Zurich Marató de Barcelona 2021

Zurich Marató de Barcelona 2021

28 Oct 2021 17:02 #361 per fandes (Associat/da)
:( llegir els tocats i les baixes... Molta força companys! Segur que prendreu les millors decisions.

:cheer: veure que ja programeu barquetes! Quines ganes de veure-us el 7 de Novembre. De ben segur que serà superespecial!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Oct 2021 10:51 #362 per felip (Visitant)
Hola nois,

Fa moltes setmanes que no passo per aquí...i això mereix una disculpa, ja que malgrat pugui estar molt enfeinat, 10minuts segur que els podria haver trobat.
També he de dir, que com rebem les notificacions per mail, us he anat llegint.

En el meu cas tot a lloc, ahir darrera visita al fisio, i tot està prou bé.

En quan a objectius, el mateix que tenia, és a dir estar a la sortida és el prioritari, i després evidentment acabar. El temps que faci, la marca a la línia d´arribada no és important per mi en aquests moments. Altra cosa diferent és amb quin temps crec que puc acabar, i suposo que entre 4h i 4h10'.

Ara comencen els dubtes de veritat:

- Mitjons curts vs Mitjons compressius
- Samarreta de tirants vs Samarreta de màniga curta
- Malla Curta vs Pantaló Curt
- Alimentació de la darrera setmana?
- Esmorzar del dia de la Marató?
- Gels, quina quantitat i amb quina freqüència els pendré
-... i segur que seguirem amb molesties presents, però alhora inexistents de la setmana abans...
Tot són nervis, com si fos la primera vegada :oops: :oops: :oops:

Molts ànims als lesionats i els que arrossegueu algun problema / molèstia!!!


Marques Post-Lesió (Desde Setembre 2021)
10k - Cursa de Cornellà 2021: 49'51''
Mitja - Mitja de Barcelona 2021: 1h54'42"
Marató - Sense temps

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Oct 2021 11:18 - 29 Oct 2021 11:19 #363 per XaviCht (Associat/da)
Bé, els dubtes haurien de desaparèixer si has fet la darrera tirada llarga de 30 km o similar... el dia de la cursa hauries de fer exactament el mateix que a la tirada llarga de 30k, en temes de roba, sabatilles, esmorzar... només et quedaria el tema gels.
Jo, sense ser el més expert del món (però amb pràctica en fer maratons en ritmes no massa més ràpids que el que dius que pots fer), em programo els gels per a predre l'últim cap al km 37 o 38, i d'allà enrere, cada aprox 40 minuts, o sigui, 7 km a ritme de sub4h. En prenc 5, normalment (i en porto un altre per emergències). Per tant vindria a ser al 38, 31, 24, 17, i 10. Hi afegeixo una pastilla de sals cap al 21.

23' 12" - 5 km La Sansi Viladecans 2016
43' 59" - 10 km Cursa dels Nassos 2019
1h 37' 32" - Mitja de Barcelona 2020
3h 49' 29" - Marató de Venècia 2018

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Oct 2021 13:39 - 29 Oct 2021 13:40 #364 per felip (Visitant)
Xavicht,

Si he estat bon nen i he fet tirada llarga, però si que és cert que he anat canviant entre mitjons compressius i mitjons diguem-ne que curts, i en ambdòs casos bé.

Els gels, fins ara sempre ho he fet cada 40-45 minuts, fins i tot en els entrenaments que he fet tirada llarga, i clar és un tema relatiu, però molt important, ja que no oblidem que els gels porten aproximadament 25gr de carbohidrats (Fructosa i maltodextrina) i altre coses com per exemple cafeina.
Ara bé el tema de amb quina freqüència els necessites, és un món no fàcil, ja que cada corredor pot cremar més o menys en funció de l´estat de forma física, el ritme al que vas més fort o més lent evidentment no cremes igual.

Per acabar us deixo 2 videos que segur que heu vist unes quantes vegades:

Recorregut Marató BCN -1

Recorregut Marató BCN

Perdoneu per el rotllo...


Marques Post-Lesió (Desde Setembre 2021)
10k - Cursa de Cornellà 2021: 49'51''
Mitja - Mitja de Barcelona 2021: 1h54'42"
Marató - Sense temps

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Oct 2021 17:00 #365 per mònica (Associat/da)
Hola tothom!!

felip jo he fet també diferents proves amb la indumentària i he conclòs que :


- Mitjons curts vs Mitjons compressius: No m'agrada que m'apreti RES tret de la roba interior.
- Samarreta de tirants vs Samarreta de màniga curta: Sempre tirants, dubtes per la temperatura o per les rossadures?
- Malla Curta vs Pantaló Curt: He provat malla curta (sobre el genoll) per por a les rossadures, em vaig comprar una malla de licra (res de compressives tipus Hoko perquè com ja he dit...no m'agrada la sensació de compressió) i pensava córrer amb elles, però a la mitja i a les tirades he provat pantaló curt amb una bona capa de vaselina a les cames i no he tingut problemes...és el que més còmode em fa sentir.
- Alimentació de la darrera setmana? No cambiaré res durant la setmana, el dia abans coses que se que em senten bé.
- Esmorzar del dia de la Marató? Cafè doble a casa i un bikini preparat per a menjar una horeta i escaig abans de la sortida (ho vaig provar a la mitja)
- Gels, quina quantitat i amb quina freqüència els pendré; Gels, me n'enduré 4 a prendre cada 45' que és el que he fet a les tirades. Alternaré: cafeïna/sense cafeïna/cafeïna/sense cafeïna (portaré els meus, tot i que si he d'agafar els que donaran a la marató ja els he provats i em cauen força bé). Els meus els puc prendre sense aigua, els que donen a la marató millor prendre'ls amb aigua perquè son ben pringosos.

-... i segur que seguirem amb molesties presents, però alhora inexistents de la setmana abans...EL MEU HOME DIU QUE SÓN PSICOSOMÀTIQUES així que les estic intentant ignorar :laughing:

Bé, ahir vaig anar al fisio, avui he fet un rodatge suau i sembla que tot és a lloc, com diu en felip sento cosetes, ara el genoll, ara la cadera, ara el gluti...res greu, cangueli pre-marató de tota la vida :laughing:

Vinga, que us deixo el compte enrere
8 díes 16 hores 30 minuts

Bon cap de setmana i feliç castanyada!!!

03:37:00 Marató de Barcelona, 2008

01:35:21 Mitja de Barcelona 2012

00:42:56 10K Sant Antoni

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Oct 2021 18:05 #366 per Tiny (Associat/da)
Hola companys!

Es normal que ara comencem els dubtes i sensacions estranyes...

En quan a dubtes concrets la meva opinió:

Mitjons compressius, només els faig servir per les mitges i maratons. No els porto per gust , sinò per prevenir la periostitis tibial.
Samarreta de tirants,sempre! Com més fred faci, millor!
Alimentació de la última setmana: Normal, tirant a menjar més que menys. El meu problema que estic en 3 kg. per sobre del ideal, i a més arriben els panellets ...:laughing:
Esmorzar. Sempre molt d'hora i abundant. Quan vaig correr la marató de València estava al mateix hotel que tots els africans professionals. Vaig al·lucinar veient tot el que van arribar a jalar :wonder:
Gels: aquest es un tema molt personal. Jo només en prenc un, però a gustos... Important haver -ho provat abans.
També tinc costum de portar un ibuprofeno per si em noto molt trinxat muscularment els darrers km..

Vinga, endavant que només queda una semaneta!

10 km. Sant Antoni 2011  42'37"
Mitja marató. BCN 2015  1h 34' 27"
Marató. Munic2015  3h.27'26"

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

29 Oct 2021 22:20 #367 per felip (Visitant)
Monica, no t´hauràs posat dins del meu cap oi? :laughing: Veig que coincidim força.
Tiny, merci per explicar el teu cas...ja és el que volia, generar una mica de debat en el forum, i així anar comentant temes de cara al dia D.


Marques Post-Lesió (Desde Setembre 2021)
10k - Cursa de Cornellà 2021: 49'51''
Mitja - Mitja de Barcelona 2021: 1h54'42"
Marató - Sense temps

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Oct 2021 11:07 - 30 Oct 2021 11:09 #368 per XarlieOne1 (Associat/da)
Bé, ara que tenim la preparació gairebé acabada (em queden 4 dies literalment..) i tinc un moment, m´agradaria deixar escrites 4 coses:

Sandmannn, molts ànims! Espero que en breu estiguis un altre cop donant guerra (segur que sí). Pel que cónec i pel que he sentit, ets un dels referents maratonians de la casa....així que segur que aquest cop la Sra. et trobarà a faltar.
No t´oblidis de recordar-nos allò de les ungles als "novatus".

Mónica, Felip, XaviCht, Tiny, Antirco...segur que em deixo algú! Ja ho tenim!! Tot i no interactuar molt per falta de temps...he anat llegint-vos cada dia, i heu sigut part de la meva motivació per tal de poder compartir aquest (espero) gran dia que ens espera diumenge que ve.

Marc31, Roubby, Nachoboys, SergiCB (aquí segurament també en deixo algú..)...una barqueta impressionant ens espera!. Ja xalo només d´imaginar-nos tots en grupet durant els 42K!!!!!

Per part meva, tot i que tinc ganes de fer la marató i que sorti bé...ja em sento plenament recompensat.
Han estat 16 setmanes (esperem no esguerrar-ho a la 17..) d´una preparació molt complerta...amb poques incidencies físiques (només el psoas es va queixar durant uns dies), amb molts quilómetres...(més de 1.000!) i amb ritmes i moments impressionants....
He pogut empapar-me directament de la manera de preparar una marató d´un dels grans de la casa, el meu estimat Jorfer, i de compartir kms amb altres companys...(el carismàtic Rugbyman :heart: :heart: :heart: , els meus companys JB´s.., els companys dels 30K)..etc... només m´ha faltat que el meu amic Sr.Door hagués pogut estar amb mi a la sortida i afrontar el repte plegats...però això ens donarà una oportunitat al futur!! Tampoc em vull oblidar del meu "insuflador de moral" en Jaume86 que ha estat cuidant-me en tantes i tantes converses de wasssap...

Vaig començar amb l´intenció de consolidar l´objectiu de 3h45 que portava a la marató que el Covid ens va llevar...i m´he vist immers en un huracà de ritmes i sensacions...que m´ha portat a estar a sobre de la barqueta de 3h30....i d´escoltar (i a vegades amb la sensació que no parlen de mi..) com molts companys diagnostiquen que serà un passeig i que estic per molt menys.... gràcies a tots...però ja us dic que amb un 3h30 estaré més content que un xinxol!!.

A tots (els que he nombrat i els que no...espero que no s´emfadin!!) dessitjar-vos que us cuideu aquests 7 dies, descanseu, alimentació bona....i cap al dia 7, que amb tot el que hem passat aquests mesos hauria de ser la nostra revenja particular!

A partir del dia 8 prometo la meva crònica (per bé o per malament..) i llegiré atentament les vostres!!
Molta sort Companys!!! Ens veiem al ball amb la Senyora!!!!!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Oct 2021 11:57 #369 per sandmannn (Associat/da)
Bé, doncs ha arribat el dia:

RECORDEU TALLAR-VOS LES UNGLES DELS PEUS :)

Aquest cap de setmana seria lo ideal per si més endavant heu de perfilar algo. Sobretot els extrems, que son els que entren en contacte amb els dits que hi han al costat i poden fer pupeta.

Aprofiteu després de la duxa que les tindreu més toves i fàcils de tallar

I ara en serio, moltes gràcies a tots per les vostres paraules. La setmana vinent tinc visita al traumatòleg i ell em dirà més al respecte. Sí que es cert que porto 3/4 dies molt millor, almenys no vaig coix i puc torçar algo més el genoll cap al darrera.

XarlieOne1 de referent res jeje, que en faig moltes si, pero soc dels que prefereixen quantitat a qualitat jajaja

Anims a tots/es, que el proper diumenge a aquestes hores, alguns ja sereu finishers i uns quants ho tindreu a tocar!! :muscle: :muscle:

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

30 Oct 2021 12:51 #370 per Jorfer (Associat/da)
Fa dies que per feina no he pogut entral al
foro, però veig que segueix molt actiu i m’alegro (crec que és el fil amb més entrades dels darrers 2/3 anys).

Jo només psso per dir-vos que és una de les maratons que més il.lusió em fa, doncs alguns veterans amb molta experiència com Amic, Camiseta?, Camiseta?2 o jo mateix farem de guies, d’àngels de la guarda d’una nova camada de la casa, alguns debutants i la majoria amb menys de tres maratons.
Esperem que els consells que els donem abans, durant i després us quedin en el cap i, en la vostra experiència futura aprofiteu el que us serveixi.

Barceruel, no t’enfadis, però la barqueta paral.lela de sub 3h29’ ja està formada per 11 correcats (o quasi) i un grapat de llebres que ens acompanyaran parcialment per a animar-nos.

Aquests darrers dies intentem dormir un mínim de set hores, mengeu bé sense experiments i pensaments positius confiant en les nostres possibilitats. Valem el que hem entrenat i ho hem fet de conya.

XarlieOne1 serà un honor entrar a la meta de la mà. Ja ho estic visualitzant i plorarem d’emoció.

Continuem!!!???????

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Oct 2021 10:44 #371 per xevifisio (Associat/da)
Bon dia familia!
Per fi inscrit!
Mijons curts ( no tinc compresius), malles correcat (pantalons d'atletisme només hi vaig comode en ple estiu), camiseta de tires (vaig igual de comode amb la màniga curta, és un tema de costum)
L'alimentació està clara, ja he fet bondat les ultimes setmanes, aquesta el que em vingui de gust, i l'esmorzar del diumenge tant abundant com pugui, que em conec i sinó a mitja cursa tinc una sensació de gana molt desagradable.
Sobre el tema de els gels jo els trobo tots bons i crec que quan un gel et dona malestar és perquè tu no vas fi ( tots estan pensats per digerir-se facilment)
Això ja s'acosta, divendres vaig fer mitja marató a 5'20", i avui 14 i poc a 5'40". a partir d'ara un parell o tres de rodatges suaus i a lluitar!
salut i riures!!!

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Oct 2021 11:27 #372 per Antirco (Associat/da)
Per fi he culminat la tant desitjada darrera setmana de la preparació. :)

Setmana 11/12
Dies 4
Acumulat setmana 55,23 km.
Ritme mig 0:05:39
Pes <76

Ara nomes toca finalitzar la setmana 12/12
Dilluns Descans
Dimarts series
Dimecres Descarrega de cames
Dijous un rodatge de 6 km. a ritme suau
Divendres Descans
Dissabte Descans
Diumenge MARATO

Ja he vist la blava pintada a terra :unsure:
Me la he mirada amb molt de respecte.
Però també amb il·lusió de ser-hi i retrobar-me en directe amb tots vosaltres. :party: :party: :party:

10 km 43:45 La llagosta
Mitja 1:34:20 Gavá
Marató 3:28:05 Bcn
6 h 57 Km.
24 h 157,8 Km.
Mm 82Km. 16h.42'

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Oct 2021 12:01 #373 per MIGUEL SBD (Associat/da)
Avui ultima tirada amb els colla del club em fet una sortida Trail

Cada km serà per tu. 3a sempre amb nosaltres

2h56'58'' marato Barcelona 2010
1h22'24'' mitja  Barcelona 2007
37'17''   10km   Pineda 2007
19'08''  5km La Nostra (Sabadell) 2014
05'27''   milla de Sant Viçens de...
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Oct 2021 12:54 #374 per cachirulo (Associat/da)
Semana con bajada de volumen y manteniendo intensidad. En total 66km y a señalar un controlado de 14km a RM que salió a 4'28 con un pulso medio de 137 y max de 142. Mi pulso de umbral estarían sobre 148 y el de maratón sobre 140.
La tirada larga de hoy de 18km a una media de 4'43.
La semana de la maratón suelo hacer:
L-10km suaves
X-11km con un 5x1000 con 1'rec. A 4'20.
V-6km suaves
D-Maratón.

El pie mucho mejor,si me da problemas que sea después de la carrera. ;)

Para correr rapido primero hay que hacerlo despacio.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Oct 2021 13:11 #375 per mònica (Associat/da)
Bon diumenge!!

sandmannn ungles a punt, gràcies pel recordatori :)

XarlieOne1 m'has fet emocionar (estem a la setmana sensiblera!). Vaig tornar al fòrum després de 1000 anys per a aconseguir un plus de motivació i ha estat un objectiu aconseguit de sobres, gràcies a tots vosaltres :hearteyes:

Antirco ja tenim la blava pintada :raised: :clap: !! quina emoció!!

Jorfer sereu uns magnífics àngels de la guarda o germans grans....i tota la vida estareu en els records dels debutants!! :hearteyes:

xevifisio de debò no t'havies inscrit encara?!! :scream: has tingut sort que no hem superat els 17000....

Bé, jo avui he fet un rodatge a ritme de marató, que no tinc gens controlat...m'ha sortit un pèl ràpid però bé. I poca cosa més...aquesta setmana relax, que bé ha anat aquest dia extra de festa per a dormir més!

Vinga, abraçades per a tothom!!!

03:37:00 Marató de Barcelona, 2008

01:35:21 Mitja de Barcelona 2012

00:42:56 10K Sant Antoni

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

31 Oct 2021 13:14 #376 per mònica (Associat/da)
cachirulo que bien te veo :sunglasses: espero que ese pie se comporte! :pray:

03:37:00 Marató de Barcelona, 2008

01:35:21 Mitja de Barcelona 2012

00:42:56 10K Sant Antoni

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Nov 2021 11:05 #377 per felip (Visitant)
Monica, quants dies ens queden? :whistle:
Aquesta setmana ja de baixada, anirà més o menys així:

- Dilluns 01/11 (queden 6 dies): 7-8qm suaus
- Dimarts 02/11 (queden 5 dies): 40mins suaus
- Dimecres 03/11 (queden 4 dies): Descans
- Dijous 04/11 (queden 3 dies): Entrenament amb canvis/sèries per agafar alegria a les cames
- Divendres 05/11 (queden 2 dies): rodatge suau 4-5qms
- Dissabte: 05/11 (queda 1 dia): Descans i preparar tot el necessari
- Diumenge: A GAUDIR del dia. :sunglasses: :runner: :top: :rocket: :checkflag: :great:

Molts ànims a tots!!! Això ja ho tenim fet!!!


Marques Post-Lesió (Desde Setembre 2021)
10k - Cursa de Cornellà 2021: 49'51''
Mitja - Mitja de Barcelona 2021: 1h54'42"
Marató - Sense temps

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Nov 2021 11:47 #378 per andreugg (Associat/da)
Doncs res ja estem a la setmana de. Els meus nervis estan lluny d'estar calmats, ahir vaig fer la darrera tirada pel riu, ara ja tocaran coses suaus. Sobre el tema de la pregunta de la roba, jo com ja s'ha dit res que pugui apretar. Que quan estàs pels kms on estàs mort tot és una excusa per dir que vas malament per culpa de.... Això si com també s'ha dit la tirada llarga tindria de reflectir on et sens més còmode.

Jo a València vaig reiterar desprès que a la mitja de BCN també em succeís que el pantaló que sempre utilitzava per curses abans de la pandèmia ni de conya correra amb mi, per tant tiraré de pantaló d'entrenament. "dels que arriben al genoll", samarreta? Una de mànigues ascics. Esmorzar? El de sempre. Gels? Els decathlon que porto, intentaré estirar el màxim quan pendre les dosis.

Ritme? Encara dubti entre 5:30 o 5:50, si arribo al dia "D" amb dubtes aniré a 5:50. El meu principal dubte es la falta de curses i kms em això em fa tenir absencia de dades del meu cos, però ves lo dit en anteriors posts, aquesta edició no vindré a fer marca vinc a sobreviure i gaudir de la ciutat amb olor a esport i 2kg de reflex. jajaj

Apa molta sort a tots i totes! Ens veiem i recordeu a posar bona cara a la rampa de l'infern que el Pako ens espera per fer-nos les fotos jeje.

10k - Cursa Moritz Sant Antoni (2024) 00:47:18
21k - La Mitja (2024) - 1:43:46
42k - Marató Barcelona (2024) 3:51:20

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Nov 2021 12:17 #379 per aurelian (Associat/da)
Molt bon dia estimats corredors.cat!

Tot pinta que diumenge tambe estare en la sortida. No estic preparat per fer la marató a nivel competitiu ja que la meva participacio es resultat d'una conjunctura de fets i el retrograd del Mercurio.
De fet porto molt temps sense fer series ni res enfocat en les curses de asfalt, en el ultim any em vaig dedicar a correr sense moltes presions ...però si amb desnivel. A partir de Maig fins a dia d'avui he fet 7 curses de muntanya inclous la meva primera ultra, Trail del Bisaura (57km/+3400m) en 9h 36.
Segurament fare PMM, Garmin em diu que estic per fer 3h 27, sortire una mica mes conservador, potser 5:20/10 per enfonsar-vos en la segona part.
Tema nutricio, esmorzare mitj kilo de raim blanc amb algas i crustaceos. En cursa, 1 gel cada 40-45'.
Veurem fins on arrivu diumenge.

Molta sort.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Nov 2021 12:49 #380 per mònica (Associat/da)
felip aquí tenim el compte enrere (oficialíssim, extret del web de la marató :) )

Queden......

5 dies 19 hores 48 minuts :woohoo:

andreugg crec que molts compartim nervis...és curiós perquè si no anem a buscar marca hauríem d'estar tranquils i gens pressionats, no? Suposo que això vol dir que tenim respecte a la distància!

aurelian veuràs que bé tens la musculatura amb tanta muntanya!! per cert, l'esmorzar no te'l copiaré pas....

Vinga, a gaudir de la setmana de relax!!!

03:37:00 Marató de Barcelona, 2008

01:35:21 Mitja de Barcelona 2012

00:42:56 10K Sant Antoni

Please Entra or Crear compte to join the conversation.