Komando Kanyero 2025: seguimos con ahínco.

Komando Kanyero 2025: seguimos con ahínco.

22 Set 2025 20:40 #161 per Dennis Teuling (Associat/da)
Aurelian, enhorabona! Mai havia pres 2 cerveses en una marató! Bona decisió de replantejar la cursa.

fandes, gran marca sub 35'.

A propòsit, suposo que has gaudit del Mundial com tots nosaltres.
Com se t'ha quedat la cara després de veure la última prova del Decatló? :laughing: :laughing:

T'he vist fer 2:45 en un 1000m i sembla que estaves volant, com una gacela.
I després veus uns grandullons, aparentment de 100 quilos i aparentment trotant.. I fan un milqui en 4:13 🤣🤣🤣
La tele ens està enganyant, oi? Es Fake, no?

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Set 2025 16:18 #162 per cachirulo (Associat/da)
De vuelta de BERLIN como seguidor de la maratón. Les salió un día bastante perro de calor,por encima de 23-24 grados y ayer lunes apenas pasamos de 15. Pude ver a Aurelian en distintos puntos del recorrido y al final de la carrera cuando íbamos al metro( un gran logro entre 56000 corredores).
Mi amigo Jordi también falló pero mas por un tema de dolor lumbar y cree que sobreentrenamiento que por el calor. Ya se dio cuenta que en el 10 no tiraba,muy alto de pulso. Ya la media la paso en 1h36 con lo que ya se despedía de bajar de 3h10 ya que iba bajando cada vez más el ritmo. Al final llego en 3h30’34. Su peor marca quitando la maratón del ironman. Ya está mascullando el volver en 2026 para vengarse.

Por curiosidad he mirado los 100 corredores entre 2h59’12 y 2h59’47 para ver cuánto perdieron en la segunda mitad.
Igualaron o mejoraron la segunda mitad:15
Perdieron menos de 1’: 12
Entre 1-3’: 14
Entre 3-5’: 12
Más de 5’: 47

Para correr rapido primero hay que hacerlo despacio.

23 Set 2025 18:23 #163 per Dennis Teuling (Associat/da)
cachirulo, y has sido muy benévolo hacer la estadística así.
Seguro que si miras el tiempo de la segunda vuelta de todos que hicieron la primera media entre 1h29:30 y 1h30:00, seguro que el porcentaje de "fracasos" ha sido mucho más alto.

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

23 Set 2025 22:49 #164 per aurelian (Associat/da)
Akira Akasaki, el corredor japonés que quedo segundo con un tiempo de 2:06, corrió todos sus kilometros con una margen de 4" entre el mas lento y el mas rápido, parciales .

Aunque he ido perdiendo fuelle, siempre he conseguido mejorar mi posición.

E fin, capitulo Berlin cerrado! Ya estoy pensando en las próximas batalles y todo apunta a una maratón de primavera.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava
Adjunts:

24 Set 2025 17:49 #165 per Jorfer (Associat/da)
Aurelian pese al calor has recogido cadáveres. Quizás los de aquí estamos más acostumbrados a correr con calor pero igualmente lo habçeis pagado tanto Jordi como tú.

Buena muestra del tiempo perdido Cachirulo. Está claro que el calor perjudica al deshidratarnos y perder sales.

Ánimos y a buscar la venganza en nuevos o los mismos objetivos. :thumbup: :thumbup:

26 Set 2025 10:44 #166 per fandes (Associat/da)
Aurelian quina passada el japonés que comentes. I que difícil (per molt que facis una bona estratègia) clavar una marató així. Amb ganes de saber quin és el nou capítol que obres.

cachirulo ya veo que Jordi padece como nosotros el síndrome del corredor :joy: . Seguro que en 2026 encuentra la forma de resarcirse. Vaya Maratón de Berlín este curso.

Dennis Teuling m'he empassat totes les proves de l'heptatló i la decatló! Crec que és la disciplina que més admiro, perquè malgrat que aparentment se'ls veu "menys nets" en fer les proves tècniques i "menys ràpids" en les curses, et pares a mirar les marques i al·lucines. Impossible apropar-se a ells en cap prova, solament hi aniria de tu a tu en el 1.500 o en el 800 com dius. I ells/es després de 9 i 6 proves respectivament! És emocionant també veure el companyerisme (que també es dóna en molts concursos).

Moltes gràcies Jorfer, em queda abans la cursa de Nick Horta com a test i ja encetem la temporada. Quines ganes!

26 Set 2025 15:08 - 26 Set 2025 16:11 #167 per OscarBolo75 (Associat/da)
Bones companys/es.

El meu primer missatge al foro aquest 2025.

Us he anat llegint i amb alguns o ens hem vist en cursa (Denis & Dani a Empuries) o hem parlat per Whatsapp.

Felicitar també per aquí a Aurelian, company de viatges, m'alegro molt de la teva 5ena Major a Berlin.

I a Kilo, que està foten una preparació per Nova York tan bona com sempre. Ja saps que et tinc enveja sana, anar al Campionat a Nova York era el meu objectiu a treure el 2024, però la cancel.lació de San Sebastians em va espatllar els plans.

Jorfer, enhorabona per la tela jubilació i vaig seguint la teva nova preparació maratoniana per Alacant.

Jo porto un any 2025 raro, tenia pendent una petita intervenció. Retrassat el quiròfan durant messos, estava preparant Empuries prou bé. Va ser posar data i el cap no em deixava fer els entrenos com en volia. Vaig anar entrenant, però cada día tenia una molesties que abans ni existien. A més, a Empuries, vaig al bany just quan van donar la sortida, vaig sortir darrera de tothom (42K-21K-10K)...volia anar junt amb la llebre de 3h i en Dani que es ficaria a la 2an Mitja....i tota la cursa amb el ganivet, avançant gent em van deixar sense benzina. Quasi els agafo, però quan vaig veure que no m'apropava 100% em vaig desconectar un mica.

Després, intervenció i moltes setmanes sense poder còrrer. Ara porto quasi 6 setmanes preparant Marató, ja amb setmanes de 100Km. Espero arribar bé per fer-la dignament.

Salut

37'27" Cursa dels Nassos 2019
1h21'33" Mitja Barcelona 2020
2h49'44" Marathon de Paris 2019

50km Ruta de les X Ermites 2015
71km Long Trail Barcelona 2016
85km Ultra Trail Collserola 2015

26 Set 2025 20:01 #168 per Jorfer (Associat/da)
OscarBolo75 bentornat. Segur que caurà un nou sub3 per a la col·lecció un cop recuperat de la intervenció i amb aquests bons numeros que estàs fent. Sort!!

28 Set 2025 20:26 #169 per fandes (Associat/da)
OscarBolo75 quina alegria llegir-te! Quina passada que tan aviat després d'una intervenció ja estiguis movent aquests volums. Com altres maratonians kanyeros, ets dels que mola molt seguir les teves preparacions.

En el meu cas m'he quedat aquesta setmana a prop del centenar de kms, amb 7h10 minuts de cursa (95,7km). L'he gaudida molt la veritat! Amb la mitja d'avui he començat ja amb les setmanes de 8 sessions, dels quals amb 3 d'intensitat (zona 3 o superior).
- Dll: gimnàs (res de córrer)
- Dt: matí 39' a 4m20s/km i 134ppm (z1-z2); tarda amb 12x300 a 55s rec50s a 153ppm (z2-z4)
- Dc: 69' a 4m24s/km (però amb canvis) en un esdeveniment provant les Rebel V5 (z1-z3)
- Dj: 30' a 4m54s/km i 123ppm (z1)
- Dv: matí 25' a 4m59s/km i 122ppm (z1); tarda amb amb 6x1000 baixant de 3m20s a 3m10s rec2' + 6x200 a 33-32s rec1' amb 148ppm (z1 & z3-z4)
- Ds: 48' a 5m23s/km (activació amb rectes)
- Dg: mitja en 85m a 4m01s/km i 156ppm (z3)

Setmana vinent tinc previst córrer a tope el 5k d'Horta (última prova en ruta de 2025, almenys fins el 31 de desembre), però amb el cansament de la setmana. La idea és mantenir totes les sessions, però baixant una mica el pistó a partir del dijous. Vejam com surt!

29 Set 2025 19:52 #170 per Jorfer (Associat/da)
Espectacular setmana la teva. Estàs fent una gran base per a la temporada de cross i pista coberta. Sort a Horta, Fandes. Per cert, gran feina de llebre ahir. Ets un crack.

Per la meva banda ahir vaig fer el primer test de cara a la marató d'Alacant i veure quines sensacions tinc corrent a 4.30 i, la veritat, que molt satisfet. De fet els darrers 5 kms vaig anar una mica més ràpid per a provar-me.

Següents tests: mitja de Gavà i de l'Espirall, on suposo que a la primera intentaré un sub 1h32 i a l'Espirall ritme marató.

Bona setmana kanyeros

06 Oct 2025 11:48 - 06 Oct 2025 11:50 #171 per fandes (Associat/da)
Gràcies Jorfer! Aquesta no ha estat tan fàcil, però almenys han anat millorant les sensacions al llarg de la setmana. I vaig tancar-la amb un cap de setmana per llençar cohets!

Com era setmana de competició he acumulat una mica menys de temps d'entrenament que els 7 dies previs. En total 6h50 minuts de cursa (86,2km). Mantenint això sí les 8 sessions, dels quals amb 3 d'intensitat (zona 3 o superior).
- Dt: matí 50' a 4m42s/km i 129ppm (z1 75%-z2 25%); tarda amb 15x200 a 34-32s rec45s a 152ppm (z2-z4)
- Dc: 54' a 4m16s/km i 127ppm (z1 88%-z2 12%)
- Dj: 59' a 4m49s/km i 126ppm (z1)
- Dv: 10x500 a 1m33s-31s rec1'30'' a 144ppm (z1 & z3-z4)
- Ds: 28' a 4m34s/km i 125ppm (z1)
- Dg: matí Cursa Horta (gps em marca que 4,91km; jo apostaria més per 4,85km de distància real pels girs que veureu que ara us adjunto en imatge, junt amb el perfil) 16m43s a 3m24s/km a 169ppm (z4) amb un desnivell que em deixa moooolt content i amb confiança (4t de la general i 1r de categoria). A la tarda per acabar de reblar 57m a 4m22s/k i 139ppm (z1 40%-z2 52%-z3 8%) per circuit de cros clàssic (Cerdanyola) i veure si puc mantenir el ritme aquesta nova setmana.

No serà fàcil, però almenys aquesta no tota posar-se dorsal i per tant em podré centrar en el cos, vejam si puc tornar a sumar +7h entrenament córrer i 2 bones sessions de gimnàs (avui la primera).

Adjunts:

08 Oct 2025 22:23 #172 per aurelian (Associat/da)
Bon dia!

Gracias OscarBolo75, benturnat.

Buen resultado en la cursa de 5km fandes, el perfil no es nada favorable para correr rápido pero al ser un poco corta, quizás es el resultado correcto?

He visto que tonivet acabo su maraton de montaña en unas 7h 30, enhorabuena :tada: :tada: :tada: el perfil parece bastante puñetero y es mucho rato de pie.

Por mi lado, la maraton no me ha dejado daños pero hay que respectar el cuerpo y la recuperación así que aun no he vuelto a tocar entrenos kanyeros.

Próxima cursa: Mucha ilusión de volver a Bisaura después de la Ultra (El puto trail de Bisaura) que hice en 2021, esta vez en una distancia mas asequible. Estuve apuntado en la lista de espera de "La Mitja i pico" de Bisaura y me toco. La cursa tiene unos 24-26km con 1400/1600 desnivel positivo y se corre el sábado 18 de octubre ...ósea en 10 días.

Tengo buena forma anaerobia pero las piernas no están acondicionadas para el trail y la intención es sumar lo que puedo. Con esta sabiduría, he ido haciendo algo en Collserola: la semana pasada 2 tiradas (entre las dos unos 35km y 1600m de desnivel positivo), y hoy otra de 13km y 700m desnivel +. Creo que domingo caerá la ultima.

No tengo nada en el calendario después de 18 de octubre, el mes que viene seguro me apunto a alguna maraton en primavera del 2026 que veo que las inscripciones vuelan con 9 meses de antelación ...Hamburgo sold out?!?

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

09 Oct 2025 09:40 #173 per fandes (Associat/da)
aurelian buuuuf, tros d'objectiu el Bisaura, encara que sols sigui la mitja i pico. A per totes! Horta ni pujava tant ni era tan tècnica :laughing: . A nivell de marques... La veritat és que és impossible correlacionar a un perfil pla, em quedo amb les sensacions (que van ser boníssimes) i que comparativament els entrenaments a aquestes altures de la temporada estan sent sensiblement millors (no en ritmes, si en variables i alhora constància) que fa un any. A seguir empenyent el tetris per a que continui així.

En els seus respectius fils ja he llegit la pura motivació que són el kilo i el Jorfer. Des de fora, tot i les dificultats que us esteu trobant, dona la sensació que esteu gaudint el procés i aneu cap amunt. I sempre em sembla, que això és molt més bonic i enriquidor, que el propi objectiu que us heu fixat. Ja ens anireu explicant, així com la resta!

Salut i kms, que acabeu de passar una bona setmana :party:

09 Oct 2025 18:19 #174 per Jorfer (Associat/da)
Fandes espectacular temps a Horta. Estàs superfort i m'alegro. A continuar que aquest any al Cros ho faràs super.

Tonivet enhorabona per aquesta marató a UTM. Adminració total. Jo ja no m'atreveixo amb la muntanya, doncs vaig amb molta por, sobre tot a les baixades.

Aurelian doncs ja ens explicaràs que tal per Bisaura. Una marató de primavera que em va agradar i he fet és Viena, planera i ben organitzada. Per si t'interessa.

Per la meva banda continuo acumulant kms i kms, la majoria lents, però em trobo bé. Continuem

10 Oct 2025 18:05 #175 per tonivet (Visitant)
Gràcies aurelian, aquesta marato de muntanya encara que dura t'agradaria, es una pujada moooolt llarga, però una sola i la resta es carenejar i baixar practcament. Encara em falta afinar amb el tema de l'alimentació en aquestes proves tan llargues, vaig tenir una petita pajara

Jorfer amic, moltes gràcies; ara ja tornaré de nou a l'asfalt; potser Barcelona, tinc ganes de provar el nou circuit.

Ara de moment es possible que vegi a en Fandes perquè m'apuntaré de nou al circuit de cross del maresme, per anar agafant una mica de velocitat

12 Oct 2025 18:40 #176 per fandes (Associat/da)
Per estat de forma i bona feina la teva Jorfer! Almenys des de fora sembla que estàs aprofitant i gaudint la teva nova situació personal. Ganes de tornar-nos a veure!

Que bé tonivet, aniràs a Tordera? Jo és un dels crossos del Circuit que mai he fet, així que dissabte toca anar cap allà! He llegit que l'entorn és prou bonic, així que vejam si podem gaudir.

Aquests 7 dies sense competicions tenia per objectiu guanyar 30 minuts respecte el màxim de l'any fa 2 setmanes i el secret era ficar un 3r (i darrer, ja no en penso posar més) dia de doblatge. I he aconseguit l'objectiu en part, fent les 9 sessions, però igualant temps d'entrenament de finals de setembre. En total 7h10 minuts de cursa (89,8km).
- Dt: matí 36' a 4m23s/km i 143ppm (z1 25%-z2 75%); tarda amb 15x400 a 1m13-1m08s rec1m10s a 150ppm (z2-z4)
- Dc: 35' a 4m56s/km i 125ppm (z1 91%-z2 9%)
- Dj: matí 36' a 4m22a/km i 133ppm (z1 60%-z2 40%); tarda 62' a 4m57s/km i 122ppm (z1)
- Dv (aquí el cos no va tirar): 1500 a 4m49s, 1200 a 3m47s; i a partir d'aquí supervivència; 1000 a 3m17s (ja amb alarmes), 800m a 2m27s, 300m a 56s i per rematar 5x200m a 33-31''. Tot a bon ritme cardíac de 146ppm (z1 & z3-z4), però sensació d'anar venut muscularment des de la tercera (penseu que el mil hauria d'haver sortit entre 3m05 i 3m10s i ja vaig haver de regular per no plegar).
- Ds: 55' a 4m14s/km i 144ppm (z1 13%-z2 80%-z3 7%)
- Dg: matí 10 pujades de 100m sobre 20''-18'' a 113ppm (feia la baixada caminant-trot). Tarda 29m (volia fer el doble, però he tingut un ensurt en un gir del circuit) a 4m29s/k i 137ppm (z1 43%-z2 57%) per cros Cerdanyola.

Després de 3 setmanes sumant de mitja més de 90km/setmana i 7h activitat corrent/setmana, per fi he arribat al final d'aquest mesocicle. Això significa que la 4a i que tanca; baixarem una mica el pistó i espero aprofitar-ho per dissabte apretar l'accelerador a Tordera. Més que com objectiu, és com a test, ja que el 2 de Novembre és el Campionat de Catalunya de Cros per Clubs, i com que ja no hi haurà més competicions a morir (z4-z5) m'ha de servir per visualitzar-me donant tot en aquests registres.

Amb ganes de llegir com van les vostres preparacions, si el cos aguanta, a la propera us explico la gran motivació amb la que enceto el següent mesocicle (a mesos vista això sí!)

12 Oct 2025 19:54 - 12 Oct 2025 19:55 #177 per tonivet (Visitant)
Doncs em va agradar molt l'any passat fandes, es molt corredora, els circuits son força amples (no em va doblar ningú) I hi ha bona temperatura així que es molt possible que hi vagi si cau en dissabte

13 Oct 2025 15:11 #178 per Jorfer (Associat/da)
Bona setmana de càrreg fandes. Això de doblar sembla molt pro, jo demà ho faré per primera vegada a veure que tal. Algun dimecres he corregut pel matí i gimnàs per la tarda, però això de córrer en doble sessió mai ho he fet. A veure si el cos respon després dels 30 kms d'ahir.

Tonivet&fandes a gaudir dels crossos.

17 Oct 2025 15:51 #179 per fandes (Associat/da)
Per fi divendres! Quina setmana més llarga tu :joy: espero trobar les ganes de competir demà aquesta tarda, perquè ara mateix... Però passar per aquí sempre dona un extra de bateria!

Jorfer com ha anat l'experiència de doblar? A mi em va genial. A nivell familiar i son m'és la solució més fàcil per poder dedicar suficient fons. Si he de fer els kms en una sola sessió em demana buscar més la complicitat a les tardes de la família o de matinar una bona tongada més per córrer abans d'anar a treballar. A més, crec que muscularment és molt més agraït!

tonivet m'encanta l'explicació que em dones! Ho he complementat veient vídeos d'altres anys. A mi m'agraden més els crossos "exigents", però confio que les pluges d'aquests dies i els girs el facin més autèntic. Això sí, a nivell de gestió per tots tenir zones d'amplitud i rectes és bo per tothom! Vejam si finalment et pots escapar i ens veiem allà!

De moment complint el full de ruta de la setmana, vejam si no decau el ritme, com aneu vosaltres Kanyeros?

17 Oct 2025 16:39 #180 per tonivet (Visitant)
gràcies per les felicitacions jorfer. Aquesta és la segona marató de muntanya que faig, la primera va ser fa deu anys al Montseny. No crec que en faci més, no pas pels entrenaments si no per la prova en si que és molt llarga i pateixes molt.

fandes que hi vagi o no depen de com em llevi demà :dry: , porto una semana refredat amb molta tos i sembla que vaig millorant... Si no ens veiem que vagi molt be, és un cros per a anar a ritme!

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats