Gràcies a tots pels ànims i seguiment!!
guissona, t'has quedat molt curt :sarcastic: Faltava 1 km sencer ...i vam fer 6 girs de 180º
Només allargar el tram de l'ultim gir amb ~500 metres i ja hauria quadrat la distància.
El recorregut de l'any passat era certificat per la federació i em sembla que sí va ser correcte (oi?).
La veritat que el deu mil tenia un motiu justificat, doncs van canviar també el recorregut del 10K. Van anar amb nosaltres fins el 5,1 (crec), i després van fer els últims 4,8 kms del final de la volta de 15 km. Es pot justificar.
I també entenc que van canviar el recorregut de la marató, perque les onades eren impressionants, espectaculars, i ben visibles en el km 12÷13 del recorregut.
El que NO es pot justificar es fer una cursa sencera, SENSE CAP MARCA. Sort que ara la majoria portem GPS, i que van dir que la volta gran era de 15k... però fins i tot no van marcar aquest km 15 :grrrrrr: :grrrrrr:
Hi havien molts senyals a terra, però no sé si eren de la marató, de la mitja marató de TGN, de un 10K...
42 kms sense saber realment on estavem :aww: :aww:
Aquest any la Mireia Sosa no participava, i ara la millor dona anava fins i tot més lent que jo (y ya es decir :sarcastic:). Sembla ser que Campionat de Catalunya de Marató no és un títol que emociona a la gent (com a mínim no a les dones). El Pedro Nimo sí va fer un 'tiempazo' como también el Roger Roca.
Bé... dit això
Jo em vaig aixecar bé a les 06:15, em dutxo, poso la roba, i una mica abans de la 07:00 al cotxe on menjo les entrepans de pernil i mermelada. Trobo un lloc, aparco, i un senyor em diu que avui no és dia de córrer una marató. Fa molt de vent a dalt, i a més em diu que he de caminar 2kms (eran 1800m) per arribar al moll de la costa
Un cop allà recollo el dorsal en 1 minut i està l'amic
gorka i la Nuria i després també
Xavier Bonastre i
adalpu?. Mentre Bonastre ens explica el seu estil Galloway passem el temps i després també ens saluda
sandmann i
Miguel SBD.
OLympic GAmes i Vicenç els vam veure creuant-nos
Sortim els 1200 participants de les 3 curses, i després d'un km pla i (massa) ràpid (degut a la cursa conjunta 10k) comencen 2 kms molt durs on pujarem 50 metres. No passa res, perque és la primera volta, però ja ens podem fer una idea que passarà després a la segona volta..
Semblava que hi havien alguns kms marcats a terra, però mai quadraven del tot, i segur que no eren d'aquesta marató, doncs van canviar el recorregut el dia abans. Baixem una mica i després un circuit molt trencacames. Al km 7,8 fem el gir de 180º i tornem. Es aquí que em despisto una mica i em quedo totalment sol... Anava amb el grup de 8 amb la tercera dona.
Controlo el Garmin i veig que mantinc un ritme fix de 4'25" (de lap de 15k, doncs no faig laps automàtics, i evidentment, no podia fer cap lap de la organització :grrrrrr:). Bé. Bon ritme per baixar de 3h10!! Parcial 15k 1h06:19, i primer gel.
Ja totalment sol, amb un vent de collons, vaig mantenir un ritme raonable, i passant gent (poques), com la segona dona. Però l'esforç de mantenir un ritme 4'25" a la pujada (ara al Strava que he vist que són 50m, no ho sabía perque es relativament suau però sostinguda), fa que a la baixada no puc accelerar i fins i tot vaig més lent. Vull arribar bé al km 30 i sé que he de anar més tranquil, i finalment faig tota la volta a 4'30.
Parcial 30k 1h07:33 (4'30"). Es aquí que vull deixar-ho, que és molt dur passar per meta al km 30, però per sort la Nuria (de Gorka) m'anima tant que aparco la idea. (de fet, mai abandono si no és per lesió).
Però tot i que no deixo de córrer, tinc por de no poder acabar corrents. Faig un càlcul fàcil. Porto 2h14 i si faig els 15,2 kms a 5'00, arribo just abans de les 3h15

Això m'anima, però també fa que no m'esforço més del compte. Faig tots els kms a 4'54" i veig que així aguanto. Curiosament, al km 36 avanço a la primera dona, que malgrat el meu ritme tan lent, no són molts que em passin aquesta volta.
Sobre el km 39,5 passem novament per la zona de l'arribada (per darrera), i de sobte al km 40,3 girem i ja noto que algú no ha anat bé. No m'atreveixo accelerar, doncs tampoc estic segur que es curta encara. Només quan veig el marcador de temps amb 3h09:30 començo a sprintar i faig els últims 200m a 3'45"/km per arribar amb uns segons menys que 3h10.
Finalment
3h09:54 :sarcastic:
Coses bones d'aquesta marató: Una samarreta de qualitat (Mizuno), una bossa a l'arribada amb una llauna d'Aquarius, un plàtan, un aigua, un Powerade i gominoles i fruts secs.
A més, a tots els avituallaments donen AMPOLLES d'aigua, de Powerade, gels a partir del km 20 (crec), i patinadors disposats a posar-te Reflex sense parar de córrer
Crec que aquesta marató està molt bé de preu per tot el que donen, però imperdonable el tema del recorregut!!
A més, exigeixen que escrius un email si vols recollir la bossa el diumenge, però després de insistir 2x no van ni contestar :grrrrrr:
Està clar que aquesta marató no té futur :arf: :arf: