling, Darth Vader, Meep, Gorka,

Salut i Alegria,
Pere
PD: Vicenç, ets un incombustible, aquest cop no ens vam veure, però se que sempre ho fas el millor possible i així va ser!
PD2: Sandmann, quantes maratons portes i quantes et queden aquest any, en poc temps seràs dels que més maratons tenne del fil.

Qui fa el q pot no esta obligat a més!!!
Carpe diem!
MMPs:
10 Qm's: 37'20" Bombers05/ 36'29" La Sagrera09
Mitja  : 1h 20'55" Tarragona98/ 1h20'23" Granollers08/ 1h 19'17" Salou08/ 1h19'16" Reus10
Marató : 2H 50'12" Donosti06/ 2H 49' 39" Benidorm07/ 2h...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Mar 2018 20:36 #539 per Jorfer (Associat/da)
Unes línies més per a llegir. ;) :party:

LA L+III
GAUDINT I LLEBREJANT A UN AMIC


11/03/2018
XL ZURICH MARATON BARCELONA
03:20:13 (1:38:34/1:41:39)

L’any passat vaig decidir no fer marató a la tardor i, l’he trobat a faltar, tants mesos sense trobar-me amb la meva estimada marató, quasi nou mesos, s’han fet bastant llargs, la veritat.

Així que després d’una llarga preparació amb les setmanes prèvies i específiques el passat diumenge em vaig trobar de nou a la sortida de la marató de Barcelona. Durant la preparació i, degut a molèsties als isquios durant el mes de gener, vaig decidir canviar d’objectiu doncs em faltaria temps per a estar al 100x100, així que vaig decidir ajudar al meu veí i amic Rugbyman a assolir l’objectiu de fer una bona mossegada a la seva marca doncs no li corresponia la qualitat de les seves marques en distàncies petites amb la marca maratoniana. Així que des del gener i, sempre que podíem per horaris de feina, a banda de les trobades habituals en pista amb els jb’s a Cornellà i les curses/entrenos amb dorsals, ens vam dedicar a entrenar junts pel passeig Marítim de Castelldefels i Gavà, amb fred, pluja i vent molt sovint en aquest dur hivern que hem tingut. A poc a poc vam anar agafant un nivell de forma acceptable i la nostra confiança anava en augment, fet que ens va portar a la sortida tranquils i conscients de les nostres possibilitats.

Abans de començar la narració pròpia de la marató vull agrair l’ajut que em van donar en Raúl Martínez i en Xevifisio a nivell privat, per a ajudar-me a recuperar els isquiotibials tocats però no enfonsats després de la mitja de Sitges.

També vull agrair l’ajut que ens van donar durant la marató les llebres espontànies o previstes que ens van mimar durant part del recorregut: Joan33, TociBdn, Cachirulo, Guillem Gàndol, Stelvio i Rafa Barrachina, doncs sense vosaltres segur que haurien caigut alguns segons més a la nostra marca final.

A nivell personal ha sigut una de les maratons que m’ha donat més satisfacció doncs no he patit gens físicament i el fet d’ajudar a un amic a assolir una nova marca és molt gratificant i omple molt.

ESTRATÈGIA

L’experiència ens diu que normalment sempre es fan un parell o tres minuts més en les segones mitges així que vam organitzar una tradicional barqueta amb l’objectiu de 3:17:00 a 4:40 el quilòmetre, amb les referències de cada tres quilòmetres en catorze minuts i cada cinc en 23:20. Coneixent el recorregut, la idea és que fins al quilòmetre 12 no anirem al ritme que ens toca i passar la mitja al voltant de 1:38:30 per a portar un calaix de tres minuts per a salvar les 3h20. I crec que ens va sortir bastant bé, per desgràcia, només a Rugbyman i servidor.

UNES XIFRES

Parcials cada cinc quilòmetres i tram final:
24:01/23:28/22:56/22:56/23:16/23:49/24:23/25:09/10:18

Ritme mitjà per parcials:
4:48/4:42/4:35/4:35/4:39/4:46/4:53/5:02/4:42

Posicions cada parcials:
2607/2532/2384/2318/2224/2138/2014/1903/1732

LA MARATÓ

Després del viatge amb els amics CharlieOne1 (debutant i ja maratonià), Fmorilla (sub4 i també maratonià que darrerament li dóna a la raqueta i no a la vamba) i Rugbyman ens trobem al bar Suarna a fer el tradicional cafè&donut previ amb molts amics, jb’s i històrics de 10de1000 com Felip o Sergi42195. Anem cap a la foto i a canviar-nos.

Al calaix anem quedant el grup de la barqueta al principi de la segona sortida per córrer còmodes des del primer moment. Ens desitgem sort, estem il·lusionats, concentrats i contents per poder trobar-nos de nou a la sortida de la nostra estimada marató.

I sortim. Comencem a suar aviat, senyal de molta humitat així que a beure sempre, tant aigua com isotònica per a evitar deshidratacions i pèrdues de sals. Pel districte de Sants-les Corts anem amb calma, posant la maquinària en marxa i testant els primers quilòmetres a veure si està tot en ordre. A poc a poc ens quedem cinc de la barqueta, Joan33, Tocibdn, Koose, Rugbyman i jo.

Per l’Eixample i Gran Via és el moment de recuperar segons i apretem una mica més. En aquest tram perdem a Joan33 i ens quedem quatre amb Koose fent la goma en algun moment.

Per Diagonal i Sagrada Família anem amb molt bones sensacions però a poc a poc es van quedant enrrera Tocibdn i Koose i en plena Meridiana, miro enrrere i veig que ens hem quedat sols el llebrejat i la llebre, així que no li puc fallar a l’Òscar. Decideixo economitzar forces i no parlar gaire mentre estem sols. Sé que Stelvio ens espera al 30 i cachirulo va per davant amb Anfeca i segurament els agafarem.

Durant tota aquesta estona em dedico a agafar els avituallaments d’Òscar i meus i a tapar l’aire segons d’on bufi. Seguim amb bones sensacions i bona cara. Al mig de la Merdiana vaig buscar a Zenón i, el seu cos no hi era, però si, el seu somriure, on sempre i com sempre.

I quasi sense enterar-nos passem la mitja amb un temps de 1:38:34 així que genial. Quina és la nostra sorpresa que ens apareix l’àngel Guillem Gàndol i ens ajudarà fins quasi les Glòries. Amb unes vambes de carrer, amb motxilla i claus sorolloses ens tapa el vent i ens ajuda una barbaritat. Molt gran el que vas fer i, després ens va tornar a aparèixer de nou. Vas ser el nostre àngel de la guarda. L’àngel ens fa córrer i fem un molt bon parcial del 20 al 30 aprox.
Ja camí de Glòries per la Diagonal, no parem de passar gent que s’ha equivocat de ritmes, de fet, va ser una constant en la nostra marató. I per desgràcia vam recollir el tàndem format per Anfeca&Cachirulo doncs l’Andrés es va equivocar i ja a la Carretera de Sants es va escapar. Aguantem amb ells uns estoneta i baixant per la Diagonal marxem d’ells i seguim al nostre ritme.

I arriba el gran Stelvio, impressionant un any més, ja no recordo les vegades que m’has ajudat a assolir els meus objectius: tres, quatre, cinc, sis vegades…? Sempre estàs i ho fas de conya. Ens porta avituallament i esperona al públic per tal que animin continuament, és un agitador de masses i aconsegueix que en cada racó ens donin forces amb crits d’alè. Moments de pell de gallina. El Litoral passa en un plis-plas i arribem a Marina on atrapem a Ignasi65 a qui no havíem vist en cap moment i l’agafem en el moment que li posen reflex als isquiotibials.

A l’Arc de Triomf se’ns uneix de nou Guillem Gàndol i ens fa unes fotos i un video en marxa. En aquest tram Òscar es quixa dels isquios i aixequem una mica el ritme i verbalitzo que comença a perillar el 3h20 i que ens anirem als 3h21 o 22 fet que provoca una reacció en Òscar i augmenten de nou el ritme.

Després del moment impressionant d’Urquinaona amb l’avituallament CoRReCat envoltem Plaça Catalunya i ens llancem per Via Laietana a tota pastilla. Aquí de cop, l’Ignasi65 es para amb problemes als isquios, jo m’aturo amb ell i quan arriba el Guillem Gàndol i es queda amb ell continuo i atrapo de nou a Rugbyman&Stelvio.

Un cop passat Colón ens animen els amics CarlosHB i Carol i uns metres més endavant ens trobem a Rafa Barrachina que es convertirà en la locomotora del Paral·lel. No sé com ni per quina raó ens posem concentrats i fem una pujada espectacular passant quasi a dues-centes persones. Crec que ha sigut el Paral·lel més ràpid de la meva vida. Moltes gràcies Rafa. I arribem al 42 eufòrics i somiem amb el sub 3h20 anirà justet. Jo li dic vinga Òscar que ho tens i fa un darrer canvi i quasi ho fem: 3:20:07 i jo sis segons més. Amb nosaltres el gran Stelvio que ens ha portat amb maestria el darrer terç de la marató.

I després ens trobem al Jaume86 amb una cara de felicitat impressionant amb la seva nova marca i ens fonem els tres en una gran abraçada doncs hem assolit l’objectiu. Una gran alegria sens dubte. I després esperem més d’una hora als components de la barqueta, a les llebres de 3h30 als amics d’entrenament, anem saludant a totes i tots els coneguts, i estem esperant l’arribada de CharlieOne1 que no arriba. Sr. Door ens informa que ha tingut problemes de panxca i que podria ser que no ha acabat. Marxem cap al cotxe i veiem al mòbil que continua fent caco, però continua. I per fi també és maratonià, el nostre amic. Grande Charlie, grande.

Després ens enterem d’algunes retirades i que a molta gent no l’hi ha anat gaire bé. La marató és així i, sempre es cobra, algunes víctimes.

Felicitar-vos a tots, tant si heu assolit l’objectiu previst com no, i moltes, moltes gràcies a totes les persones que ens han animat durant el camí i ens han fet fotografies per tot arreu.

Gràcies!!!


Quan pugui faré comentari de la barqueta sub 3:17 i us llegiré a totes i tots. ;)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Mar 2018 21:05 #540 per sandmannn (Associat/da)
jcarpa, ja 41, l'any passat van caure 7 i aquest any depèn del que pugui entrenar... però ja n'he fet 2 i sí o sí faré 3 més xD

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.