Zurich Marató de Barcelona 19/03/2023

Zurich Marató de Barcelona 19/03/2023

27 Mar 2023 20:24 #201 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Moltes felicitats Capi ho has conseguit fer sub 3h20' amb propina baixant :party: :party: :party: :party:

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

27 Mar 2023 20:33 #202 per Josep80 (Associat/da)
fantàstic, Jordi (jorfer), quin nivell. :clap: :clap: :clap:
Ho expliques i ho executes com si fos fàcil :whistle: :whistle: :whistle:
Això dels avituallaments amb aquesta reposteria en forma rodona ho haig de provar...
glacejada? amb xocolata? :666: :666:

Cat M65-69- (1º CURSA 2001)
total maratons: 53 (en 38 països)
maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 24 estats de 50 (+DC)
Mitges Europa: 26 països
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13

27 Mar 2023 23:10 #203 per Dennis Teuling (Associat/da)
Moltes gràcies per les cròniques Miguel_SBD i Andreugg!!

I novament les meves felicitacions per les meravelloses curses dels meus amics Joan33 i Jorfer.
Sou molt i molt grans! Grans cròniques també!! Dóna gust llegir-les :heart: :heart:

Jo de gran....

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

28 Mar 2023 01:08 - 28 Mar 2023 01:09 #204 per andreugg (Associat/da)
Jo us vaig veure molt bé a la Meridiana :) Jorfer gran anàlisis el teu inclús del material utilitzat, el donut del km12 m'ha arribat al cor això és un avituallament de muntanya ehh hightclass! jeje :)

Moltes felicitats pel temps però sobretot per gaudir tant :) Una abraçada!

Jorfer va escriure: TÍTOL:

LXII: DE NOU SUB 3H 20

DADES:

19/03/2023
MARATÓ XLIV BARCELONA
03:19:20 (1:38:59/1:39:21) +0´22”
24/62 marca del meu palmarès
Posició general: 1588
Posició categoria: 38
Percentatge del total dels arribats: 14,43%
CALORIES: 3034
PULSACIONS MITJANES/MÀXIMES: 171/184
PARCIALS/TEMPS/POSICIÓ GLOBAL/CATEGORIA
KM 05 24:00 ritme 4:49 (00:24:00) 2081/62
KM 10 23:27 ritme 4:45 (00:47:27) 2218/69
KM 15 23:06 ritme 4:42 (01:10:33) 2097/63
KM 20 23:23 ritme 4:42 (01:33:56) 2046/61
KM 25 24:05 ritme 4:41 (01:57:01) 2003/57
KM 30 23:13 ritme 4:40 (02:20:14) 1883/53
KM 35 23:44 ritme 4:41 (02:43:58) 1752/44
KM 40 25:11 ritme 4:42 (03:08:09) 1604/39
META 11:11 ritme 4:43 (03:19:20) 1588/38

EQUIPACIÓ I ALIMENTACIÓ EN CURSA

Dos rellotges, samarreta Inverse CoRReCaT de tirants, calçotet Saxx, malla CoRReCaT, mitjons correcats, mitges compressport i bambes saucony endorphine speed..
Abans de sortir un cafè, un donut, un plàtan i aigua.
En cursa: quatre càpsules de sals (kms 10/20/30/34) i cinc gels els Maurten dos sense cafeïna (14/28) i tres Maurten amb cafeïna (7/21/35). Només he agafat aigua els avituallaments i aquarius. Ah, i al km 12 he menjat mig donut.

ENTRENAMENT, ALIMENTACIÓ I PROVES TEST

La preparació específica han sigut disset setmanes amb un volum total de 949 quilòmetres.
Com test he fet la mitja de Barcelona on vaig buscar el sub 1h34 fet que vaig assolir sense dificultat i em va donar molta confiança. I destaco la tirada a la marató murciana el primer cap de setmana de febrer que va ser un xut d’amistat en companyia del Rafa, Jaume i Xarlie.

L’entrenament tipus han sigut cinc dies setmanals, amb sèries en grup els dijous a les pistes de Cornellà amb el grup Jb de pistes des de setembre però sense exprimir-me.

Aquesta temporada estic fent molts rodatges per pulsacions sense desgastar-me a ritmes lentíssims però que em permeten continuïtat i em donen confiança. També he fet un cop a la setmana rodatges d’una hora a un ritme concret començant a 6/km i acabant a 5´10”/km. Les tirades les he fet progressives i no he fet excessives.
Totes les setmanes he anat al gimnàs on he fet un entreno funcional millorant la força i la flexibilitat. També he anat cada dues setmanes al fisio per a fer massatge de descàrrega.

MOTIVACIÓ

La motivació és veure fins a quin nivell puc arribar. Aquesta és la marató competitiva de la temporada 22/23 després de provar-me a Porto i de fer una tirada per Múrcia. I el resultat ha sigut més que satisfactori doncs ja m’estic plantejant buscar la propera temporada el sub 3h15, sub 3h10 i…per què no la MMP.
Tenia la motivació de capitanejar la barqueta per a buscar el sub 3h20 amb Roubby, Rugbyman, Jeimy, Joan33, Jorge González,...però per a o per b la gent va anar canviant d’objectius i em vaig quedar sense tripulació, però dos bons amics es van oferir a ajudar-me, Dennis des de la sortida i Marc31 des del km 20, així que l’aventura seria en companyia com a mi m’agrada. A banda des de fora tenia el suport logístic i emotiu del meu estimat amic XarlieOne1 (omnipresent en tota la marató).

LA MARATÓ

Doncs després de les prèvies i canviant de pàrquing (aquest cop a Les Arenes) fent cafè, visites al senyor Roca, foto CoRReCaT, tornada al cotxe i canviar-me marxo amb la llebre de luxe Dennis Teuling fitxat a 48 hores de la marató per a córrer amb el dorsal de l’Òscar cap a la sortida.

Entrem al calaix i intentem avançar tot el que puguem buscant desesperadament a Jorge González amb qui havia quedat per a fer la marató junts i no el trobem. Si que trobem a Stone i en Joan33 que està al calaix de davant i dubte fins darrera hora d’anar amb nosaltres o no i li diem que cap endavant. Aquí coneixem a un debutant de nom Josep que ens demana si pot acompanyar-nos i li hem dit que encantats. Som dels primers de la segona sortida.

I després d’escoltar Barcelona i saludar al Waterpoler arranquem per vintisetena vegada a la marató de Barcelona amb l’holandès simpàtic de la casa com primera escolta. Sortim amb calma i abans d’arribar a Creu Coberta ja ens han passat més de cinc-centes persones ansioses de córrer. El primer km el clavem a 4:44 (la idea és de córrer entre 4:49/4:40 tota l’estona). Le dical Dennis que fins el 8 no cal anar en temps que ara perdrem segons que per Sants-Les Corts això puja. La idea és fer cada 4 kms en un temps de 18:56.

Al km 2 em va venir com molta calor a la cara i vaig començar a suar molt però va ser un fet puntual que em va espantar una mica però que no li vaig donar més importància.

Al km 8 ens trobem per segona vegada al Xarlie al carrer Tarragona. Tot en ordre i anem en temps. En tot moment correm de forma còmode i tranquil·la sense molta densitat de persones amb dorsal al nostre voltant.

Següent fet important la càrrega de donutamina en carrera a càrrec de l’amic Sergicb al km 12. Agafo el donut obro el pack i el comparteixo amb el Dennis i amb un altre corredor que estava a la zona en el moment de l’avituallament particular.

Passem per la Sagrada Família i els ulls se’n van a la bellesa de l’obra de Gaudí i tirem cap a la Meridiana. Anem com rellotges o, com diu en Dennis, com robots. El tram d’anada de la Meridiana enganya i cal ser prudent i aixequem una mica el peu que ja recuperarem a la tornada, aixi que li dic en vàries ocasions al Dennis que prudència. En Josep va genial i s’està comportant com un veterà a la seva tercera cursa. Per qui veiem a molts coneguts; Sergi, Ramon, Xarlie, Sergi42195, Carles Camacho, ManoloM ….un plaer rebre tants crits d’ànims que et donen força per a continuar.

Com un rellotge i tal com estava escrit al guió, en Marc31 ens espera a l’estació de Sant Andreu per a acompanyar-nos fins al final. A poc a poc va agafant la velocitat de creuer i, des d’ara ja m’oblido dels avituallaments doncs li aniré demanant aigua i/o aquarius. En aquesta zona passem la mitja una mica més ràpida del que volia però en previsió de la calor no està malament portar un grapat més de segons de marge (1:38:59 i la idea era passar al voltant de 1:39:30).

I abandonem la Meridiana i ens adentrem pel Clot, Gran Via i Rambla Prim. Aquesta zona és favorable i cal córrer amb seny per a no embalar-te en excés si vas bé. La progressió és constant i no parem de passar a gent que ha sobrevalorat el seu estat de forma o ha sigut molt ambiciós (podeu mirar les dades del principi la progressió en posicions globals i categoria des del km 10 a meta).

I arribem a la prova del cotó la Diagonal de pujada i de baixada que et diu com vas. Aquí pujo molt concentrat i continuem amb la tònica de passar molta gent. En aquest tram de pujada en Dennis retalla pel mig i ens deixa. Em quedo només amb una llebre en Marc31. En Josep continua amb nosaltres, apretant les dents però aguantant com un tità. Ens tornem a trobar en Xarlie i en Ramon un parell de vegades (impressionant el seu seguiment). A la baixada de la Diagonal apretem les dents i continuem fent kms al ritme previst rodant sobre 4’44”.

Següent tram el Litoral i per qui se’ns uneix en Rafa Barrachina un altre clàssic acompanyant en la festa de la marató. Al km 32 miro el rellotge i portem 2h20’08” i li dic al Marc que tenim una hora per a fer el que queda i si mantenim el sub 5 ho aconseguirem. Per qui està el meu gran amic ManoloM que ha tingut que parar de fer distàncies llargues per temes de salut però que continua amb la seva alegria de sempre animant-nos. Gràcies ManoloM. També passem l’avituallament CoRReCaT amb uns crits impressionants que ens animen a continuar amb energia el darrer tram.

Les forces, les cames, el cor, tot continua responent i sense problemes. Avui no tindrem mur, ho tinc claríssim. Passem per l’Arc de Triomf i un nou crit del Xarlie ens esperona a continuar i la nostra sorpresa és veure de nou al Dennis que va rodant suau. El passem com coets i ja no el veurem fins l’arribada.

Passem Plaça Catalunya, Via Laietana, Colon, Paral·lel i tot continua en ordre i continuen sortint els kms per sota de 5 sense problemes. Ja al 40 miro el rellotge i veig que tenim 12 minuts i li dic al Marc que ja ho tenim i començo a relaxar-me i a gaudir del carrer Sepúlveda i de l’ambient d’embut que es genera per a gaudir dels darrers hectòmetres de la marató amb la seguretat de saber que assoliré l’objectiu. Ja estem a la Plaça Espanya i en Marc en fa un petit vídeo per a immortalitzar el moment. I passem l’arc d’arribada amb un somriure d’orella a orella. Li dono una abraçada immensa en Marc i busquem en Joan33 que també ha fet el seu objectiu, així que alegria doble. També arriba en Dennis que al final s’ha cascat un entreno de 41 kms (mare meva, quina bogeria més maca).

Una més al cor, al cap i a les cames envoltat de grans amics: Dennis, Marc i Xarlie. A tots tres infinites gràcies!!

VALORACIÓ DE LA MARATÓ

Immensament feliç de córrer de nou la marató de casa meva. Mentre el cos i el cap m’ho permet estaré a la sortida. I a banda a un bon nivell competitiu amb quasi els meus 59 anys.

I ara donar gràcies a:

Glòria per a aguantar-me durant tota la preparació;
Al Kiko per fer aquests massatges de descàrrega que em van de perles;
A Gustavo pel seu savoir fer al gimnàs;
Al mister jb per guiar-me durant el camí (encara que no li faig gaire cas)
Al contacte quasi diari i motivacional amb el Oscar, Rafa, Joan, Josep i Charly.
I a totes les persones que m’heu felicitat a les diferents xxss aquests dies.

Propera parada, la marató de…

Continuem!!

PD Les cares dels tres són una descripció clara del significat del maratonià feliç.

10k - Cursa Moritz Sant Antoni (2024) 00:47:18
21k - La Mitja (2024) - 1:43:46
42k - Marató Barcelona (2024) 3:51:20
Adjunts:

28 Mar 2023 17:49 #205 per Tiny (Associat/da)
Vaig llegint i acabant la meva crònica! Gaudeixo tan com el dia de la marató! :party:

supercesc Bon resultat tenint en compte les circumstàncies...

Hansi No et vaig veure, però et felicito. A vegades, la improvitsació funciona...

MiguelSBD Felicitats per la 42... Ets una màquina!

Camiseta? Genial lo de las 20 ediciones seguidas! Que sean muchas más .. y en buena compañía!

andreugg Gràcies pel video! Es un bon record.. No pares mai, oi? :whistle:

Joan33 Moltes felicitas per una marató tan disfrutada i regular. Això es nota en la teva supercrònica! :clap:

Jorfer Ja t'havia felicitat pel resultat de la marató, però la crònica està a la alçada! He gaudit de tots els detalls que expliques.
Segueix així!!! :party: :party: :party:

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

29 Mar 2023 12:31 #206 per RUNandWINE (Associat/da)
Cròniques llegides, ja estic al dia:

Antirco Una més i objectiu Sub 4:30!complert. Enhorabona!

Dennis Teuling Un entrenament de 41 km 🤪 Quan sigui gran vull ser com tu…encara que el míster s’empren tu 🤣🤣

XaviCht & Sandra Enhorabona! Marató molt regular i objectiu Sub 4 complert. Sort a Praga!

Sanguita Llegint els entrenaments setmana rera setmana pensava que faries Sub 3. Ai, aquests entrenaments de força que ens fan tanta mandra…el fisio també em diu que els meus problemes físics venen de no treballar prou al gimnàs 😵‍💫.
Enhorabona perquè tot i no ser Sub 3, per fer 3:10 s’ha de córrer i haver entrenat dur. A la propera ho petes.

Mario.cat Enhorabona! Tercer ball amb la senyora en poc temps. Córrer una marató amb l’únic objectiu de gaudir-la ha de ser un plaer.

Tiny Sí, ara ja ens hem posat cara. Compartim peus delicats i llegint les teves cròniques em sembla que també gustos musicals. A veure si un dia fem una sessió tècnica amb algunes cerveses pel mig i ho comprovem.
Esperant ça teva crònica, no et deixis de detallat l’esmorzar pre-marató 😂

Josep Puig Debutar amb 3:24 fas ràbia i tot 🤣 Felicitats!

Supercesc Vas arriscar massa de sortida. A la propera fem barqueta, sortim conservadors i fem Sub 3:30.

Hansi i Camiseta Us vaig veure al km 32 però no us vaig poder seguir. Hansi per no haver preparat la marató, Deu n’hi do 👍 Un plaer saludar-te a l’arribada i desvirtualitzar-te.

Miguel SBD Un plaer saludar-te abans de la cursa. Felicitats! Acabar 42 maratons no està a l’abast de qualsevol.

Jorfer Sense paraules. Pronostiques Sub 3:20 i ho claves. Coneixement del cos i de com funciona la marató. El dia que facis una masterclass tindràs molts alumnes.

Andreugg Sempre corres amb càmera?
Gràcies pel vídeo…no hi surto però veient-lo he reviscut molts moments de la marató.

Joan33 Enhorabona! En 8 setmanes el míster t’ha posat a punt per fer 3:13 😳😳 Compartim míster, la propera marató ja li diré que em tracti com a tu 🤣
Fora conyes, felicitats per la marca i les sensacions que vas tenir.

29 Mar 2023 13:02 #207 per XaviCht (Associat/da)
Ja llegit tot però a tranques i barranques, contesto en 2 min, o sigui que no tinc temps d'anar recuperant la crònica de cada un.

Jorfer, estic per passar-me als donuts... però sospito que no és per això que et surten les coses (igual que a altres cracks que tenim per aquí), sinó per la immensa quantitat de bona feina feta abans de la cursa. De fet, jo crec que tampoc em puc queixar gaire, perquè pel què entreno (que és molt per la gent que no fa maratons, però molt poc comparat amb vosaltres), puc estar més que content.

Més d'una crònica ho demostra, inclosa la meva: això és un esport en teoria individual, però en la pràctica, el millor és compartir-lo amb els amics i companys. Els entrenaments en grup, o simplement amb un/a company/a amb la que comparteixes afició. Els escalfaments, les barquetes i les "llebres no oficials" a les curses. Compartir els nervis o l'emoció a la sortida de la marató. L'abraçada amb els companys en creuar la meta. I, finalment, compartir les cròniques. O no tan finalment, perquè n'acabem una i ja ens posem a pensar en la següent!

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

30 Mar 2023 10:52 #208 per Tiny (Associat/da)
Marató Barcelona 2023

Per mi, el dia de la marató de Barcelona comença ben d’hora en el moment de la reunió amb els companys per fer la foto de grup.
És un moment molt emotiu que intento no perdre’m mai, a diferencia d’altres curses en que no anem amb tant de temps.

Arribo i em trobo amb l’OriolR i la Ela (que avui no corre perquè surt d’una lesió). Hem parlat de sortir junts i estar a prop de les 3h50’.
Saludo uns quants companys: Jorfer, Dennis, Xarlieone, MiguelSBD, Jumper (que feia segles que no veia), xevifisio, Txabi, i en korfbaler, mario.cat, Paco Barcia que també van estar a Sevilla. Segur que em deixo molts...
Menció especial per en sandmann que avui celebra la seva marató nr. 50. Porta una samarreta especial i ens fem una foto amb ell. Felicitats, Oscar! :party:

0-5 km.
La primera cançó que he escollit no pot ser més fàcil: Barcelona del Freddy Mercury i Montserrat Caballé. És per felicitar als organitzadors de contractar dos cantants per interpretar en directe la cançó.

Després d’escalfar mooolt lleugerament ens situem amb l’OriolR darrere del calaix verd d’on sortirem. Estem relaxats i escoltem de lluny la sortida amb la interpretació del Barcelona.
La tercera sortida és la nostra i puc veure al waterpoler dirigint “el cotarro” i la cantant donant petons dirigits als corredors que passem per sota d’on son ells! Gran moment!

Sortim lents però molt concentrats, per evitar problemes en la primera corba sortint de la plaça Espanya.
El ritme és una mica lent però també cal pensar que aquests primer kms. pugen i que ja ho recuperarem ...Passant per davant del mercat d’Hostafrancs, l’Oriol recull la gorra que li dóna la Ela i ara ja el veig com sempre. Començo a veure cares conegudes animant! Passem tocant al camp del Barça per la Travessera de les Corts, i una mica més endavant, al km.4 l’Oriol em diu que té que parar per passar pel bany. :whistle:
Em diu que no m’aturi i jo vaig tirant pensant que ens tornarem a trobar aviat.

Temps 27’13

5-10 km.
Com estem en un tram còmode busco un tema amb molt ritme i em ve al cap la cançó “Whammer Jammer” de la J.Geils Band en directe. He trobat un vídeo d'humor per part dels The Three Stooges, un trío còmic americà del Segle XX.

Ara venen els millors kms. de tota la marató pel perfil descendent. Decideixo aprofitar i accelero una mica. Començo a saludar companys i amics que ja es troben animant tan aviat, com el Gabriel o Ramon Beltra. Veig algun parcial quilomètric per sota de 5’/km. Al pas pel km.8 tocants a les Arenas, l’ animació és molt gran degut a que ens trobem a prop de la sortida. Després de dos girs anem a parar a la Gran Via. És un tram que m’agrada perquè és pla i ample i sempre hi ha molta gent animant, especialment estrangers. Veig banderes d’Irlanda suposo que per la proximitat amb St.Patrick’s Day... Trobo a la Ela, que posa cara de neguit quan no em veu amb l’Oriol; li dic que ha fet una “parada tècnica” i ja ho comprèn. Tocant a la plaça Universitat encaixo mans amb els seguidors del Espanyol !?, que sempre hi són en aquest punt...

Temps 25’36

10-15 km.
Com seguim amb molt bones sensacions penso en un tema antic de la Electric Light Orchestra. La ELO amb una versió en directe del Roll Over Beethoven al festival de Glastonbury

Just en el km.10 comencem a pujar pel Passeig de Gràcia fins Aragó, que prenem fins Aribau. Arribats a Mallorca veig al Jordi69 vestit de carrer animant; li dic que hauria d’estar a dins i m’estranya que estigui parat coneixent-lo una mica. Passat el km .12 em trobo la família i aprofito el moment que m’aturo per girar-me enrere i veure si ve l’OriolR. Com que no el veig, vaig tirant i travessant per la Diagonal, enyoro els anys en que hi havia un grup de rock tocant peces dels Dire Straits.
Arribo a la Sagrada Família on també hi ha força gent, molts d’ells animant.. Avanço un corredor amb una samarreta florejada que jo em posaria només si algun dia anés a córrer una marató a Hawaii ... S’acosta un dels moments claus de la marató per mi, el gir per prendre la Meridiana. Aquí, molts cops es nota el vent, però no és el cas avui! El que ja no va tan bé és el sol que ja ha sortit i ens dona de ple... i no he volgut agafar la gorra que m’han ofert...

Temps 27’06

15-20 km.
Aquí he buscat un vídeo del meu admirat Zucchero intentant donar la rèplica al Luciano Pavarotti.. De la mateixa forma, jo intento donar la rèplica a la marató en el moment en que les coses comencen a complicar-se...

Circulant per la Meridiana ja veig que segueix en obres com molts carrers pels que anem passant.
Quina mania de concentrar totes les obres! :grrr:

Tornant a la marató, anem avançant en direcció Sant Andreu. Ara ve un dels moments més pesats de la marató, l’anada i tornada per quadrar uns kms que van retallar al principi. Per mi, era molt millor el circuit original. L’únic que podem fer es mirar al altra cantó de la Meridiana per saludar companys. Així, veig en Jorfer i Dennis, que em donen la impressió que van com uns metrònoms ...
Per fi, arribem al moment del gir, i ja de tornada, ara veig els corredors que venen per darrera. Finalment veig l’OriolR, que no em veu però intueixo que no va còmode. En una marató no pots assegurar d’anar acompanyat.. Hi ha masses factors que intervenen, i al final has de trobar el teu ritme. :great:

Temps 27’22

20-25 km.
A prop de la mitja marató, penso en Van Morrison i el seu etern posat seriós. La cançó “Days like this” la trobo apropiada. Ens agradaria que tots els dies fossin com aquet, gaudint d’una activitat que ens apassiona!

Ara coincideixo amb uns quants corredors francesos que van molt animats perquè es troben amb els seus acompanyats, alguns dels quals es posen a córrer amb ells uns metres. Jo em noto el dit gros d’un peu en que arrossego una dolència des d’abans de quan vaig a començar a córrer... Intento no pensar-hi gaire!
Ara arribem al pas per la mitja marató i el rellotge em marca 1h53’14. Mentalment, multiplico per dos i ja veig que difícilment baixaré de les 3h 50’ per la caloreta que va pujant. No perdo més temps calculant i segueixo gaudint al meu ritme. També per aquesta zona veig en Sergi42195 i més endavant en Kris que m’animen força.
Abandonem la Meridiana en una zona en que sempre es concentra molta gent i ens empenyen. Ara ve una petita pujada que és curta però amb una pendent que ens costa una mica. Moment d’afluixar! Quan el perfil es fa pla recuperem el ritme i aprofitem la baixada cap a la Gran Via per recuperar. En aquest punt sento un corredor que va animant i em giro veient que venen les llebres de 3h45’. Em van avançant poc a poc i decideixo no seguir-les. Falta massa i només em cremaria de cara als darrers kms..
Temps 27’16

25-30 km.
Ens acostem al tram de la Diagonal tocant a Glories i allà tinc una trobada amb la família. Penso en el meu fill que sempre fa l’esforç d’ estar en totes les maratons que corro! Recordant la seva època de pianista hi ha una peça que sempre me’l recorda. Es la ”Dernière” del Yann Tiersen, una melodia deliciosa:

Avanço un corredor que és un autèntic armari i que porta en la samarreta en lletres grans: Healthy Body, Healthy Mind M’agrada aquest lema!
Després d’un tram favorable en el que ja busco l’ombra, arribem a la Diagonal per fer uns kms. d’anada-tornada. Torno a veure en Jordi69; ara ja va canviat i es posa a la meva vora i correm junts més de 100 metres. Aquest és el Jordi que conec! Ens separem i després farà el mateix acompanyant altres companys. :clap:
Continuo saludant amics i m’animo pensant en el retrobament familiar que tenim després del gir proper a les Glories. Quan arribo, m’aturo i em prenc el powerade que tenen preparat. Ens acomiadem fins l’arribada. Surto renovat i veig un corredor que just es posa a caminar davant meu. Li dic que em segueixi que vaig poc a poc... Em dona les gràcies però diu que no pot. Em fa recordar un any que em va passar a mi el mateix en el mateix lloc.
Temps 28’25

30-35 km
Entrem a la part transcendental de la marató i penso en una cançó de Antony and the Johnsons amb una versió de “Fistful of Love” extreta de la pel·lícula francesa “Les petits mouchoirs” traduïda aquí com “Petites mentides sense importància”, un cant a la amistat!

Poc després del km.30 girem a ma dreta per prendre el litoral, en una zona complicada pel vent i la poca animació. Es el altre moment clau d’aquesta marató per mi. D’entrada busco companyia d’altres corredors però tenim sort que no molesta l’aire.
No tinc temps d’avorrir-me. Veig al ManoloM amb el pinelli! Li dic al Manolo que tindria que estar amb mi i em crida OJALA! Suposo que és per les lesions.. Sap greu en una persona tan altruista com ell!
Uns cents metres més endavant veig en pucurull, que sempre es posa en el punt més difícil pels corredors. M’anima dient que vaig molt bé i li agraeixo molt. Poc després apareix en aurelian que avui no corre disfressat... :laughing:
Amb tot això ja em disposo a trobar-me amb l’avituallament correcat. Tot arribant veig al Sufridor i prenc una ampolla d’aigua. Començo a saludar moltes cares conegudes i decideixo caminar per gaudir del moment. Un avituallador (no diré el nom )em diu cridant: Però que és això? Un correcat caminant!!! No li faig cas i segueixo avançant amb un somriure . Al final del avituallament en xavher em diu: Ho veus com segur que ens veiem!
Després d’això, encara que el meu ritme es baix, vaig avançant corredors i ja pensant en l’Arc de Triomf. Moment de pujar la moral!
Temps 28’54

35-40 km.
Ara ja pensem en que ens acostem al final. Les forces son escasses, però la moral va pujant.. Aquí he triat una cançó d’en Ken Hensley, un artista molt poc reconegut, el tema ”When evening comes” estret del meravellós “Proud words on a dusty shelf”

Faig uns metres amb unes noies que escolto que son empordaneses que van a bon ritme, però algunes pleguen, entenc que de manera planejada.. Ara enfilem per la Ronda Sant Pere i per moments ens fan sentir com si fóssim al Tour de France en un passadís estret. Aquest tros puja una mica i baixem una mica el ritme. Costa arribar a la Plaça Catalunya, però es un premi quan arribem perquè venen uns trams amb animació i de baixada.
Baixem per la Via Laietana, que està horrible, plena d’obres i finalment encarem cap a Colon en un pla que es fa llarg. Vaig amb una corredora que porta el meu ritme, però sobtadament es queda enrere.. Prenem un tram del Paral·lel , però aviat anirem a pujar per Ronda Sant Pau/ Urgell. El meu ritme va decaient però ja es el que toca!
Temps 29’46

40-42,195 km. Ens acostem al final i penso en allò de que el espectacle té que continuar! Quina millor manera d’acabar que tornar amb en Freddy Mercury i la cançó de Queen “The show must go on”. He trobat un muntatge de la cançó com si fos en directe, encara que no la van tocar mai en directe, ja que va sortir al mercat un any abans de la mort del cantant.

Anem pujant per Urgell i me’n recordo de les paraules d’un amic meu ( i corredor) que diu que el circuit de la marató s’hauria de fer al inrevés. Primer baixar pel Paral·lel i la arribada baixant des de Sants... Ara li dono tota la raó.. :laughing: .
Girem a l’esquerra i prenem Sepúlveda en un tram que m’encanta, encara que també puja. Normalment, hi trobem molts animadors i personalment veig en Ttxavi que crec que és la tercera vegada que em trobo i m’anima sorollosament. Moltes gràcies!
Ja arribant al Paral·lel, hem quedat amb la família (per evitar les obres de la Plaça Espanya) i ja estem tots super contents... Entrem al darrer tros del paral·lel i un corredor quasi em fa caure gravant un vídeo.. Decideixo anar tranquil i saludar al amic waterpoler que està micro en mà just a la meta. Encaixem les mans i entro molt content.
Temps 13’17

Passada la meta escolto un altre speaker dient que ja hem arribat 5.000 corredors i penso que encara falten molts per arribar. No estamos tan mal! El meu temps final es 3h54’55 i posició 20 de la categoria M65 de 120 arribats.
Em pengen la medalla i ja començo la recuperació bevent i menjant tot el que trobo per davant...

Finalment, els punts bons i dolents de la marató:

Positius:
La sortida. Molt ordenada i amb el punt d’emoció amb els cantants en directe.
Els avituallaments. Exemplars tan pel contingut, com sobretot, per la actitud i dedicació dels voluntaris. Moltes gràcies a tots ells!
Bona organització fira i cursa en general.

Negatius:
El circuit. IMHO, era molt millor el circuit anterior.
Animació. Aquest any he trobat menys animació organitzada. Potser té a veure una noticia que vaig llegir en el sentit que l’ajuntament havia eliminat grups per queixes dels veïns!
La ciutat en obres. No comment!

Em pregunto perquè cada any participem menys i crec que la raó es que hi ha altres maratons (i ciutats!) que ens passen per davant...

Això es tot, ara toca descansar i escollir la propera marató després de l’estiu que serà la meva marató 25.

30 Mar 2023 15:45 #209 per Sergi42195 (Associat/da)
Uaaauuuuuuu,

He estat llegint les vostres cròniques, i la nota és més que excel.lent. O sigui, no hi ha nota que pugui qualificar-vos.

Gràcies per mencionar-me en els vostres escrits.

Gaudeixo moooooolllt i mooooooolllllttt quasi patint la marató per dins al vostre costat.

Hi ha moltes curses amb diferents distàncies, però la marató és la marató i punt. El que es viu amb ella, la fa desigual a qualsevol altre.

Fins aviat :clap: :clap: :clap: :clap: Campions !!! :trophy:

31 Mar 2023 17:06 - 31 Mar 2023 17:07 #210 per sandmannn (Associat/da)
Sé que vaig mooolt tard pero als 2 dies de acabar la Marató vaig agafar una grip fortíssima i fins ahir no vaig ni treballar.

Per part meva com ja sabreu molts la meva única motivació en fer la Marató de BCN era quadrar la 50ena al mateix lloc on vaig debutar al 2009. De fet, el tindre només 2 setmanes de descans entre Castelló i BCN em va passar factura com és normal (cosa que abans quan era jove no em passava jajaja)

Temps final de 4h 03', semblant a les 4h 05' del debut. Però sincerament el temps m'era igual. Lo important va ser disfrutar i rebre algun que altre ànim de gent que t'avançava quan em veia la meva samarreta de celebració.

De fet, al acabar i gràcies al speech del waterpoler s'em va apropar una periodista de RAC1 i em va fer una entrevista xD

Desde que vaig creuar la meta no he tornat a fer cap km corrents pq encara no soc persona. Espero reprendre l'activitat la setmana vinent però la Marató d'Empuries que volia fer no sé si arribo a temps jeje

I volia acabar felicitant a tots i cadascun dels que heu comentat la vostra Marató, només per ser a la linia de sortida ja sou uns guanyadors!

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

01 Abr 2023 15:37 #211 per Josep80 (Associat/da)
Lluís (Tiny),
Flipo de llegir totes les diferents i variades vivències que implica córrer una marató a casa. Suposo que quan corres a l'estranger no vas saludant a coneguts cada quilòmetre, oi? Enhorabona, de nou!:thumbup: :thumbup:

01 Abr 2023 15:41 #212 per Josep80 (Associat/da)
Óscar (sandmannm),
Enhorabona per la cinquantena!!! :clap: :clap: :clap:
Espero poder també celebrar el mateix l'any vinent...:whistle: :whistle: :whistle:

01 Abr 2023 20:08 #213 per Jorfer (Associat/da)
Hansi bentornat a la marató i al foro (segur que no has llegit les precioses paraules que t'ha dedicat Carlos sense samarreta) :kissheart: Que sigui la primera de moltes més.

Josep80 moltes gràcies per les teves paraules i si que em desgasten els kms. I en quan a l'avituallament doncs els glaces són la meva perdició.

MiguelSbd enhorabona per aquest numero de maratons tant maratonià i moltes gràcies per les teves felicitacions. L'important és continuar, el ritme, als nostres anys ja és secundari. Deixem els joves que volin com el teu fill.

Camiseta? Carlos al ller tus palabras dedicadas a Hansi me ha venido a la cabeza aquella canción que decía "bares que lugres tan gratos para conversar..." y cambiariamos maratones por bares y sería la descripción de vuestra maratón. Enhorabona por las 20 seguidas en Bcn. El fotón espectacular con las medallas.

Andreugg molt xulo el video de la marató des de dins. Crònica visual de la marató. Molt maca la foto de la peli de la Meridiana. No era conscient de la poca densitat de corredors en aquell punt. I el tema de la donutamina sempre és benvinguda.

Joan33 quasi m'alegro més del teu èxit que del meu, doncs he vist com tu has currat durant aquests mesos i la bona forma en que has arribat. Obrim portes per nous objectius i, en el teu cas, sense dubte, molt més ambiciosos que els meus. La Giralda ens espera.

Dennis gràcies a tu per la teva osadia a 48 hores d'acompanyar-me quasi tota la marató. Ets un sol.

Tiny moltes mercès per les teves paraules. Preciosa crònica amb BSO i gran resultat dins del teu grup d'edat.

RUNandWINE
moltes gràcies per les teves paraules, si faig aquesta classe ja t'avisaré, però les prefereixo fer en viu i en directe sobre l'asfalt i en compayia d'alguna de les famoses barquetes que organitzo. Quan vulguis tens un lloc al meu costat.

XaviCht molt bona descripció del que suposa per a nosaltres viure una marató, abans, durant i després i, sempre, en companyia. Molt encertades les teves paraules.

Sergi42195 a veure quan tornes i fem una plegats. T'espero amic.

Sandmannn Enhorabona per aquesta fita. Ja pots entrar en un bloc on figuren els maratonians del club de + de 50 maratons de Javi Sanz: coleccionistamaratones.wordpress.com/201...mas-de-50-maratones/ .

En aquest ranquing falta gent: com els germans Camiseta?...

01 Abr 2023 20:27 #214 per Dennis Teuling (Associat/da)
Tiny, gran crònica musical, com ens tens ben acostumat últimament!!
Dóna molta il·lusió llegir-les. (I aprenem, doncs mai havia sentit el nom de "Ken Hensley", i quina feinada "The Show Must go on" en rigorós directe, brutal!!)

El temps prou bé, posició 20 de M65 (estava convençut que eres un M60 pelat ;) )
Enhorabona!

Sandmannn, Enhorabona per la 50à marató!! Coneixent-te no trigaràs en afegir un dígit més :whistle:
Sembla que la única forma de fer-te descansar era posar-te malalt, i el teu cos (més savi que la ment) haurà escollit la forma més adequada... Descans obligatori!!

Jo faré la mitja, però segur que ens veurem a l'Escala, oi? :dry:

Camiseta?, brutal les 20 edicions i la foto!!

03 Abr 2023 17:21 #215 per Tiny (Associat/da)
Moltes gràcies Josep80, Jorfer i Dennis Teuling!

Dennis Un de les cançons que vaig descartar per aquesta crònica (anirà en una propera) em va fer pensar en tu.
Es el "Radar love" de Golden Earring. Els coneixes, oi? :wonder:

03 Abr 2023 19:31 #216 per Dennis Teuling (Associat/da)
I tant Tiny!! Fa un parell d'estius que vaig veure un concert de festa major i amb 1 o 2 del grup en directe.

Com a recomanació, encara m'agrada més una altra cançó d'ells: "Going to the Run"... que t'hauria encaixat a la perfecció ;)
(encara que va sobre un amic del cantant Barry Hay que es va matar en un accident de moto)
Però faràs més maratons, així que qualsevol dia la veurem per aquí :whistle:

12 Abr 2023 18:58 - 12 Abr 2023 18:59 #217 per Hansi (Associat/da)
Amb temps justet i presses, he pogut llegir els vostres comentaris i cròniques :party: :raised: . És un gust percebre les vivències, que com dèieu per aquí, fan notar que aquest esport, encara que sigui individual, el vivim molt intensament també pel contacte humà que comporta sovint :heart:

Camiseta?, amigo, no merezco tantas alabanzas por un ratillo de engancharme a tu agradable compañía y tu apolíneo cuerpo, pero muchas gracias :kissheart: :hearteyes:

Tiny, tens raó que llàstima que no ens vam veure! Vas fer una bona actuació, no et menystinguis, i la crònica musical és molt currada!

Jorfer, m'encanta veure que estàs on fire, llàstima no coincidir tampoc amb tu per felicitar-te en viu :kissheart:

RUNandWINE, bona cursa, i el que dius, ens hem "desvirtualitzat" :great:

18 Abr 2023 17:45 #218 per Tiny (Associat/da)

Dennis Teuling va escriure: I tant Tiny!! Fa un parell d'estius que vaig veure un concert de festa major i amb 1 o 2 del grup en directe.

Com a recomanació, encara m'agrada més una altra cançó d'ells: "Going to the Run"... que t'hauria encaixat a la perfecció ;)
(encara que va sobre un amic del cantant Barry Hay que es va matar en un accident de moto)
Però faràs més maratons, així que qualsevol dia la veurem per aquí :whistle:

Dennis també m'agrada aquesta balada i no coneixía la historia. Apuntada també :great:

Hansi Content de la meva marató vaig quedar! Espero que coincidim en un altra...

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats