Marató Barcelona 2021
Després de l’aturada per la pandèmia em trobava amb moltes ganes de córrer aquesta marató. El problema era que entre el estiu (calor + vacances) anava molt curt de kms. La meva preparació de 4 mesos ha estat:
Juliol : 84
Agost: 99
Setembre: 101
Octubre: 157
Fent tan sols la Mitja de Tàrrega en 1h 50’ com única cursa i la tirada llarga de 25 km.
A última hora i gràcies a la refrescada vaig millorar sensacions i el test del 2x6000 em va sortir favorable per intentar estar en 3h45’.
També afegir que el fil de la marató ha estat un gran ajut per mantenir la motivació...
Diumenge em presento amb temps per la foto ja que per mi es un moment màgic que espero cada any. Molt content de saludar companys que fa temps que no veia i posar cara a gent del foro que no coneixia!
La meva idea era sortir del final del calaix del 3h15-3h30’ que tenia demanat el 2019 quan vaig fer la inscripció. Això em permet accedir a última hora sense nervis. En
Guiri m’havía dit per sortir junts encara que jo el veia per estar més endavant. Escoltem la cançó Barcelona cantada en directe per una parella de cantants i acabem sortint després de la segona versió. Moment “gallina de piel”
Km. 0-5 Temps 27’05
Sortida molt neta i enfilem la carretera de Sants sempre amb en
Guiri al meu davant. Intento frenar-lo perquè el perfil es desfavorable. En aquest tram ens trobem amb en
Jcros que s’ho pren amb més calma. Em pregunta pel avituallament correcat de la catedral, li explico que ja no hi passem i finalment em fa riure demanant si hi tenen volls? Seguim pujant i ens acostem al camp del Barça per la travessera. Començo a veure cares conegudes. Impossible recordar-los a tots, només citaré als que recordo de més d’un cop!
Km. 5-10 Temps 25’56
Del km.5 al 8 hi ha una certa baixada i fem algun km per sota de 5’. Abans d’arribar a la Gran Vía em crida en
kim amic, i un autèntic animador professional. Crec que el vaig veure en cinc llocs diferents del circuit!. En la Gran Vía comentem amb en
Guiri que ens hem de frenar i així ho fem trobant un ritme més tranquil. En aquest punt ja tinc clar que en Ken té un punt més que jo, i que més aviat que tard ens haurem de separar.
Km. 10-15 Temps 27’30
Comencem la pujada del passeig de Gràcia, el gir per Aragó (que em recorda la cursa del Corte Inglés ) i seguim amb el ritme de 5’20. Al arribar al carrer Mallorca aviso al
guiri que tinc a la família al km.12 i que ell segueixi i que si puc ja el atraparé. M’aturo amb ells passat el passeig de Gràcia, prenc una ampolla de Powerade i quan em giro veig les llebres de 3h30 i la marabunta que les segueix. Decideixo anar bevent mentre van passant i darrera arriba la barqueta correcat sub 3h 29’ i el meu fill (
Lluis95) immortalitza en
Jorfer cruspint-se un dònut!
Darrera d’ells torno a entrar a la cursa però veig clar que no es el meu ritme i els deixo marxar. Apareix també en
Dennis al que el veig preparat també per afegir-se a la barqueta. Una mica més endavant veig a la
Ela (magnífica corredora que avui no corre) que fa el seguiment del
OriolR, al que més endavant veuré amb les llebres de 3h45’
Km. 15-20 Temps 27’03
Després de prendre un gel, arribem a la Meridiana i el vent es fa notar... Aquest es un tram pesat per lo llarg que es el anar i tornar. Veig a en
Danili que també està animant. Coincideixo amb alguns participants en cadira de rodes. Casualment veig a la
socanna que està avituallant al altre cantó de la Meridiana. Després de passar Can Dragó arribem al gir de 180 graus i em sembla que el vent ja no molesta gaire.
Km. 20-25 Temps 26’31
Passo la mitja marató en 1h 53’32 i ja entenc que no baixaré de 3h 45’ segur, així que em relaxo i començo a picar de mans amb els nens. Arribo al avituallament on hi la
socanna i la
Iris. M’aturo i em bec el got d’isotònic que em donen. Pel km. 24 em prenc un ibuprofeno que sempre porto i que es un ajut per la part muscular. En aquest punt, m’avança en
aurelian que va disfressat i que em fa entrar el riure. Com sempre, porta un bon ritme ascendent!
Km. 25-30 Temps 28’49
Arribo per fi a la Diagonal i veig al altre cantó que la barqueta correcat ha avançat a les llebres de 3h30
. Més endavant m’anima en
Ramon Beltra al que també he saludat un parell de cops. Després del gir de Glòries em torno a trobar a la
Peti i
Lluis95. M’aturo un moment amb ells i em bec el powerade sencer. Els dic que vaig bé però que aniré tranquil fins el final. També aprofito per prendre un segon gel i m’acomiado fins a la meta.
Km. 30-35 Temps 28’01
Després del gir del dinal de la Diagonal ve el moment més crític del recorregut per mi. Primer que noto es que no fa gaire vent. Busco corredors amb ritme similar al meu i em fixo en una noia dels Masques de Sant Andreu que va molt regular. M’enganxo amb ella (Marta es diu) i farem uns kms. plegats. De manera consecutiva saludo al
Jordi Mas (preparat per córrer) al
Pucurull (que m’anima dient-me que vaig molt endavant) i al
Cándido. Van passant el metres i arribo al avituallament correcat. Començo a identificar cares, però no dono abast i finalment prenc un aigua de mans del
Pere Boss. Moltes gràcies a tots i disculpeu els que no vaig saludar! Arribant al arc del Triomf, la Marta s’escapa una mica per saludar als seus coneguts i decideixo mantenir el ritme, encara que la tindré sempre a la vista fins a la arribada.
Km. 35-40 Temps 28’04
Passar el arc del Triomf, tal com indica el seu nom, per mi es el moment que ja sé que arribaré! El passadís per passar s’escurça i per moments sembla que estiguem al Tour de France. Impossible no animar-se i naturalment apareix en
kim i li dic que es Deu, que es a tot arreu! També veig a en
Polgi fent fotos. Després de la plaça Catalunya, ve el tram favorable de la Via Laietana, on m’avança la
Carolineta que va fresca com una rosa! Li dic que tiri encara que em diu que no busca marca. La pujada pel Paral·lel costa però mantinc un ritme constant i avançant bastants corredors.
Km. 40-42,195 Temps 12’46
Pujant pel carrer Urgell tan sols penso en arribar al carrer Sepúlveda on sempre l’animació et porta endavant. Naturalment, que hi ha el
Dabit amb la medalla penjada i fent fotos! Chapeau! El meu ritme va menguant però ja visualitzo l’arribada. Tornem al Paral·lel, última corba i veig a la família que m’anima molt. Després em desplaço a la dreta per xocar mans amb el
waterpoler que es al peu del canó com sempre. Per fi, ha caigut la vintena!! Temps final 3h 51’45.
Finalment, parlant de la organització m’ha agradat la quantitat i qualitat dels avituallaments, ja que et permetien triar sempre el que desitjaves. També el tema del vídeo personalitzat i descarregable es un record xulo.
Potser, en negatiu he trobat que hi havia menys gent al carrer que els anys anteriors.
Ara, ja pensant en la propera que segurament serà al mes d’abril i esperant arribar en millor forma...