Komando Kanyero 2025: seguimos con ahínco.

Komando Kanyero 2025: seguimos con ahínco.

18 Oct 2025 10:17 #181 per Jorfer (Associat/da)
Les maratons de muntanya el que compensa són els paisatges i els corriols pels que passes però també el risc de trencar-te crec que és més gran.

Fandes, doncs gratament sorprés amb doblar la sessió. Ara les darreres sèries de la tarda van costar una mica més. El dimarts proper repetiré si tot va bé.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Oct 2025 11:17 #182 per oriol82 (Visitant)
Hola a tutti!!

Sí, sóc l’Oriol82, de Sabadell, que corria. No sóc cap reencarnació!
Us he llegit una estona després de moolt temps de no entrar a la web, i m’he hagut de registrar de nou. M’ha encantat saber de vosaltres :raised:
Tot i que ja fa força anys que no corro com “abans” (no arribo ni a 500 km anuals) i faig bici (carretera i sobretot btt) sempre dic que tornaré a córrer ni que sigui una mica. I aquest any m’han donat dorsal per la cursa dels bombers a la feina, no sé a quin calaix em posaran però si puc la faré. I estic corrent un dia per setmana, que ja està bé per mi:joy: (des de fa tres setmanes:laughing: )

Ara que m’he registrat a veure si entro més sovint, salut i cames per tothom i ahí con el ahínco, Cachi! Alma mater del grup:great:

18 Oct 2025 17:06 #183 per Dennis Teuling (Associat/da)
El que tuvo retuvo!! Tornaràs fort segur oriol.
Capacitat no et falta segur!!

El que no sabia era que eres tan jove.. del 82? :woohoo: :woohoo:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

18 Oct 2025 18:58 #184 per Jorfer (Associat/da)
Oriol82 bentornat al foro.
Per qui seguim els de sempre i algunes persones noves.

19 Oct 2025 11:08 #185 per oriol82 (Visitant)
Dennis jove era quan ens vam conèixer al fòrum de la UOC fa 20 anys, no fotem :joy: tu ets nòrdic, passen els anys però no a tu

Jorfer ja veig, i alguns us segueixo per l’strava :ok_hand:

Avui sortiré a córrer 3r dia consecutiu en molts anys :party:

20 Oct 2025 15:13 #186 per fandes (Associat/da)
Rebenvingut Oriol82! Quina cirereta t'han posat per tornar ;). Com es sent un quan repren quelcom que li ha agradat tant, però que havia hagut de deixar? Moltíssima sort en la preparació! Que havent-te mantingut actiu amb la bici segur que va super.

Que bé Jorfer! Jo també hi ha dies que a la segona sessió em noto un xic més cansat... I a vegades increïblement no! En el meu cas depèn més del que m'hagi passat al llarg del dia. Vejam com et trobes demà en la repetició :D

Quin error el meu de veure per xarxes que havíem coincidit a Tordera Tonivet! Vaig arribar tan just que vaig fer una primera ullada general i ni et vaig veure... I a l'acabar, convençut que no hi eres ni em vaig adonar (i això que em vaig quedar una bona estona). Ja explicaràs les teves sensacions!

De nou la muntanya russa, 7 dies amb competició el dissabte de bojos... I malgrat que pensava baixar una mica, al final he aconseguir mantenir els 3 dies de doblatge i aquest cop sí guanyar els 30 minuts respecte el màxim de la temporada (7h40m és el nou màxim d'activitat corrent en aquest 2025-26). De distància no, perquè he anat un xic més lent en els rodatges i la competició era curta, de 5,9km (les 9 sessions m'han permés acumular 94,8km).
- Dll: gimnàs (res de córrer)
- Dt: matí 27' a 4m49s/km i 131ppm (z1 33%-z2 67%); tarda amb 7x(400-300-200) a 1m12-1m10s, 53s-52s i 34-32s, respectivament. Amb recus de 1m15s-1m00s-1m15s va sortir a 146ppm (z2-z4)
- Dc: 46' a 4m25s/km i 131ppm (z1 69%-z2 31%)
- Dj: matí 25' a 4m56s/km i 131ppm (z1 75%-z2 25%); tarda 6x1000 a 3m40s amb rec 1m40s i 4x200 a 34-30s rec 1m00s (procurant no estressar al cos pel dissabte) a 140ppm (z1-z2-z3)
- Dv: 46' a 4m55s/km i 129ppm (z1 79%-z2 21%)
- Ds: Cros de Tordera, sobre terreny variat (però prou bona estabilitat) i sense grans desnivells. Eren 5,65km, que van sortir en 19'19'', que és a 3m25s/km i 165ppm (z4). Sensacions INCREÏBLES, sols pujant de 175 batecs durant els darrers 2 minuts (un 10% de l'activitat) i corrent molt estable (km més lent 3m29s i el més ràpid 3m19s). Tenint en compte que són proves on és difícil mantenir cadència i longitud de passa, em va donar moooolta confiança.
- Dg: matí 56' a 4m32s/km a 131ppm (z1 67%-z2 33%). Tarda 51' en terreny pla però mixte terra-rajola a 4m11s/km a 136ppm (z1 43%-57%).

Hi ha hagut dies difícils (al final cada dia toca aixecar-se a les 5:30 i anar-se a dormir a les 22:30; com tants de vosaltres), però hi ha tants inputs positius en aquestes 7 jornades... Que toca dir-se, ni ara som tan bons, ni abans anàvem tan justets. Molt content de guanyar el Cros Màster de Tordera amb la sensació de no haver gastat la 5a marxa i corrent amb gent molt TOP... Veient l'absolut de després segurament hagués pogut estar lluitant per la 5a-6a posició, que per mi és increïble.

Però sobretot la motivació (que toca rebaixar, perquè sinó en 2 setmanes al Campionat de Catalunya de Clubs a Granollers, em donaran un bany de realitat :laughing: ) ve per la sensació d'entrenaments com el de diumenge. Que el cos assimila, que estic sabent competir sense cremar naus. Per sort, aquesta setmana segur que tornarà a tenir dies difícils i els companys/es d'entrenament de dimarts i dijous em faran veure que al final el que suma és l'equip i seguir gaudint d'experiències i dies bonics.

De moment a començar una setmana que ve amb un doblet d'umbrals interessants: dissabte (espero que en z4), el cros de Santa Susanna, i diumenge (espero que en z3) la Mitja del Vendrell. Aviam si arribo a les 8h d'entrenament! I als 100km acumulats a la setmana, però sols com a part del procés, no per marcar-ho d'objectiu prioritari.

Aviam que us expliqueu vosaltres Kompanys Kanyeros!

20 Oct 2025 15:41 #187 per Jorfer (Associat/da)
Sensacional setmana Fandes, amb la cirereta d'aquesta primera posició al Cros. Ja he vist per strava que en Tonivet també ho vas fer prou bé. Deu ni do la setmana que tens per davant amb el doblet de cap de setmana que segur que ho assoliràs sense dificultat. I deu ni do el volum que fas en temps i en distància.

Per la meva banda vaig finalitzar ahir amb una tirada llarga divertida amb 6x3000 a ritme una mica superior d'umbral i em va deixar prou satisfet finalitzant l'entreno de 31 kms i la setmana de 89 kms. Tinc bones sensacions i a veure si sóc capaç diumenge de fer una marca al voltant de 1h32 a Gavà que serà el meu test particular per veure com anem de cara a la marató d'Alacant que ja no en queda tant.

Continuemi Oriol82 a poc a poc sumant entrenaments i quilòmetres.

20 Oct 2025 15:59 #188 per kilometer (Associat/da)
Osti oriol82, fins que no he vist la foto no hi quèia...Bé, pel GC ja ens anem seguint fa temps i temps...però m'agrada veure't per aquí de nou. No tinc cap dubte que faràs un un temps molt més que decent a Bombers, que la kanya, és la kanya, i sempre queda alguna cosa amagada a les cames :stucktongue. Bentornat al fil i al forum.

Que consti, que jo ja volia esciure fa dies, i que de fet ja ho havia fet la setmana passada, però no sé per que a l'hora d'enviar el text, la web és pemnjava i em donava error i no hi va haver manera. Tenint el Fandes en estat de gràcia i plenitud, costa traure el cap per aquí, però estem treballant dur, no tingue dubte. Faré el que faig al fil d ela marató i us calcaré la sertmana passada i el moment actual.

Doncs, setmana 14 ja passada :muscle: . Sempre la considero com l’etapa reina del ciclisme, amb els seus ports de muntanya i tot. Els números cada cop estan més en sintonia amb les meves sensacions, i un no vol il•lusionar-se massa, però si no em deixés emportar per això, jo crec que ja no tindria sentit córrer:party: . Parlant de números. Ja hem abastat més de 1.400 km en aquesta preparació i més de 3.000 en el que portem d’any, amb el que, mirant endarrere, és important enrecordar-me del molt treball acumulat per arribar a aquestes alçades amb aquesta possibilitat d’il•lusionar-se, com deia fa una estona. Setmana per cert, tancada amb gairebé 106 km.

Comencem, amb dilluns dia 13 amb 1h15 a 4:33/ km. Va costar una mica, i es que es possible que els dilluns, ens consti, no mentalment, però si físicament, traure-li un xic més de rendiment a les cames. També podria ser que el dimarts toqués de nou un controlat i inconscientment guardéssim una mica. El fet és que dimarts dia 14, el controlat de 8km va sortir a 3:45/ km, el que em vas reportar enorme satisfacció. El GPS va fer alguna petita bogeria, però al final de l’entrenament crec que entre tots les coses, al final tot acaba complementnt-se i encaixant. Dimcecres 15, amb una mica de subidon i amb determinació i concentració un nou rodatge, en aquest cas d’1h, si que va sortir...a 4:18/ km. Però a aquestes alçades ja tenia el meu cap posicionat a l’entrenament número 82 oficial, o el que és el mateix, de nou el 12 x 1000; R: 100, però ara amb més exigència que fa 5 setmanes :whip: . Tenia les idees clares, km a km, sèrie a sèrie i anar sumant i sobretot, no fer-nos mal. La cosa va quedar així: (3:26 – 3:23 – 3:25 – 3:24 – 3:27 – 3:28 – 3:28 -3:30 – 3:32 – 3:34 – 3:29 – 3:22), mitjana de 3:27/ km :v: :v: . Comparativament molt millor a les que dèiem abans, però que també, en número, superaven les que vaig fer abans de marxar a Sidney l’any passat. Molt content, divendres, vaig complir, rasament amb un rodatge, novament d’1h a 4:29 / km.

La setmana anava bé, “ l’etapa anava bé”, però quedava un últim esforç, l’últim port de muntanya, la última tirada, en aquest cas de 2h...Sense l’exigència de l ‘agenda com la setmana passada, i amb el dissabte pel mig, vaig poder arribar amb les cames més descansades diumenge dia 29, i tot que sempre hi han km sospitosos, em quedo amb el ritme, amb la constància i amb la bona feina feta, amb gairebé 29 km a 4:09/ km i amb la satisfacció d’haver complertat ja 14/16 setmanes del pla en la seva totalitat.:clap: :clap:

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

20 Oct 2025 23:45 #189 per aurelian (Associat/da)
Bon dia companyes i companys que esteu entrenant per superar-vos!

Enhorabuena fandes por ganar el cros de Tordera en categoría Master!

Otra semana muy buena Jorfer, entiendo que el 6x3000 lo has hecho a un ritmo un pelín mas alto de lo que buscas en la maraton?

kilometer intento averiguar la filosofía de tu plan de entreno, se de donde viene y que lo has usado en el pasado en otras preparaciones exitosas, hace 2-3 semanas, el controlado eran unos 10km a 3:56 y la semana pasada 8 a 3:45, y las series también unos 5-10"/km mas rápidas. Muy buena progresión! Con la experiencia del 2014 seguro que te saldrá una gran maratón.

De mi referente Rugbyman no se mucho, espero que todo bien.

tonivet

aquesta marato de muntanya encara que dura t'agradaria

Gracias, pero no creo... la verdad es que no tengo motivación para estar tanto rato de pie, eso no quiere decir que no es admirable, todo lo contrario. Me gustan las cursas de trail, pero a partir de 3h 30 - 4h se me hacen super pesadas: todo el tiempo tienes que estar conectado para no pisar mal, caer o yo se que otra tontería. Y si que disfruto de la montaña pero prefiero ir sin un dorsal y preferible haciendo una caminata, así puedo estar incluso días seguidas.

Con esto, paso a contaros un poco sobre el trail "La mitja i pico" de Bisaura que tuvo lugar el sábado 18 en la sub-comarca de Sant Quirze de Bresora. Salieron 23,50km aprox con 1350m de desnivel positivo aprox. Es que no se que con una vacas y tuvieron que hacer unos cambios, como siempre en las cursas de trail has de estar preparado para correr 3-4km mas o menos de lo que anuncian.

El recorrido ...Estamos hablando de los sub-Pirineos, no diría que es super complicado, mucha sube-baja sin ser super técnico, ni alta-montana. Eso si, un par o tres de subidas / bajadas tienen un pendiente muy fuerte y con mucho fango ya se hace mucho mas diver. Pero, al final lo que buscan es enseñarte lugares curiosos de la sub-comarca, como por ejemplo "Els Bufadors de Beví" o "El Salt del Molí". La ultra pasa también por los castillos de la zona.

La organización a otro nivel comparado con el 2021 cuando hice la ultra "El puto trail" de Bisaura: streaming live en catala en YouTube, indice UTMB, control de paso de tiempo en varios puntos y una inscripción de 50 euracus. Pero a la vez manteniendo el espíritu de esta mítica cursa.

Como casi siempre en Bisaura, el terreno bien mojado antes de la salida por las lluvias que caieron por la noche. Tuvimos suerte y durante la competición esquivamos la lluvia. Cielo tapado, humedad muy alta pero con buena temperatura.

Salimos del pueblo y empieza a subir muy temprano, me adelantan por todos los lados pero se que estas cursas dejan a todos en su sitio. Voy con una botella en mano de 500ml llena con 90g de carbohidrato con la intención de ir rellenando con agua en todos los avituallamientos. A partir de 1h 15 de cursa, abro un gel de 90g de carbohidrato que voy chupando de vez en cuando. En total así de reojo unos 200-210g de CHO ya que me metí un par o tres de tabletas de chocolate, también de reojo diría 1500ml de agua.

Normalmente en las cursas de trail suelo quedar en el top 25-30% de los participantes (si hay 100 personas, lo mas probable es que acabe entre el 25-30 en la clasificación). Por mi sorpresa el tiempo final (3h 5min) me coloca en el top 19% de los finishers, así que expectativas superadas. Lo que me hace pensar que puedes entrenar como un maratoniano añadiendo algo especifico de trail cuando se acerca el dia y lo harás bien.

No me meti ostias importantes -solo una pequeña caída en la ultima bajada con pendiente importante, ni me rompí nada, todo un éxito. Post cursa con butifarra y ratafia Bosch.

Venga... no me enrollo mas que es tarde. Ya os contare como van las series.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

21 Oct 2025 13:19 #190 per Jorfer (Associat/da)
Aurelian no las series por encima del ritmo maratón.

Buena aventura pel Trail de Bisaura. I no està gens malament Aquest temps.👍

21 Oct 2025 22:47 - 21 Oct 2025 22:49 #191 per tonivet (Visitant)
oriol82 no cal que corris més d'un dia a la setmana, mira en Dimoulin que ha baixat de 2h30 a la Marató d'Amsterdam.
fandes jo vaig arribar amb bastant temps, vaig poder parlar amb el càndid i el ivanko així com saludar en mxirau que està on fire: onze master I primer master 50. Això sí, després de la cursa vaig marxar pitant.
L'any passat em va agradar força aquest circuit de cros maresmenc i m'he tornat a apuntar. El de Tordera em va agradar força ja que pots mantenir un ritme més o menys constant però venia d'un refredat tota la setmana i era dubte inclús acabar. Suposo que la supercompensacio de la marató de muntanya m'ha ajudat a equilibrar ho una mica. Veient els temps, he anat de més a menys però em dono per satisfet ; a veure a Santa Susanna...
Jorfer estàs fent uns entrenaments fantàstics, no dubto que aconseguiràs aquests 1h32, jo ara per ara estic a 10 minuts de tu.
Aurelian yo lo decia porque es subida única, recuerdo me dijiste te agobio mucho el trail fonts del Montseny por la última subida. Estoy de acuerdo contigo que una maratón de montaña són muchas horas, quise probar y ya lo probe. Felicidades por tu putu trail.

22 Oct 2025 18:18 #192 per Jorfer (Associat/da)
Gràcies Tonivet, la solució diumenge, però també dic que si em veig molt forçat aixecaré el peu que l'objectiu és la marató i no pas la mitja. De totes formes des de la temporada 2019/2020 no vaig baixar de 1h32.

23 Oct 2025 21:24 #193 per cachirulo (Associat/da)
Me paso para saludar a Oriol,cuanto tiempo sin saber de el. Siempre que viajo me fijo a ver si lo llevo de piloto.
De paso dar ánimos a Kilo para NY y a todos vosotros en vuestras competiciones.

Por mi parte,llevo sin correr desde finales de septiembre. He tenido la arritmia más de la mitad de los días y hasta 6 seguidos. He empezado con anticoagulante y el día 10 si estoy en fibrilación me harían una cardioversión eléctrica. Al ser tan frecuente tengo que plantearme otra ablacion. Os sigo leyendo.

Para correr rapido primero hay que hacerlo despacio.

24 Oct 2025 13:53 #194 per oriol82 (Visitant)
Fandes segueixes a un bon nivell. La persistència i constància té premi, bravo pel podi!
Jorfer bravo també la constància. Comprant butlletes per fer una bona marató.
Kilometer malgrat lesions i problemes segueixes picant pedra i fent bons números. Quan vaig entrar en aquesta comunitat ja fa 15 anys eres un referent. I ho continues sent.
Aurelian felicitats pel trial! En la meva època muntanyera no el vaig fer mai el de Bisaura, tot i que coneixo una mica la zona. El meu resum per córrer a la muntanya és que muntanyero ets o ho intentes, i aquests segons tenen més mèrit que no els que ho tenen programat ja als gens, i és un aprenentatge adquirit.
Tonivet a veure si algun dia coincidim per allà dalt! Un dia vam coincidir i pedalar a la Creueta amb en Danistal ! Zona xula xula

I avui que he arribat eufòric de córrer he llegit aquí el fòrum i m’han caigut els co. a terra. Cachirulo la salut lo primer i després córrer, no t’haig de dir res que de les dues coses en saps més que jo, però quin pal. Molts ànims i energia positiva, veig que les arritmies no han millorat, al contrari. Com et vaig dir fa temps qui sap si tindràs menys limitacions amb la bici, una vegada arreglat… a mi em diverteix molt.

I res, els meus objectius ara per ara no són ultra ambiciosos. Córrer un parell de dies per setmana i anar tornant a poc a poc, la cursa de Bombers hi tinc unes espectatives baixes perquè treballo fins les 00:30 el dissabte (dormiré poc-5h) i el calaix de sortida corporatiu l’any passat va ser casi l’últim, 1600 metres nets i llavors “xocant” amb gent que corria a 7:30 i motxilles d’hidratació. Que bravo per ells però impossible trobar un ritme, va ser una cursa d’obstacles, em vaig trobar un antic correcat que treballa a la meva empresa, vam fer bona part junts. Potser fagi la mitja de la meva ciutat d’acollida, Terrassa, al gener…

I per coincidir en un vol, cachi , millor compra loteria :laughing: Entre 300 i 500 vols diaris des de BCN, i això si aquell dia treballo, però be coincidit amb familiars i amics a vegades sense saber-ho.

Avui 10 km i mig i volia fer 4:30 pujant, 4:15 pel “pla terrassenc” i 3:45 baixant. Sense forçar ha sortit algo millor amb un ritme promig de 4:03 que fa moolts anys que no corria “tant i tant ràpid”. Bon cap de setmana!

24 Oct 2025 19:47 #195 per fandes (Associat/da)
cachirulo mucha fuerza! La verdad es que tu situación me genera sentimientos encontrados, espero que escribir por aquí sea una ayuda para el proceso. Lo que te podamos ayudar, solo tienes que pedirlo. :heart:
oriol82 és un tros d'entrenament! Em dones bons records del treball a Terrassa, baixant la rambla i tornant per Vallparadís. Ves amb compte a la sortida a Bombers! ;)
Jorfer bon "entrenament" el que tens aquest cap de setmana. El ritme objectiu és de vertigen, però la veritat és que un any més estàs entrenant de fàbula. Així la sort et juga a favor :D
Que bé tonivet! Ens trobem demà a Santa Susanna. Aviam si la resta de companys correcats ens fem foto, que et sembla? Crec que aquest sí que el vaig córrer, molt planer i amb molta corba, oi?
aurelian esa zona es la bomba. Casi todo el Prepirineo, me atrevería a decir. Y que guay que puedan compaginar el trato al corredor TOP con ponerse al nivel de seguimiento de otras carreras. Se me va de zona de entreno, pero habrá que marcarla un día...
kilometer que bé llegir-te també per aquí. Si parlèssim d'un concert, ja estàs entrant en el punt que totes les cançons són "exitassos". Confiem que en la marató tinguis l'actuació triomfal :party:

Setmana gens fàcil de treure el puzzle endavant, però ja sols queda el cap de setmana, així que ja no deixaré que se m'escapi!

25 Oct 2025 15:16 #196 per kilometer (Associat/da)
Hola, aquí uno, muy centrado en lo que tiene que pasar en una semana. Tanto es así que esta semana, he tenido prudencia y control en algunos momentos, por que lo veo todo tan cerca que ahora me entran los miedos que antes no tenía, respecto a las dudas físicas que mi cuerpo me muestra. Pero bueno, asumo que estamos en otro momento de mi etapa atlética y vamos a tener la misma fe y confianza que he tenido en todos estos meses, des de los 2 meses de parón hasta hoy, a las puertas de NYC.

Oriol82, Fandes, gracias por vuestras palabras. Me encantaría poder hacer sonar los grandes temas de mi repertorio...almenos, voy a intentar ofrecer un buen concierto :stucktongue

cachirulo, cuídate. Me gustaría voilver a verte corriendo...:thumbup:

10 km: 33:17       XXIena Cursa de Bombers 2019
Mitja Marató: 1h12:51   eDreams Mitja Marató de Barcelona 2019
Marató: 2h34:08   XXXVI - Zurich Maratón Sevilla 2020

25 Oct 2025 19:05 #197 per Jorfer (Associat/da)
Cachirulo espero que la próxima ablación te permita volver a seguir practicando nuestro querido deporte. Un abrazo

26 Oct 2025 14:12 #198 per fandes (Associat/da)
Doncs ja tenim 7 dies més de preparació al sarró, i la setmana que ve arriba el primer objectiu dels grossos... L'important és que aquest cap de setmana amb competició-test de cros el dissabte i mitja marató de llebre el diumenge ha anat genial. Segurament ha ajudat que amb la ventada dijous no vaig posar la intensitat, i també he fet menys volum (6h55m de cursa per complir 83,9km setmanals). Concretant:

- Dt: matí 49' a 5m13s/km i 118ppm (z1); tarda amb 15x(300) a 55-49ss, amb 55s de recu. De pols 150ppm (z2-z4)
- Dc: 26' a 4m49s/km i amb problemes al pulsòmetre
- Dj: matí 38' a 4m57s/km (? pols); tarda 21' contra el vent a 4m54s/km (? pols)
- Dv: 24' a 4m45s/km i 134ppm (z1 48%-z2 52%)
- Ds: matí al Cros de Malgrat, sobre revirat i enfangat (prou bona estabilitat), però sense grans desnivells. Eren 3,8km, que van sortir en 12'30'', que és a 3m21s/km i 161ppm (z4). Em van obligar a pujar abans de pulsacions (primer km a 3m10s/km) però després no van poder mantenir l'aposta i ja em vaig estabilitzar. Això sí potser massa estona pel que buscava en resistència anaeròbica (z4 27%-z5 46%). 2a victòria del circuit, la setmana vinent no hi aniré, així que la previsió és perdre el liderat... Que intentaré recuperar el 9 de novembre. Tarda 29' a 4m50s i 120ppm (z1) per recuperar.
- Dg: cap a la Mitja del Vendrell, on havia de fer de llebre de 1h25. Al final un pel més ràpid (1h24m31s) marcant a 4m00s/km prou estable i molt bé de pols amb 151ppm (z2 66%-z3 34%).

Diumenge 2 de Novembre corro el Cros de Granollers Absolut que és campionat de Catalunya de Clubs. Un circuit de poc més de 7km, sense massa duresa, el que obligarà a posicionar-se bé... L'objectiu repetir el bon paper de l'any passat (i perquè no, si estic en disposició millorar-lo) d'estar en la primera meitat dels arribats en cursa. Serà el 8è cop que corro aquesta cursa i sols he aconseguit arribar abans del percentil 50 en 1/7 (el de 2024 al que em referia), així que espero poder escriure-us en una setmana explicant-vos que heu augmentat la ràtio en el Cros Llarg.

I de pas, aviam si sumo pocs punts per l'equip (UCA) i ens podem posicionar el més amunt possible dels resultats col·lectius!

27 Oct 2025 13:12 #199 per Jorfer (Associat/da)
Fantàstica setmana Fandes. A continuar entrenant dur i molta sort pel Cros de Granollers del diumenge.

03 Nov 2025 03:25 - 03 Nov 2025 03:30 #200 per fandes (Associat/da)
El meu insomni i jo us saludem després dels 7 dies més tranquils de les darreres setmanes. 7 sessions de córrer, cinc dies d'activitat amb dos sessions de doblatge, però sense fer mai una hora seguida. Això sí, superant de nou els 64,1km i les 4h51m de moviment:

- Dt: matí 26' a 4m18s/km i 140ppm (z1 31%-z2 69%); tarda amb 1000 (3m01s)-800 (2m23s)-500 (1m29s)-6x300 (50-49-48s) amb recu de 2m40s-2m10s-2m00s-1m00s, respectivament. De pols 146ppm (z2-z4)
- Dc: 30' a 4m52s/km i 121ppm (z1)
- Dj: excursió amb l'Institut, que bonic és el Vallès! (res de córrer)
- Dv: 47' a 4m35s/km i 126ppm (z1)
- Ds: 44' a 4m16s/km i 140ppm (z1 18%-z2 82%).
- Dg: matí 24' a 3m23s/km i 174ppm (z4 22%-z5 78%). Tarda 32' a 4m47s/km i 125ppm (z1).

Aquest primer bloc d'entrenaments de la 2025-26 ha valgut la pena al Campionat de Catalunya de Clubs de Granollers! El del Parc del Congost no és un circuit excessivament dur, però el nivell en aquesta prova sempre et fa donar el màxim! I avui he estat de notable en aquest patiment (us faig cinc cèntims i veureu que la darrera volta ha fet que no sigui excel·lent).

El 21 de Setembre vaig intentar córrer a màxims a la cursa de la Mercè. Vaig quedar prou contrariat, sols 4% de la prova en zona 5 de pols (175-181) i sense capacitat de fer-me treballar més en aquesta zona. Que vaja, no és símptoma d'èxit, però sí de saber patir en el límit aeròbic-anaeròbic. Ahir això va ser una altra història i des de l'inici vaig aconseguir enfilar el cos i mantenir-me. El ritme mig també mostra una clara millora, en 10km ruta vaig ser sobre 3m28s/km i aquest cop en 7km per terra, gespa, tartan i amb continus girs he pogut mantenir un 3m23s/km.

L'estratègia per aquest 2 de Novembre era clara, sortir amb cervell i progressar les darreres voltes. I és que teníem per davant dues voltes curtes (sobre 1.550 metres) i dues voltes llargues (sobre 2.000 metres). 151 inscrits (finalment arribaríem a meta 142, amb 9 retirats) en categoria absoluta... I amb bona part dels millors fondistes i migfondistes de Catalunya. Vaja, una disposició que fàcilment fa saltar qualsevol pla previ pels aires.

Tot i la "bogeria general" aconsegueixo sortir "suau" els primers metres i mantenint el cap fred a l'hora de buscar forats per avançar, quan al meu voltant el ritme decau. Vaig sobre la primera part del darrer terç de cursa (posició 100 aprox), i veig el David del meu club a prop. A priori l'hauria de deixar anar (ell va baixar de 34 amb marge a la Mercè, jo de 35 molt pelat), però com al principi un va bé... Em passo de valent i decideixo seguir-lo :laughing: . Primera volta (un xic més llarga pel calaix de sortida) a 3m18s/km i 167 pulsacions de mitja, vaig pujat de pols (177 al passar l'arc de volta) però convençut en deixar-me la pell.

Anem progressant, poc a poc i incansablement. Potser són els metres que més gaudiré de la prova. Aquest gir curt evita els 450m més cansats del parc i es nota. A més, tenim molts/es coneguts entre el públic i ens duen volant. Segona volta mantenint molt bé l'aposta de nou a 3m18s/km, ara ja a 177ppm. Al pas per meta, el rellotge marca 179 pulsacions, estic a un pas de la galàxia desconeguda... :joy:

I arriba la primera llarga. Ara ja vaig muscularment apretat. Als girs començo a notar que patino una mica més, perquè la força ja no és la mateixa i començo a fer la goma amb el meu company. Malgrat tot, ho vaig salvant al ser els primers metres de patiment extrem. Inevitablement a la tercera volta el ritme es resenteix, fent-la a 3m25s/km i 176ppm. Malgrat que el rellotge segueix marcant un pols similar, de 178 al nou pas per la pista, la cara indica les penúries que estic passant. Fins al punt que els companys d'entrenament que animen em diran a l'acabar que estaven convençuts que em retirava... :sick:

I fent un bonic homenatge al dia dels morts inicio la darrera volta al Parc del Congost. I havent progressat en tot moment (fins arribar a la 65a posició) em comencen a passar alguns companys. Va Dani, aguanta, cada punt compta! Però res, vaig molt al límit, i per molt que ho lluito, els metres que em separen dels qui m'acompanyaven són cada cop més. La veritat és que això em farà molta ràbia :grrr: , però sols queda seguir entrenant per ser encara més fort a final de cursa. M'exprimeixo fins el darrer metre fent la quarta volta a 3m28s/km i 176ppm, enfilant-me a les 180 pulsacions en aquest darrer "stint".

Finalment posició 70, que em posiciona just a la cua de la primera meitat més ràpida. Llàstima de la pèrdua en els darrers 2km, perquè sols m'he quedat a 14s del top60, que hagués estat un somni per a mi! De totes formes, considero que marcar 24m12s aquí, prop de gent a la que admiro tant (el David sols em va treure 8s respecte el minut i escaig de la Mercè!) i tenint en compte que el guanyador i múltiple campió absolut d'Espanya va emprar 20m37s per fer el mateix recorregut... És un rendiment notable i que dona ales per seguir sumant :party: . Ahhh, i gràcies als meus companys vam posicionar l'UCA com a 13a de Catalunya per clubs, a prop del nostre objectiu del top10!

Aviam si avui faig una bona becaina per recuperar de l'insomni i poder seguir acumulant aquesta setmana. Espero seguir portant la contrària al Coros... Que diu que el meu estat de forma és pitjor que fa un any ;), encara que sí que encerta que l'estat de cursa és millor!

Adjunts:

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats