- Missatges: 18474
Please Entra or Crear compte to join the conversation.
Jorfer va escriure: TÍTOL:
LXII: DE NOU SUB 3H 20
DADES:
19/03/2023
MARATÓ XLIV BARCELONA
03:19:20 (1:38:59/1:39:21) +0´22”
24/62 marca del meu palmarès
Posició general: 1588
Posició categoria: 38
Percentatge del total dels arribats: 14,43%
CALORIES: 3034
PULSACIONS MITJANES/MÀXIMES: 171/184
PARCIALS/TEMPS/POSICIÓ GLOBAL/CATEGORIA
KM 05 24:00 ritme 4:49 (00:24:00) 2081/62
KM 10 23:27 ritme 4:45 (00:47:27) 2218/69
KM 15 23:06 ritme 4:42 (01:10:33) 2097/63
KM 20 23:23 ritme 4:42 (01:33:56) 2046/61
KM 25 24:05 ritme 4:41 (01:57:01) 2003/57
KM 30 23:13 ritme 4:40 (02:20:14) 1883/53
KM 35 23:44 ritme 4:41 (02:43:58) 1752/44
KM 40 25:11 ritme 4:42 (03:08:09) 1604/39
META 11:11 ritme 4:43 (03:19:20) 1588/38
EQUIPACIÓ I ALIMENTACIÓ EN CURSA
Dos rellotges, samarreta Inverse CoRReCaT de tirants, calçotet Saxx, malla CoRReCaT, mitjons correcats, mitges compressport i bambes saucony endorphine speed..
Abans de sortir un cafè, un donut, un plàtan i aigua.
En cursa: quatre càpsules de sals (kms 10/20/30/34) i cinc gels els Maurten dos sense cafeïna (14/28) i tres Maurten amb cafeïna (7/21/35). Només he agafat aigua els avituallaments i aquarius. Ah, i al km 12 he menjat mig donut.
ENTRENAMENT, ALIMENTACIÓ I PROVES TEST
La preparació específica han sigut disset setmanes amb un volum total de 949 quilòmetres.
Com test he fet la mitja de Barcelona on vaig buscar el sub 1h34 fet que vaig assolir sense dificultat i em va donar molta confiança. I destaco la tirada a la marató murciana el primer cap de setmana de febrer que va ser un xut d’amistat en companyia del Rafa, Jaume i Xarlie.
L’entrenament tipus han sigut cinc dies setmanals, amb sèries en grup els dijous a les pistes de Cornellà amb el grup Jb de pistes des de setembre però sense exprimir-me.
Aquesta temporada estic fent molts rodatges per pulsacions sense desgastar-me a ritmes lentíssims però que em permeten continuïtat i em donen confiança. També he fet un cop a la setmana rodatges d’una hora a un ritme concret començant a 6/km i acabant a 5´10”/km. Les tirades les he fet progressives i no he fet excessives.
Totes les setmanes he anat al gimnàs on he fet un entreno funcional millorant la força i la flexibilitat. També he anat cada dues setmanes al fisio per a fer massatge de descàrrega.
MOTIVACIÓ
La motivació és veure fins a quin nivell puc arribar. Aquesta és la marató competitiva de la temporada 22/23 després de provar-me a Porto i de fer una tirada per Múrcia. I el resultat ha sigut més que satisfactori doncs ja m’estic plantejant buscar la propera temporada el sub 3h15, sub 3h10 i…per què no la MMP.
Tenia la motivació de capitanejar la barqueta per a buscar el sub 3h20 amb Roubby, Rugbyman, Jeimy, Joan33, Jorge González,...però per a o per b la gent va anar canviant d’objectius i em vaig quedar sense tripulació, però dos bons amics es van oferir a ajudar-me, Dennis des de la sortida i Marc31 des del km 20, així que l’aventura seria en companyia com a mi m’agrada. A banda des de fora tenia el suport logístic i emotiu del meu estimat amic XarlieOne1 (omnipresent en tota la marató).
LA MARATÓ
Doncs després de les prèvies i canviant de pàrquing (aquest cop a Les Arenes) fent cafè, visites al senyor Roca, foto CoRReCaT, tornada al cotxe i canviar-me marxo amb la llebre de luxe Dennis Teuling fitxat a 48 hores de la marató per a córrer amb el dorsal de l’Òscar cap a la sortida.
Entrem al calaix i intentem avançar tot el que puguem buscant desesperadament a Jorge González amb qui havia quedat per a fer la marató junts i no el trobem. Si que trobem a Stone i en Joan33 que està al calaix de davant i dubte fins darrera hora d’anar amb nosaltres o no i li diem que cap endavant. Aquí coneixem a un debutant de nom Josep que ens demana si pot acompanyar-nos i li hem dit que encantats. Som dels primers de la segona sortida.
I després d’escoltar Barcelona i saludar al Waterpoler arranquem per vintisetena vegada a la marató de Barcelona amb l’holandès simpàtic de la casa com primera escolta. Sortim amb calma i abans d’arribar a Creu Coberta ja ens han passat més de cinc-centes persones ansioses de córrer. El primer km el clavem a 4:44 (la idea és de córrer entre 4:49/4:40 tota l’estona). Le dical Dennis que fins el 8 no cal anar en temps que ara perdrem segons que per Sants-Les Corts això puja. La idea és fer cada 4 kms en un temps de 18:56.
Al km 2 em va venir com molta calor a la cara i vaig començar a suar molt però va ser un fet puntual que em va espantar una mica però que no li vaig donar més importància.
Al km 8 ens trobem per segona vegada al Xarlie al carrer Tarragona. Tot en ordre i anem en temps. En tot moment correm de forma còmode i tranquil·la sense molta densitat de persones amb dorsal al nostre voltant.
Següent fet important la càrrega de donutamina en carrera a càrrec de l’amic Sergicb al km 12. Agafo el donut obro el pack i el comparteixo amb el Dennis i amb un altre corredor que estava a la zona en el moment de l’avituallament particular.
Passem per la Sagrada Família i els ulls se’n van a la bellesa de l’obra de Gaudí i tirem cap a la Meridiana. Anem com rellotges o, com diu en Dennis, com robots. El tram d’anada de la Meridiana enganya i cal ser prudent i aixequem una mica el peu que ja recuperarem a la tornada, aixi que li dic en vàries ocasions al Dennis que prudència. En Josep va genial i s’està comportant com un veterà a la seva tercera cursa. Per qui veiem a molts coneguts; Sergi, Ramon, Xarlie, Sergi42195, Carles Camacho, ManoloM ….un plaer rebre tants crits d’ànims que et donen força per a continuar.
Com un rellotge i tal com estava escrit al guió, en Marc31 ens espera a l’estació de Sant Andreu per a acompanyar-nos fins al final. A poc a poc va agafant la velocitat de creuer i, des d’ara ja m’oblido dels avituallaments doncs li aniré demanant aigua i/o aquarius. En aquesta zona passem la mitja una mica més ràpida del que volia però en previsió de la calor no està malament portar un grapat més de segons de marge (1:38:59 i la idea era passar al voltant de 1:39:30).
I abandonem la Meridiana i ens adentrem pel Clot, Gran Via i Rambla Prim. Aquesta zona és favorable i cal córrer amb seny per a no embalar-te en excés si vas bé. La progressió és constant i no parem de passar a gent que ha sobrevalorat el seu estat de forma o ha sigut molt ambiciós (podeu mirar les dades del principi la progressió en posicions globals i categoria des del km 10 a meta).
I arribem a la prova del cotó la Diagonal de pujada i de baixada que et diu com vas. Aquí pujo molt concentrat i continuem amb la tònica de passar molta gent. En aquest tram de pujada en Dennis retalla pel mig i ens deixa. Em quedo només amb una llebre en Marc31. En Josep continua amb nosaltres, apretant les dents però aguantant com un tità. Ens tornem a trobar en Xarlie i en Ramon un parell de vegades (impressionant el seu seguiment). A la baixada de la Diagonal apretem les dents i continuem fent kms al ritme previst rodant sobre 4’44”.
Següent tram el Litoral i per qui se’ns uneix en Rafa Barrachina un altre clàssic acompanyant en la festa de la marató. Al km 32 miro el rellotge i portem 2h20’08” i li dic al Marc que tenim una hora per a fer el que queda i si mantenim el sub 5 ho aconseguirem. Per qui està el meu gran amic ManoloM que ha tingut que parar de fer distàncies llargues per temes de salut però que continua amb la seva alegria de sempre animant-nos. Gràcies ManoloM. També passem l’avituallament CoRReCaT amb uns crits impressionants que ens animen a continuar amb energia el darrer tram.
Les forces, les cames, el cor, tot continua responent i sense problemes. Avui no tindrem mur, ho tinc claríssim. Passem per l’Arc de Triomf i un nou crit del Xarlie ens esperona a continuar i la nostra sorpresa és veure de nou al Dennis que va rodant suau. El passem com coets i ja no el veurem fins l’arribada.
Passem Plaça Catalunya, Via Laietana, Colon, Paral·lel i tot continua en ordre i continuen sortint els kms per sota de 5 sense problemes. Ja al 40 miro el rellotge i veig que tenim 12 minuts i li dic al Marc que ja ho tenim i començo a relaxar-me i a gaudir del carrer Sepúlveda i de l’ambient d’embut que es genera per a gaudir dels darrers hectòmetres de la marató amb la seguretat de saber que assoliré l’objectiu. Ja estem a la Plaça Espanya i en Marc en fa un petit vídeo per a immortalitzar el moment. I passem l’arc d’arribada amb un somriure d’orella a orella. Li dono una abraçada immensa en Marc i busquem en Joan33 que també ha fet el seu objectiu, així que alegria doble. També arriba en Dennis que al final s’ha cascat un entreno de 41 kms (mare meva, quina bogeria més maca).
Una més al cor, al cap i a les cames envoltat de grans amics: Dennis, Marc i Xarlie. A tots tres infinites gràcies!!
VALORACIÓ DE LA MARATÓ
Immensament feliç de córrer de nou la marató de casa meva. Mentre el cos i el cap m’ho permet estaré a la sortida. I a banda a un bon nivell competitiu amb quasi els meus 59 anys.
I ara donar gràcies a:
Glòria per a aguantar-me durant tota la preparació;
Al Kiko per fer aquests massatges de descàrrega que em van de perles;
A Gustavo pel seu savoir fer al gimnàs;
Al mister jb per guiar-me durant el camí (encara que no li faig gaire cas)
Al contacte quasi diari i motivacional amb el Oscar, Rafa, Joan, Josep i Charly.
I a totes les persones que m’heu felicitat a les diferents xxss aquests dies.
Propera parada, la marató de…
Continuem!!
PD Les cares dels tres són una descripció clara del significat del maratonià feliç.
Dennis Teuling va escriure: I tant Tiny!! Fa un parell d'estius que vaig veure un concert de festa major i amb 1 o 2 del grup en directe.
Com a recomanació, encara m'agrada més una altra cançó d'ells: "Going to the Run"... que t'hauria encaixat a la perfecció
(encara que va sobre un amic del cantant Barry Hay que es va matar en un accident de moto)
Però faràs més maratons, així que qualsevol dia la veurem per aquí