El meu insomni i jo us saludem després dels 7 dies més tranquils de les darreres setmanes. 7 sessions de córrer, cinc dies d'activitat amb dos sessions de doblatge, però sense fer mai una hora seguida. Això sí, superant de nou els 64,1km i les 4h51m de moviment:
- Dll: gimnàs (res de córrer)
- Dt: matí 26' a 4m18s/km i 140ppm (z1 31%-z2 69%); tarda amb 1000 (3m01s)-800 (2m23s)-500 (1m29s)-6x300 (50-49-48s) amb recu de 2m40s-2m10s-2m00s-1m00s, respectivament. De pols 146ppm (z2-z4)
- Dc: 30' a 4m52s/km i 121ppm (z1)
- Dj: excursió amb l'Institut, que bonic és el Vallès! (res de córrer)
- Dv: 47' a 4m35s/km i 126ppm (z1)
- Ds: 44' a 4m16s/km i 140ppm (z1 18%-z2 82%).
- Dg: matí
24' a 3m23s/km i 174ppm (z4 22%-z5 78%). Tarda 32' a 4m47s/km i 125ppm (z1).
Aquest primer bloc d'entrenaments de la 2025-26
ha valgut la pena al Campionat de Catalunya de Clubs de Granollers! El del Parc del Congost no és un circuit excessivament dur, però el nivell en aquesta prova sempre et fa donar el màxim! I avui he estat de notable en aquest patiment (us faig cinc cèntims i veureu que la darrera volta ha fet que no sigui excel·lent).
El 21 de Setembre vaig intentar córrer a màxims a la cursa de la Mercè. Vaig quedar prou contrariat, sols 4% de la prova en zona 5 de pols (175-181) i sense capacitat de fer-me treballar més en aquesta zona. Que vaja, no és símptoma d'èxit, però sí de saber patir en el límit aeròbic-anaeròbic. Ahir això va ser una altra història i des de l'inici vaig aconseguir enfilar el cos i mantenir-me. El ritme mig també mostra una clara millora, en 10km ruta vaig ser sobre 3m28s/km i aquest cop en 7km per terra, gespa, tartan i amb continus girs he pogut mantenir un 3m23s/km.
L'estratègia per aquest 2 de Novembre era clara, sortir amb cervell i progressar les darreres voltes. I és que teníem per davant dues voltes curtes (sobre 1.550 metres) i dues voltes llargues (sobre 2.000 metres). 151 inscrits (finalment arribaríem a meta 142, amb 9 retirats) en categoria absoluta... I amb bona part dels millors fondistes i migfondistes de Catalunya. Vaja, una disposició que fàcilment fa saltar qualsevol pla previ pels aires.
Tot i la "bogeria general" aconsegueixo sortir "suau" els primers metres i mantenint el cap fred a l'hora de buscar forats per avançar, quan al meu voltant el ritme decau. Vaig sobre la primera part del darrer terç de cursa (posició 100 aprox), i veig el
David del meu club a prop. A priori l'hauria de deixar anar (ell va baixar de 34 amb marge a la Mercè, jo de 35 molt pelat), però com al principi un va bé... Em passo de valent i decideixo seguir-lo

.
Primera volta (un xic més llarga pel calaix de sortida)
a 3m18s/km i 167 pulsacions de mitja, vaig pujat de pols (177 al passar l'arc de volta) però convençut en deixar-me la pell.
Anem progressant, poc a poc i incansablement. Potser són els metres que més gaudiré de la prova. Aquest gir curt evita els 450m més cansats del parc i es nota. A més, tenim molts/es coneguts entre el públic i ens duen volant.
Segona volta mantenint molt bé l'aposta
de nou a 3m18s/km, ara ja a 177ppm. Al pas per meta, el rellotge marca 179 pulsacions, estic a un pas de la galàxia desconeguda...
I arriba la primera llarga. Ara ja vaig muscularment apretat. Als girs començo a notar que patino una mica més, perquè la força ja no és la mateixa i començo a fer la goma amb el meu company. Malgrat tot, ho vaig salvant al ser els primers metres de patiment extrem. Inevitablement a la
tercera volta el ritme es resenteix, fent-la a
3m25s/km i 176ppm. Malgrat que el rellotge segueix marcant un pols similar, de 178 al nou pas per la pista, la cara indica les penúries que estic passant. Fins al punt que els companys d'entrenament que animen em diran a l'acabar que estaven convençuts que em retirava...
I fent un bonic homenatge al dia dels morts inicio la darrera volta al Parc del Congost. I havent progressat en tot moment (fins arribar a la 65a posició) em comencen a passar alguns companys. Va Dani, aguanta, cada punt compta! Però res, vaig molt al límit, i per molt que ho lluito, els metres que em separen dels qui m'acompanyaven són cada cop més. La veritat és que això em farà molta ràbia

, però sols queda seguir entrenant per ser encara més fort a final de cursa. M'exprimeixo fins el darrer metre fent la
quarta volta a 3m28s/km i 176ppm, enfilant-me a les 180 pulsacions en aquest darrer "stint".
Finalment posició 70, que em posiciona just a la cua de la primera meitat més ràpida. Llàstima de la pèrdua en els darrers 2km, perquè sols m'he quedat a 14s del top60, que hagués estat un somni per a mi! De totes formes, considero que marcar
24m12s aquí, prop de gent a la que admiro tant (el David sols em va treure 8s respecte el minut i escaig de la Mercè!) i tenint en compte que el guanyador i múltiple campió absolut d'Espanya va emprar 20m37s per fer el mateix recorregut... És un rendiment notable i que dona ales per seguir sumant

. Ahhh, i gràcies als meus companys vam posicionar l'UCA com a 13a de Catalunya per clubs, a prop del nostre objectiu del top10!
Aviam si avui faig una bona becaina per recuperar de l'insomni i poder seguir acumulant aquesta setmana. Espero seguir portant la contrària al Coros... Que diu que el meu estat de forma és pitjor que fa un any

, encara que sí que encerta que l'estat de cursa és millor!