Zurich Maratón Sevilla 23/02/2020

Zurich Maratón Sevilla 23/02/2020

23 febrer 2020 12:31 #241 per Dennis Teuling (Associat/da)
per ètica no he posat a jaume86, al no haver començat fins al km 10... però ha fet un treball imprescindible. ja ho dirà el jorfer.

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '16  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 febrer 2020 14:24 #242 per rnou (Associat/da)

Dennis Teuling va escriure: Sens dubte temps molt i molt bons... però haver passat tots la mitja en 1h15 baix... no sé si estan del tots pletòrics :dry: :dry:

Tot i així, 6 resultats (+1) enormes!!!

Gràcies a tots pel seguiment, de debò.
Sobre la mitja, anavem a la roda del Castillejo, i estàvem dintre del rang. A més la primera mitja, tot i ser plana em va semblar que pujava i tota la grupeta, menys jo que tenia estimada la meva marca amb una marató canònica a 2:34, tenia cames i marca per augmentar el ritme. Així que crec que a ningú li preocupava massa.

Era qüestió de no posar-se nerviós.

10k - Nassos (2019) - 33:58
21k - BCN (2020) - 1:14:21
42k - Sevilla 2020 2:35:28

23 febrer 2020 18:32 #243 per Dabit (Associat/da)
Perdut a més de 2.000 metres pel Pirineu no he pogut connectar-me amb el món real (o sigui, tenir cobertura) fins que he arribat al refugi, així que m'he quedat amb dues coses: 1/ que la calor al final ha estat present i 2/ Que encara i aixíheu fet unes marques extraordinàries. Gaudiu d'aquest gust dolç, que ben merescut és!

Marató BCN 2012: 2h59'17"
Mercè 2013: 38'46"
Reptes: Sub2h55' Marató, Sub38' en 10km y sub1h25' en Mitja.

blogmaldito.com/

23 febrer 2020 21:35 #244 per jaume86 (Associat/da)
Mentre espero el vol de tornada a l'aeroport de Sevilla, només puc treurem el barret davant les pedazo maratons que heu fet tots! Tal vegada no heu assolit tots els objectius però els vostres temps son descomunals!! No vull fer llista que algú em deixaria però erem forces correcats avui pels carrers de Sevilla, fins i tot més d'un animant!!

Particularment només puc compartir la felicitat infinita de veure d'aprop les MMP del padrí Jorfer i del tali Mr.Door, lluitadíssimes i més que merescudes!! Com diuen, quien la sigue la consigue i la vostra persistència son de 10!!

Enhorabona a tots!!!!

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

23 febrer 2020 21:36 #245 per JRDi69 (Associat/da)
Un altre que no ha pogut fer el seguiment que m'hagués agradat fer :( , però que celebra que s'han aconseguit grans maratons i de les que esperem cròniques :pray: Moltíssimes felicitats :party: :party:

Destaco la d'en Jorfer, perquè clarament el veia per menys i a veure que explica, però jo sospito que te contracte per anar esgarrapant segons al crono a poc a poc i anar cobrant cada gesta :trophy: :stucktongue en el seguiment m'hagués donat un atac :scream: :great:

Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 20:19 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

2h23 44 30km Berlín 2019

24 febrer 2020 10:27 #246 per danili (Associat/da)
Enhorabona Jorfer per la marca! Fer-ho als 55 anys després de dècades d'entrenaments no respecta cap lògica. Això em fa pensar que encara tens millora però també que fa 20 o 30 anys hauries pogut fet 2:50 o jo que sé. Sub3 de carrer. Jo tinc millors marques que tu (la meva de mitja té ja 25 anys i la de marató 14, perquè vegis per on vaig) i no em veig fent això que fas ara ni ara amb 51 anys ni d'aquí a 4-5 anys. Què n'opines?

21097 1:22:43 (Vilanova 1994 i Mollerussa 2005)
42195 2:59:56 (Donosti 2005)

'Feminitat, Esport, Cultura - Pioneres de l'atletisme català: 1921-1938'
Comandes: feminitatesportcultura.plisweb.com/3/comandes

24 febrer 2020 12:39 #247 per kilometer (Associat/da)
Hola amics, companys, volai agair el gran seguiment i les mostres de suport i d'ànims al llarg d'aquests mesos i en especial ahir, clar. En termes globals ens trobem bé, amb la lògica impronta d'ha¡ver corregut una marató ahir. Peró la felicitat d'un bon treball, tot ho pot. Avuí es fa extrany, tot, haver-se aixecat més tard, no córrer, ets sents una mica orfe...després de tot, peró és el normal. Aviat em possaré amb la crónica, que espero que estigui a l'alçada de tot el que hem estat visquant aquestes darreres setmanes, mesos, i com dèia abans, en especial ahir...

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

24 febrer 2020 13:48 #248 per Dani (Associat/da)
Només entro per dir que el que ha fet en jorfer és una de les gestes més grans que jo he vist a un correcat.

56 anys amb 50+ maratons, mmp. I oju, que ha fet moooltes a tope.

EL SENYOR MARATÓ, així tal qual.

10km . 38'29" St.Antoni 2011  Any 2018 38'55" Sant Antoni
Mitja.  1h23'22" Barcelona 2018
Marató. 2h58'01" Castelló 2012 Propera Barcelona 2018

24 febrer 2020 18:26 #249 per sandmannn (Associat/da)
Enhorabona a tots per la vostra Marató.

Pero un més que l'únic que pot fer és alegrar-se pel nostre company Jorfer. Per treure's el barret.

Aquesta gesta està a l'abast de ben pocs i, els que encara no tenim la seva edat, ho veiem una passada, però és que quan tinguem la seva edat, encara fliparem més

T'ho ben mereixes crack!!

10000: 43' 04''                  La Llagosta 2017
21097: 1h 36' 20"              El Prat 2016
42195: 3h 30' 00''                València 2017
6h: 59,430 km's (58,510?)    Martorell 2017
12h: 89,302 km's              Can Dragó 2016

24 febrer 2020 22:15 #250 per Jorfer (Associat/da)
Buff!!

Fins ara no he pogut entrar al foro doncs no dono més per a contestar la quantitat de missatges i/o trucades que m'estan arribant per tot arreu , porto un parell de dies en un núvol i no sóc conscient del mèrit que té el fet del que he fet, fer MMP amb quasi cinquanta-sis anys i cinquanta-vuit maratons a les cames.

És un somni, fet realitat. Puc dir que ha sigut la marató perfecte, tenia molt clar que sortiria i que ni el vent, ni la calor ni res ho impediria. Porto des de mitjans de juliol amb aquest objectiu al cap, amb el mono de treball diari, sol o en companyia i tots els indicadors em deien que estava per fer-la grossa a Sevilla, fet que em va portar a la línia de sortida ple de confiança en les meves possibilitats. Tant segur estava que vaig córrer relaxat i jugant amb el crono amb els famosos més i menys segons sobre la marca (la gent que fa amb mi les sèries saben perfectament de que parlo oi?:laughing: :laughing: ).

A banda he corregut durant 33 quilòmetres (el primer de la sortida i dels 10 a meta) amb un àngel de la guarda que em coneix molt bé de nom Jaume86 i que està en un estat de forma brutal. Agraït eternament pel teu ajut (de fet crec que va passar set doncs li demanava aigua i aigua i ell ni la testava:scream: ) Moltes gràcies, fillol!! :kissheart:

Vull agrair a tothom les vostres paraules. Només dir que no sóc mereixedor de tants elogis i que m'heu fet plorar més d'una persona i posar-me vermell en moltes ocasions. Simplement sóc un corredor que intento gaudir del que faig i compartir-lo amb la gent que m'envolta sempre des del positivisme i de l'alegria, que la vida ja ens dóna prou pals com per portar-ne també de la nostra afició.

I per acabar felicitar a tots els correcats que van fer la marató sevillana i que vam lluitar de valent contra els elements. A veure si no m'oblido de ningú: Kilometer, Rnou, Bhryhz, Lucas (aviat ho seràs oi?) ;) , La Wija, Sr. Door, Apintu, Zguillez, Pirata Agus, Grampy, Angel101 i Oscar J&B. Enormes tots!!!

Escriuré crònica, tant aviat com pugui.

Danili, sobre el que preguntes, crec que els límits ens els posem nosaltres, els nostres caps i, per tant, podem arribar a fites possibles si té les creus. Per exemple, jo crec que encara puc millorar un minut o dos, però mai arribaré a ser sub3 doncs l'arròs ja sé m'ha passat i, això és una cura de realisme.

Vinga, adéu, que torno al núvol.

25 febrer 2020 10:21 #251 per fandes (Associat/da)
G E G A N T S !!!

Sols us puc desitjar una cosa... Que us duri aquesta motivació. Inspireu.

Felicitats!

25 febrer 2020 20:29 #252 per rnou (Associat/da)
Hola!
Crònica de la meva tercera marató: Sevilla

Després d'aconseguir la marca de València per poder entrar al grup de semielit de Tokyo 2021, no anava a fer cap més marató fins València 2020.

Però un post-cursa a Sant Andreu (post València) va acabar en 1: fer de llebre a 1:15 durant 21k a Sevilla (la meva marca era 1:16:08) i 2: ajudar a uns quants a baixar de 2:45 a Barcelona per entrar a Tòquio.

Així que... Sortim de València i ens posem el mono de feina per arribar el millor possible. Preparació tant seriosa com l'anterior i pulint el que va fallar.

Pel camí vaig veient que pot ser una oportunitat per fer la prova de fer un primer parcial ràpid i un segon lent...

Els entrenaments ja els coneixeu, i les marques obtingudes pel camí també (10k a Nassos, 21k a la mitja de Barcelona).

Quan estava preparant la pulsera de temps per la marató rebem la gran notícia que en Castillejo farà de llebre al ritme que volien els companys. Així que ja puc anar més relaxat :).

Tot i això la idea de fer els 21k a 1:15 encara m'atreu així que segueixo el pla. Miro i calculo a quan puc fer una marató estàndard i em surt 2:34. Plantejo la pulsera, a 2:35 fent un progressiu acabant a 3:50. El temps final és de 2:35:08.

Una mitja a 1:15 és exigent, així que toca planejar els gels per carregar el desgast extra de la primera part. Paso els 40gr d'hidrats precursa a 20 minuts abans de la sortida (sempre el faig a 40) i el primer gel el tinc al km 8 en comptes del 11-12. A partir d'aleshores tot igual, cada 20 minuts gel. En total portava 8, 2 més que usualment. 1 extra i un de seguretat. Les sals, igual que sempre, 10, 15, 20, 25, 30, 35.

Coses que em preocupaven, els bessons, els tenia carregats el dia anterior i vaig fer-me un massatge a la banyera de l'hotel. No les tenia totes, després de l'experiència de València.

Per la resta res, no tenia pressió de marca, podia abandonar si volia, etc...

Deixo la bossa al guardarroba, (tard, i vaig entrar al revés), i cap a la sortida (a l'altre punta!)

Em trobo l'Oriol_B&J, hi han ganes de marató. Al calaix groc, trobo al Kilometer, al Lucas, Bhryz, i localitzem a en Castillejos.

Ens movem al davant, primeres espentes (odio aquest moment a les curses), surten cadires de rodes i finalment nosaltres. Ja poso el crono dels dos rellotges (el Vantage a vegades es penja...) Abans de creuar la sortida, no em va d'un segon.

Comencem a 3:40 baixos el primer km, ens anem situant i enganxem al Castillejos.

Pasen els km, tots anem bé, el primer gel arriba. Per fi Cafeïna 🤣, aquesta vegada vaig retallar una mica l'envàs dels maurten per fer més pestanyeta i facilitar-ne l'obertura. Me'l prenc poc a poc, per fi he recordat de fer-ho. Per cert em sorprenen els ponts! Sevilla no era plana?

Anem prou bé de ritme però al 15-21 s'escapen uns 12 segons. No em preocupa gaire, però veig que el Lucas avança posicions i busca un altre grup. Amb en Kilo seguim al Castillejo, va més lent, però no és res exagerat. A més a mi em va perfecte baixar el ritme.

Seguim progressant, al 20 toca càpsula de sals, cap a dins i uns metres més enllà noto que cau alguna cosa... Són totes les càpsules que restaven.... El primer que em ve al cap són els bessons... Ja em començava a preocupar que hi havia poca aigua als gots i era molt difícil tirar-me aigua a les cames com vaig fer a València. Mode zen, no pensis...

Seguim a un ritme alt fins el 25, (però en Castillejo ja no hi és), això fa recuperar tot el temps i ja tinc el parcial al meu favor (+10 segons). Al 30 després d'uns quants gels i uns quantes molèsties a l'estómac... m'agafa un mal de panxa impressionat i ganes de fer servir un polyclin... Estic per sobre del ritme encara (+20 crec), decideixo començar a baixar el ritme a lo que tenia a la pulsera, masses molèsties... Paro de pendre gels i redueixo l'aigua al mínim. Arribo al 35, les cames estan perfectes però ostres com apreta lo altre... En aquest punt veig a un punt llunyà a en Lucas junt amb el Kilo. O jo vaig molt ràpid o alguna cosa no em quadra...

En Lucas havia punxat, amb el meu ritme vaig enganxant-lo. Miro a veure si per casualitat, veure'm el fa revifar i em segueix... Res.

Suposo que la majoria heu viscut aquesta sensació, no és gens agradable.

Segueixo... Km 38... Ja fa estona que estic fent contant enrera, de fet desde el 32... Vinga que falta un punyetero 10k.... Ara solament faltava un 4k. Un suspir, però buf, està la cosa molt malament... Quina cagalera!

Torno a valorar parar, però no trobo cap polyclin... Miro el rellotge, el ritme és 3:5x... Queda poc i encara estic per sobre (+10)... Així que tornem a respirar i segueixo patint...

Al 40-42 perdo el temps de la pulsera i començo a sumar segons... Al final arribo a meta a 2:35:28...

A la meta em saluda un amic de Runnea, al palco de premsa, parlo una estona amb ell però realment el que vull és veure un punyetero polyclin... Em noto mig marejat, i segueixo, veig al Kilometer. A fet marca! Perfecte. Veig polyclins... Mare de déu, quin munt de merda... Segueixo buscant un altre més net... El trobo i per fi la pau.

Costa caminar, però noto poc dolor (a València pujar i baixar va ser una odissea). Però si que tinc calfreds, suposo d'aguantar tanta estona. Faig la gravació de medalla, recullo la bossa i vaig cap a l'hotel. Mentrestant trobo a l'Oriol! A fet marca també, així que aprofita a gravar la medalla.

Vaig cap a l'hotel, 2km... Xino xano... 40 minuts... i continuen els calfreds, busco el sol ...

Arribo a l'hotel m'estiro... A les 14:00 ja em trobo bastant bé, i noto que ja puc caminar bastant normal. Sembla que no tinc res muscular... Així que banyera, i cap a dinar.

El dia següent, estiro i poso tot al seu lloc, el isquio dret estava bloquejat. Recullo les coses i a fer turisme per Sevilla, ja puc caminar bé!!!

Tornada amb Vueling i.... 5 hores de retard. A les 3 am arribava a casa. Al menys, he aprofitat per escriure la crònica.

Parcials de 5k
17:34
17:46
17:51
18:07
18:33
18:25
19:10
19:29
2 i escaig 8:37

Un regressiu de llibre 🤣👌🤣👌🤣.

Gràcies a tots per el caliu, el seguiment i els missatges.

25 febrer 2020 20:58 #253 per Jorfer (Associat/da)
Gràcies per compartir les teves vivències en aquesta marató amb tots nosaltres. Sempre s'aprenen coses. La teva qualitat humana i atlètica fan un bon binomi en tu, continua així.

Tens tota la meva admiració, quina progressió més bestial que portes només en tres maratons i això que, teòricament, diumenge feies només la mitja. Mare meva!!

Enhorabona!!!

25 febrer 2020 22:58 #254 per Dennis Teuling (Associat/da)
rnou, em trec el barret!!

Dius "un regressiu de llibre", pero fent una mitja amb només un minut més que la teva marca (molt recent) i després poder aguantar el ritme sub 3'50-3'55 malgrat els problemes de panxa... això significa que pots baixar moltíssim encara.

Tens molt de talent, i estic segur que a la propera faràs el tan desitjat sub 2h30.

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '16  - 3:03:21

26 febrer 2020 09:08 - 26 febrer 2020 09:12 #255 per JRDi69 (Associat/da)

Jorfer va escriure: Danili, sobre el que preguntes, crec que els límits ens els posem nosaltres, els nostres caps i, per tant, podem arribar a fites possibles si té les creus. Per exemple, jo crec que encara puc millorar un minut o dos, però mai arribaré a ser sub3 doncs l'arròs ja sé m'ha passat i, això és una cura de realisme.

Potser el sub3h no, però el sub3h05 clarament sí i sincerament jo creia que la preparació que duies et feia estar més a prop del sub3h que del sub3h05, tot i que m'has donat la "cura de realisme" fent el que volies sub3h07 :great:

rnou, em faig creus que de les teves previsions en una tercera marató (ets un autèntic novell) marxes 20s més que la predicció sense sals i amb problemes de ventre i ho considerés "regressiu de llibre" :blink: Vas jugar amb el pas de mitja i sabent que faries el regressiu, clarament sense el problema de ventre haguessis aguantat molt millor el 2h30 :hearteyes:
Frisos de veure l'evolució amb el temps i l'acumulació de maratons/experiència :woohoo:

Felicitats i gràcies per la crònica :party: :party:

Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 20:19 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

2h23 44 30km Berlín 2019

26 febrer 2020 09:30 - 26 febrer 2020 09:47 #256 per rnou (Associat/da)

JRDi69 va escriure: rnou, em faig creus que de les teves previsions en una tercera marató (ets un autèntic novell) marxes 20s més que la predicció sense sals i amb problemes de ventre i ho considerés "regressiu de llibre" :blink: Vas jugar amb el pas de mitja i sabent que faries el regressiu, clarament sense el problema de ventre haguessis aguantat molt millor el 2h30 :hearteyes:
Frisos de veure l'evolució amb el temps i l'acumulació de maratons/experiència :woohoo:

Hola JRDi69,

En aquest cas estic d'acord que hagués baixat una mica més el temps, segurament sub 2:35. Però també penso que a vegades les molèsties o problemes que tenim a una cursa ens ajuden positivament. Ens posen un límit i ens eviten passar-nos, vaig tenir uns quants atacs de mal de panxa que em van fer baixar el ritme, tot i que muscularment estava perfectament (pujar i baixar escales no va ser cap problema el mateix dia). Potser, sense aquells moments, hagués tirat més però hauria acabat pitjor.

Però vaja, cada cursa és diferent. A veure que ens porta Barcelona :).

26 febrer 2020 11:18 #257 per aurelian (Associat/da)
Bon día rnou enhorabona pel la marató í moltes gràcies per aquesta cronica entrant en detalls tècniques aixì com m'agrada.

Que has menjat abans que et podia causar el mal de panxa? Potser la cafeina, la falta de sals?

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

26 febrer 2020 11:44 #258 per rnou (Associat/da)

aurelian va escriure: Bon día rnou enhorabona pel la marató í moltes gràcies per aquesta cronica entrant en detalls tècniques aixì com m'agrada.

Que has menjat abans que et podia causar el mal de panxa? Potser la cafeina, la falta de sals?

N'estic gairebé segur que va ser un excés de barretes de cereals, pels edulcorants, a l'esmorzar. A valència i a la Behobia vaig fer el mateix, però més controlat.

A Sevilla tenia molta gana per esmorzar i em vaig excedir. Son barretes sense sucres, però crec que porten edulcorants. La resta va ser el mateix, 200 gr de castanyes pelades, gofio, però masses barretes (5 hacendado sense sucres+3 energyvit)...

A BCN, ja esmorzaré normal, però quan viatjo al fer-ho tres hores abans de la cursa... he de fer-ho així. A la pròxima ja ho controlaré per si les mosques.

26 febrer 2020 12:24 #259 per aurelian (Associat/da)

rnou va escriure:

aurelian va escriure: Bon día rnou enhorabona pel la marató í moltes gràcies per aquesta cronica entrant en detalls tècniques aixì com m'agrada.

N'estic gairebé segur que va ser un excés de barretes de cereals, pels edulcorants, a l'esmorzar. A valència i a la Behobia vaig fer el mateix, però més controlat.

A Sevilla tenia molta gana per esmorzar i em vaig excedir. Son barretes sense sucres, però crec que porten edulcorants. La resta va ser el mateix, 200 gr de castanyes pelades, gofio, però masses barretes (5 hacendado sense sucres+3 energyvit)...

A BCN, ja esmorzaré normal, però quan viatjo al fer-ho tres hores abans de la cursa... he de fer-ho així. A la pròxima ja ho controlaré per si les mosques.

Gràcies rnou!

Em pasa algo semblant amb galletes / barres de cereals pensava que es pel contingut alt de fibra, no he mirat els edulcorants.

Pel que he vist, el gofio es una mena de avena?

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

26 febrer 2020 17:32 #260 per Josep80 (Associat/da)
Extraordinària la feina feta a Sevilla per part de tots els amics correcats que heu corregut la marató aquest cap de setmana.
Immenses felicitacions per a tots plegats!!! :clap: :clap: :clap:
Com ja s'ha dit per molts de vosaltres, increïble la gesta d'en Jordi (jorfer). Que amb tanta tralla a les cames, i a la seva edat, faci ara MMP, fuig de tota lògica. Enhorabona, noi !!! Com també felicitacions a jaume86 per haver ajudat tant positivament.
kilometer, em recordes una mica a Serguei Bubka, com aquell qui diu, a cada cursa rebaixes la teva MMP. Només que tu no ho fas per calés... Enhorabona!!! :clap: :clap: :clap:
També veig altres MMP, rnou i Sr door, felicitacions !!!
Igualment a grampy i pirata Agus, que suposo i espero que arribessin junts a meta ...

maratons olímpiques: 22 de 23 (falta Beijing)
maratons majors: 6 de 6 (NY-Berlín-Tokyo-London-Boston-Chicago)
països maratons: 22
maratons continents: 6 de 6 (renuncio Antàrtida)
Mitges a Estats USA: 13 estats de 50 (+DC)
Mitges prov+territ. Canadà: 0 de 13
països europeus Mitges: 9 països