CRÒNICA DE LA MEVA III MARATÓ
Lloc: Barcelona
Data: 10 Març 2024
Hora: 8:37
Nutrició: 4 gels Maurten (Kms 7/14/21/28), 6 càpsules de sals (2 abans de començar, 2 al KM 15, 2 al KM 30)
Equipació: Samarreta correcat de tirants, Malles Hoko, mitjons hoko, Mitjes de compressió, Vambes Saucony Endorphine Speed 3, rellotge Garmin Fènix 5, ulleres running
Preparació: La preparació ha sigut una continuació de la preparació pel marató de València, si contem els Kms des de la marató de València, surten 795 Km.
1- POST- VALÈNCIA
Un cop acabada la Marató de València, vaig estar pensant quin seria el següent repte a fer: Parlant amb el meu company de batalles Marc31, em comentava que estava molt motivat per fer la Marató de Barcelona 2024. Després de dos intents amb males sensacions, i sumat al nou circuit del proper any, volia tornar a intentar-ho de nou. A la tercera va la vençuda oi? Doncs apa, no fa falta molta motivació més. A més, altres correcats com Jorfer o XarlieOne1 (que tornava de la jubilació) també hi estarien.
2- PREPARACIÓ
Als pocs dies l'hi comento al míster JB la idea de fer la marató de Barcelona. Em diu que amb calma, però que és factible amb tres mesos de diferència. La preparació s'ha basat principalment en rodatges suaus a les 6 am excepte les tirades llargues de cap de setmana (a una hora més decent), alguns dies de qualitat (poquets) i alguna competició pel mig.
Destaco el relleu de dues hores en les 24hores, la mitja de Sitges amb un grapat de correcats on vaig poder fer 1:33h i la mitja de Barcelona, on vaig poder fer MMP rebaixant 5' i parant el crono en 1:27:52.
3- LA CURSA
M'aixeco a les 5:30 i menjo 3 torrades amb mel, un dònut de farina d'ametlla i un cafè. Quedo amb el Marc31 al metro i anem conversant sobre els nostres objectius i inquietuds prèvies a la cursa. Arribem al 365 i trobem al grup correcat: XarlieOne1, Amic, Curat i Jorfer. Aquests dos últims formaran la barqueta 3:15 juntament amb mi. Jrdi69 s'uneix amb nosaltres però vol sortir a un altre ritme. Anem al parking a deixar les coses i ens dirigim al cafè Zurich per fer la foto correcat. Després, cap a plaça Catalunya a fer les fotos de rigor. Ens desitgem tots bona cursa i anem cap al calaix blau. Sona l'himne Barcelona (una mica més soso que la sortida de plaça Espanya pel meu gust).
Començem i van caient poc a poc els primers kms, en ocasions vaig trobant massa gent i s'ha d'anar amb compte amb les voreres i separadors del carril bici per no caure. Passo el Km 5 en 23:07 i el Km 10 en 46:00. Anem mb i continuem sumant Kms. Al tram de Sagrada Família es queda Curat enrere i estem Jorfer i jo sols.
Anem passant els Kms i passem la mitja en 1:37:10, anem bé de marge pel sub 3:15.
Baixem pel paral.lel, on ja comença a apretar la calor i intentem buscar l'ombra. Passat colom Jorfer em comenta que si vaig bé que tiri, però ja l'hi dic que nanai que fins min el 30 estem junts. Passem el Km 25 en 1:55:08 i encarem el litoral. Aquí amb la calor començo a notar que poc a poc va baixant l'energia, però al 27.5 està l'avituallament correcat que ens anima com bojos i fa que em recuperi, a més em prenc el 4rt gel però costa empassar-lo.
Arribem al gir per encarar Diagonal i passo el KM 30 en 2:18:11. Vaig bé fins el Km 31, on de sobte em baixa en picat el rendiment. El mur existeix i a aparegut per fer-me patir el que queda.
Aquí ja veig que en Jorfer segueix amb velocitat creuer i ja no el puc atrapar, ara m'he de concentrar en trotar i trotar i que passin els Kms.
Passo el Km 35 en 2:43:29, aquí quasi no havia perdut temps, però és al sortir de la diagonal i encarar Llull que el cap ja em juga una mala passada. A partir d'aquí, hauré de parar en l'avituallament del 37,5 i en algun punt de Marina, ja no em queda energia per gaire més però s'ha d'acabar com sigui. Crec que en algun punt d'aqui veig al Joan33, però no recordo exactament on.
Arribem al KM 40 on veig un gran amic meu, el David, que em dona ànims, que em diu que ja ho tinc i que una altre més al sac. L'hi dic que vaig fatal però que ja arribo.
Al km 41 veig al ManelParty85, animant amb el públic. Això em dóna l'energia que em falta fins arribar a meta, i més sàpiguen que ell no ha pogut córrer per problemes al genoll.
Encaro l'últim gir i ja veig l'arc de Triomf amb la catifa blava, començo a apretar els punys i arribo en 3:25:15, quasi 3' menys que a València, així que MMP!
Veig al Jorfer a la meta com si res i l'hi dic que ho he passat molt malament al final i em diu que no em faci sang, que això és una marató i s'ha de saber patir. I em recorda que he aconseguit fer marca en cada marató que he fet.
Agafo la medalla i vaig a seure per agafar forces. Als pocs minuts arriba en XarlieOne1 que fa una marató sensacional, no et jubilis mai!
Sortim i fora m'espera en Marc31, que està pletòric amb la seva marca, quasi sub3 a la seva tercera marató. Encara que va patir com jo, em diu que gràcies a que el Joan33 el va acompanyar els últims kms va aconseguir mantenir el ritme fins a meta.
Anem al parking a buscar la roba i ens despedim de la resta de correcats. Agafem taxi i allà ja en fred analitzo la fita.
3/3 Maratons acabades i millorant marca, vaig pel bon camí.
4- AGRAIMENTS
A la meva dona, sé que no deu ser fàcil estar amb un runner!
Al grup de whats up, on disfrutem de la nostra passió i cada cop desvariem més.
Al comando Badalona: Marc31 i ManelParty85, encara que no em pogut quedar gaire per aquesta preparació.
Al JB, per anar guiant-me mes a mes i fer que vagi treien el millor de mi.
La propera? En el sopar correcat vaig escoltar algo sobre espetos....