Komando Kanyero 2024 ( aunque quedemos 4)

Komando Kanyero 2024 ( aunque quedemos 4)

24 Nov 2024 18:10 #201 per aurelian (Associat/da)

RugbyMan va escriure: Bon dia...veo q sigo siendo una referencia en el mundillo atletico :666: :666: :666:

Nunca has dejado de ser una referencia.

A ver que cuenta gorka de Florencia.

Bona tarda, pues si, al final la maratón de Valencia sigue adelante en la fecha prevista, 1 del 12 del 2024. Desconozco la situación a pie de calle pero confió en la organización. Desde mi punto de vista no hay polémica, ellos conocen mucho mejor lo que se puede hacer o no y para mi hubiera sido una sorpresa la no celebración del maratón. Lo enfocaran en un evento benéfico para recaudar fondos para los afectados y han lanzado una plataforma donde se pueden hacer donativos y que suma 62.000EUR de momento. Una tragedia, solo puedo esperar que hayamos aprendido de los errores cometidos.

A falta de la semana de la cursa, aquí van mis 2 semanas de taper:

Semana 16 (11/Nov)

- martes 18' / 12' / 10' - 3' recuperación, me sale una media de 4:03/km a 173 ppm. Me cuesta un poco al principio, pero una vez calentado, voy bastante bien. Estreno bambas :great:

- domingo 31km, 8-9km a 5' y luego 12km (4:19) / 6km (4:16) / 3km (4:09) con 2'-3' de recuperación. Ultima tirada llarga :top:

Total: 94km - contento con la semana, voy bien de ánimos.

Semana 17 (18/Nov)

- martes 10x2' / 1' recup. de media 3:50/km, recupero caminando / trotando suave. Necesitaba algo corto pero con buena intensidad. Es la 5a vez que hago el mismo entreno en el 2024 en el mismo lugar y me parece interesante como el ritmo medio se ha ido de 4:08 la primera vez (febrero) hasta 3:50 ahora con mas o menos las mismas pulsaciones (o incluso menos). Bona senyal.

- viernes 12km a 4'12" (171 media ppm), las mismas sensaciones de rigidez en los primeros 3-4km y luego bien, de hecho las pulsaciones empezaron a bajar a partir del km 5.

- domingo 17km a 4'55" con algunos cambios por la façana del litoral Barceloni.

Total: 73km - B)

Pues así voy, la verdad que las ultimas semanas me he animado un poco, viniendo del bajón de La Merce y una semana que casi no suma (la de la DANA) pienso que le he dado una buena vuelta a la preparación.
No tengo la necesidad de demostrar nada, me gusta correr y entrenar mas que competir. Creo que lo he hecho bien con una planificación propria que me da la sensación de haber hecho los deberes.

Mi prediction para el domingo que viene: entre 4'20" - 4'14" / km. Pero, estaré feliz con 4'25"/km, al final correr es solo correr y el resultado no va a cambiar mi vida.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

24 Nov 2024 20:21 #202 per Jorfer (Associat/da)
Aurelian portes una preparació espectacular, aquests entrenos segur que reflectiran un gran resultat.

Cachirulo ya me he enterado que vuestro amigo de mi quinta y de Anfeca realizó un tiempazo en NYC con sus 3h06. Enhorabuena!! Tu como vas?

Gorka que tal per Firenze? Què ens expliques?

24 Nov 2024 20:37 #203 per fandes (Associat/da)
Bravo Aurelian! Amb aquesta actitud, diumenge vinent èxit segur. Estaré ben atent, en el meu cas corrent una mitja de llebre a Figueres entorn el teu ritme objectiu... A veure si els dos complim!

Pel Gorka no el trobo a la classificació Firenze Marathon , però deu ser que no l'estic buscant bé! Us he deixat l'enllaç per si ho voleu consultar.

Jo avui molt content! 35è/73 en una cursa de campionat (Català de Cros Curt Individual) amb moooolt nivell (13è/27 en categoria sènior) i el millor gestionant bé la cursa. 6m02s a 2 voltes (a priori d'1km) en circuit de moltes corbes, però no massa desnivell. Bona gestió de cursa. Si el circuit estava ben mesurat ritmasso, però la veritat que em fio més del gps...

Comparativament amb l'any passat (Vila-seca, 2023 vs. Mollerussa, 2024) tenint en compte que eren distàncies similars (aprox 2km) i exigències, ha passat un any més i mantenim la forma (que sent màster ja és un èxit).
- 2023 -> 1a volta, sobre 3m02s/km; 2a volta, sobre 3m19s/km (sobrevivint, perdent posicions)
- 2024 -> 1a volta, sobre 3m10s/km; 2a volta, sobre 3m12s/km (progressant, fins arribar a meitat de cursa)

El millor és que avui he arribat sencer. Que sempre et dona aquell regust de, "puc anar més ràpid", però ha estat sens dubte una gestió de cursa més encertada. Ja trobaré el dia que exprimeixi més a fons la llimona 🍋

Ara ja unes setmanes sense competir (ja tocaven) i el cap de setmana del 13-14-15 encadenem debut en PC, a Sabadell (500m) i 1h (30min+30min) a les 24h de casa nostra :fire: , a Serrahima!

28 Nov 2024 20:48 #204 per gorka (Associat/da)
Que tal vallesans i amics (que jo no sóc del Vallès :) )

Tant patir per la Marató de València i al final el disgust als corredors inscrits l'ha donat Sant Sebastià. Em sembla que ningú dels que esteu per aquí n'ha sortit afectat, si no és així, molts ànims a qui hagi patit l'anul·lació.
I de passada, molta sort als que aneu a València. Per mi tampoc no hi ha polèmica. Els organitzadors saben el que han de fer i s'hi ha de confiar. De fet, penso que la celebració de la Marató ajudarà una mica a retornar a la normalitat a tota la gent de l'Horta que han patit els danys del temporal i de la incompetència de les autoritats.

Us faig una crònica d'urgència del meu pas maratonià per Florència. Costa trobar-me a les classificacions perquè estic a una categoria estranya (NC). Resulta que a Itàlia és obligatòri estar federat o en possessió de llicència de dia que es dona contra presentació de certificat mèdic oficial per a participar a curses. Doncs per qui vulgui evitar-ho (sempre és pesat presentar un certificat oficial) i accepti no sortir a les classificacions, creen aquesta categoria (NC: Non Classificco). Som 3137 corredors a aquesta categoria única sense distinció ni de gènere ni d'edat i les nostres posicions no s'intercalen entre les dels participants federats. El que sí que sé és que vaig arribar en la posició 6638 de 8880. Diriem que és la categoria dels que anem de passeig...

La cosa no pintava bé: em plantava a la Marató de diumenge havent agafat 5 avions des del dilluns i havent dormit a 3 hotels i a casa les 6 nits anteriors i menjant de la manera que us podeu imaginar portant aquest ritme...

Però tenia un pla: 6 blocs de 6.500m a ritme còmode (@6.xx) + 500m caminant depressa. Segons els meus càlculs, seguint-lo, si tot em sortia rodó podria rondar les 4h50 (tenint en compte que cada 500m caminant em penalitzen 2').
El dia va sortir fred :thumbup: i sense vent :thumbup: i vaig anar seguint el pla durant ben bé 35 Km. Només durant els últims 7Km vaig parar més del previst, en molta part per culpa de les terribles llambordes florentines. De fet els 6 últims quilòmetres de la Marató són sobre aquesta superfície... o millor dit, sobre aquestes superficies perquè n'hi ha de 5 tipus diferents a quina pitjor!
Al Km. 36 anava tan cascat de cames que vaig dir "amb llambordes no corro!" però veient que no desparexien vaig canviar d'idea i córrer sobre els dos tipus de llambordes més toves. :dry:
Total que vaig acabar la cursa amb 5h11' fent 10' menys que l'any passat a Budapest i supercontent de sumar la 35a Marató.

Ja veieu, que qui no es conforma és perquè no vol!

MP
1000 m.l. (2): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (4): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (105): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (90): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (35): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

29 Nov 2024 20:41 #205 per Dennis Teuling (Associat/da)
Bravo Gorka!!

Vaya tela.. o sigui... no temen que et moris sense el certificat, però sí perjudica el fet de posar-te a la classificació?!?
O ho estic veient malament :?

Enhorabona per la 35ena! No són poques!
Però eh, veig que has plagiat el meu sistema de 6,5+0,5.
Es curiós lo poc que perds fer-ho així, oi? De fet, segurament és la única forma d'acabar viu si no estàs ben entrenat.

Molta sort Aurelian aquest cap de setmana! Estava convençut que no es faria a última hora, però sembla que tot a punt. Un altre sub 3h, segur que pots!

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

29 Nov 2024 21:23 #206 per Jorfer (Associat/da)
Fandes, gran rendiment en aquest cros. Cada dia millor, enhorabona.

Gorka enhorabona per la nova experiència maratoniana. Això de córrer amb llambordes és un petit martiri. Recordo el tram de la Plaça d?espanya a Sevilla que té llambordes que et matxaca els peus i, no és molt llarg. Pots estar content amb la millora respecte a la penúltima.

Aurelian molta sort diumenge i a gaudir dels carrers valencians i del seu ambient.

30 Nov 2024 19:29 - 30 Nov 2024 19:39 #207 per gorka (Associat/da)
Dennis Teuling
Efectivament em vaig inspirar en la teva interpretació del mètode Gallway. Ja l'havia aplicat una vegada (Atenes 2017) amb una altra cadència i mal resultat. Aquesta vegada l'havia entrenat satisfactòriament en una tirada de 28Km, en que també havia provat la seqüència d'alimentació amb gels.
El dia de la Marató no vaig poder reproduir la seqüència d'alimentació perquè em vaig trobar amb una distribució de punts d'aigua difewrent de la que esperava trobar (cada 5 Km enlloc de cada 2.5Km com esperava trobar) de manera que vaig prendre gels als Km. 10-20-30-35 enlloc del que havia entrenat cada 7.5Km (12.5-20-27.5-35).
Com tu dius perds ben poc temps, en el meu cas són 12' de penalització, però cal tenir en compte que si no m'aturés segurament en perdria més per defalliment...

Sobre el tema del certificat, doncs sí, és força estrany... però funciona així. També s'ha d'aportar un document de decàrrega de responsabilitat que no em van demanar.

MP
1000 m.l. (2): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (4): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (105): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (90): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (35): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

02 Des 2024 06:24 #208 per fandes (Associat/da)
Gorka, Dennis Teuling a més gran em faig, més clar em sembla que els canvis de i no pas el manteniment de sempre el mateix moviment en ultrafons és clau! I Galloway és una supereina en aquest aspecte (fàcil de controlar a més). Felicitats florentí!

Amb ganes de llegir-te Aurelian! Jo encara en setmanes de poc temps d'oci (vejam si us puc compartir entrenaments, però la veritat que vaig pleníssim!), aquesta setmana a les portes dels 80km amb uns 400 superestables dimarts i una piràmide clàssica divendres (1000-1500-2000-2000-1500-1000 + 4x200). La resta entrenaments suaus o controlats (z2-z3) com la mitja de Figueres d'ahir diumenge (1h29m30s amb 149ppm i molt bones sensacions).

Encarem l'últim mes de l'any amb molta diversió!
6 des - 5000 Sant Andreu
13 des - 500 Pista Coberta
15 des - (matinada) Relleu 24 hores
21 des - (la prova que calgui) Campionat Espanya Clubs Master (Saragossa)

A veure si segueixo completant el puzzle del temps he he he!

02 Des 2024 18:05 #209 per aurelian (Associat/da)
Semana 18 (25/Nov)

- martes 3x1’/1’ (3:46/44/43) + 3km @ 4’15” (171 media ppm) + 3x4’/2’ (4/3’59”/56”)

- domingo Marató de València 3h 5’ 42” (4’24” a 168ppm).

Os cuento lo de la maratón.

He salido a 4’18/20” en los primeros 5km con la idea de ir aumentando el ritmo. Salida sin complicaciones, solo un poco de atasco en el kilómetro 3. Estoy bien colocado en el cajón detrás del grupo de prácticos de 3h a que los dejo irse desde el principio. Después del km 7 voy subiendo el ritmo y marcó el 8 y 9 en 4’11, 10-13 a 4’13/14. Pero no es un ritmo cómodo, no me veo capaz de tener una conversación corriendo así y es demasiado pronto en una maratón para este tipo de esfuerzo. Aflojo un poco y hasta el 22 me muevo entre 4’16-4’22 después de pasar la media en 1:30:55.
Básicamente a partir de ese punto ya no vuelvo a mirar el reloj hasta el km 34-35 y voy corriendo a lo que me parece el ritmo adecuado para disfrutar de la cursa y celebrar los 10 años de vida de maratoniano.

Desde mi punto de vista ha hecho un poco de calor con un grado elevado de humedad (80-90% a la salida).

Le doy un 8.5 a mi preparación, experimente con los entrenamientos y llegué bien al día D pero he tenido unos contratiempos (semana de la cursa de la merce / semana de la DANA). Al principio del septiembre mi gym cerró por reformas y dejé de ir y seguir los entrenos de fuerza. Quizás las únicas cosas que cambiaría. El plan de cursa, los objetivos, el plan de nutrición / hidratación antes y en carrera de 10.

Muchas veces mis mejores carreras me salen cuando tengo una energía negativa acumulada y intento resolverlo en mi cabeza en vez de centrarme en cada paso o kilómetro. El día de la cursa todo lo contrario estaba súper mega tranquilo sin nada negativo dentro. Y sabes que no es buena senyal cuando en el km12 piensas que te quedan 30 y que los pantalones te están rozando.

Gracias por las felicitaciones aquí y por varias redes.

Esto solo acaba de empezar ya que en 13 semanas llegaré a otro punto del camino: Tokyo.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava
Adjunts:

02 Des 2024 19:06 #210 per Jorfer (Associat/da)
Enhorabuena Aurelian. Buena maratón igualmente. Es una muy buena marca. El acertar con el ritmo apropiado es un arte y siempre cuesta acertarlo al cien por cien. Ya me gustaría a mi hacer esos parciales.
Felicidades!!

02 Des 2024 22:03 - 02 Des 2024 22:04 #211 per Dennis Teuling (Associat/da)
Aurelian, segueixes sent un gran maratonià!!

Enhorabona per mantenir el ritme i acabar més que dignament!!
I ja saps, si cal "cabrejar-te" uns dies abans de la propera marató, aquí ens tens :whistle: :whistle:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Ahir 22:58 #212 per fandes (Associat/da)
Com diuen els companys, aquí estem per motivar-te de la forma que calgui aurelian! :laughing: Felicitats pel ritmasso. Sembla que la preparació finalment va anar força ben encaminada, tot i els entrebancs lògics.

Per la meva part avui últim test de cara a un cap de setmana potent (el 13-14-15). 5k? Sant Andreu (al no estar homologada sempre un dubte de la distància real) en 16m48s (suposadament a 3m21s/km). Tenint en compte que el primer grup ha sortit a 3m00s/km i per darrera a 3m25s/km (després alguns han mort i han arribat sols una vintena de segons davant meu) he fet la cursa individualment. Així que bona senyal pels relleus de 30 minuts que toquen fer a les 24 hores.

A veure si amb aquest cap de setmana de 3 dies torno a recuperar la rutina, i entreno en quantitat i qualitat (gimnàs, core...) com a principi de pretemporada! L'estat de forma, malgrat tot, segueix millorant, així que amb esperances d'arribar molt bé a mitjans de febrer (que és el primer objectiu gros de la 2024-25)!

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats