Komando Kanyero 2025: seguimos con ahínco.

Komando Kanyero 2025: seguimos con ahínco.

01 Gen 2025 09:35 #1 per cachirulo (Associat/da)
Buen año a todos.
Aunque lo fácil hubiera sido recurrir al tópico de la rima que todos tenéis en la cabeza,me inclino por trasmitir optimismo.
Que podamos seguir un año más y como se dice en mi tierra,no reblar (no rendirse).
De momento que tal fueron las San Silvestres?

Para correr rapido primero hay que hacerlo despacio.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

01 Gen 2025 11:51 #2 per Jorfer (Associat/da)
Pues aquí empezamos con ahinco. Muy buena la rima alternativa, Julio.
En mi caso no me pongo dorsal hasta la media de Sitges y Terrassa. He empezado el año con molestias en el maleolo del pie izquierdo...no sé porque motivo...Hoy he salido a rodar los primeros 8 kms del año y he podido hacerlo, aunque suave.

Primer objetivo del año el 16M bajar en Bcn de 3h10. Objetivo ambicioso pero no imposible. Ya os iré contado.

Saludos!!

02 Gen 2025 20:22 #3 per jorditogores (Associat/da)
Feliz año a todos, vamos sumando los viejos rokeros, lo importante es, seguir muchos, años más del atletismo. Yo hice la, San Silvestre de Sabadell, después de 11 días sin correr. 42:30,fui bastante cómodo eso sí los últimos 1500 metros patéticos, esquivando gente del 5000 que iba andando.

03 Gen 2025 19:52 #4 per fandes (Associat/da)
Gràcies cachirulo per no fallar un any més!

Aquí un que es va esborrar de les Sant Silvestres... Però que comença demà mateix un Gener frenètic!

4 de Gener: relleu 4x200m al campionat Catalunya de Clubs Màster (a priori no correré cap prova, però estic de reserva per totes les distàncies entre 400 i 3000m :laughing: )
11 de Gener: 800m pista coberta. Objectiu primordial: córrer una cursa intel·ligent i amb forces fins al final. Objectiu secundari: Apropar-me a la MMT de 2024 -> 2m02.90s. Objectiu terciari: Apropar-me a la MMP PC -> 2m00.35s (2023).
17 de Gener: 3000m pista coberta. Objectiu primordial: Procurar que el darrer km sigui el millor dels tres. Objectiu secundari: Apropar-me a la MMP PC -> 9m31.92s (2023).
24 de Gener: 1500m pista coberta. Objectiu primordial: Córrer amb convenciment fins al 1000 i buidar-se l'últim 500m. Objectiu secundari: Apropar-me a la MMT de 2024 -> 4m20.82s. Objectiu terciari: Apropar-me a la MMP PC -> 4m20.33s (2023).
26 de Gener: 10k Sant Antoni. Objectiu primordial: Ajudar a companys que volen córrer un 10k a 3m30s/km. Objectiu secundari: Baixar de 35 minuts. Objectiu terciari: Apropar-me als 34m30s.

A veure si m'ajuda a entrenar amb una mica de fatiga, que el Febrer serà molt més relaxat, pensant en arribar bé al Campionat d'Espanya Màster a Antequera el darrer cap de setmana d'aquell mes, primer de Març.

04 Gen 2025 10:16 #5 per tonivet (Visitant)
Buenos días cachirulo a ver si las cosas se enderezan para ti, ya se que ahinco no te falta :laughing:
Por mi parte, el domingo hice la San Silvestre de Badalona con mi hija con unos acceptables 54', su segunda mejor marca para lo poco que entrena ;supongo que el pàdel la ayuda.
Después hice a lo que pudiera la cursa dels Nassos, como tenia dorsal blanco me cole en el cajon Verde (43-48) pero no vi liebres. Pense que un objetivo realista era estar sobre los 45'.
Solo vi el sub 4,30 el primer km(4,29) el resto sobre 4,33-4,35 así que seria bueno el sub 46. Toda la carrera fui bastante regular, a mi ritmo y sin pegarme a nadie. En los últimos metros me esprinta una chica y eso me da mucha ràbia, así que le respondo y le adelanto para parar el crono en 46,00 que doy por bueno.

Este lunes empezare a preparar maratón de Viena, plan A 3,30 o por debajo si puede ser, plan B sub 3,45 para tener opciones para Chicago

Saludos kanyeros!

04 Gen 2025 19:20 #6 per Jorfer (Associat/da)
JOrditogores, doncs efectivament continuarem donant guerra mentre el cos ens ho permeti.
Fandes quin calendari pistil més xulo amb objectius, primaris, secundaris i terciaris.
Tonivet sort en la preparació camí de Viena,bonica marató de la que tinc un bon record que no pas record.

06 Gen 2025 12:45 #7 per fandes (Associat/da)
Bravo tonivet pel final d'any atlètic! I sí, molt concentrat però bonic Jorfer.

I ha començat de la millor manera possible! Aquest dissabte 4 de Gener, amb la UCA, ens hem proclamat per primer cop Campions de Catalunya Màster per Clubs en Pista Coberta! En una lluita molt bonica amb la resta d'11 equips del territori, i especialment frec a frec amb el Nou Barris (2ns, actuals sots-campions d'Espanya) i el Pratenc (3r). Especialment emotiu en el meu cas va ser coincidir amb el Quim, un altre correcat (que en aquest cas està federat amb l'equip del Prat de Llobregat) que va fer un gran relleu, ajudant al seu equip a guanyar aquella prova de 4x200m. Amb els meus companys sols vam poder fer 6ns en els relleus, però gràcies a la gran feina dels companys (en 13 proves la "pitjor" posició va ser un 8è/12, però amb 9 top5 i 7 top3 en la resta) vam aconseguir aixecar el disc daurat.

Ara toca pencar a les proves individuals, ja que el primer objectiu de 2025 ja està aconseguit, fer de Santa Coloma la capital atlètica catalana! :joy:

06 Gen 2025 19:44 #8 per Sarcel (Associat/da)

06 Gen 2025 19:47 #9 per Jorfer (Associat/da)
Fandes enhorabona per aquest primer lloc. Bona feina!!

En Quim el veig entrenar i està com un toro. Una màquina!!

06 Gen 2025 20:36 #10 per Dennis Teuling (Associat/da)
Gran forma de començar l'any fandes, aquest cop grupal!!!

El quim que jo conec, pensava que era de Cornellà?!?

I sí, quin mes de gener més frenètic!
Em fan mal les cames només llegir el teu esquema :blink: :whip: :scream: :blink:

Sincerament, conec a poca gent que podria fer un campionat màster dels 400m llisos a la Marató i potser una de 100 milles també. Hi ha quelcom que no se't dona bé?

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

07 Gen 2025 10:15 #11 per fandes (Associat/da)
Gràcies bonics Sarcel, Jorfer, Dennis! De moment està en entredit el calendari perquè els Reis m'han portat un refredat dels de campionat... Afortunadament he salvat les festes, però amb els canvis de temperatura de la nit i l'entrada i sortida de moltes cases (amb les diferents temperatures :joy: ) sembla que m'ha deixat més desequilibrat del que ja habitualment estic :laughing:

Així que a treballar amb precaució, intentar transmetre el mínim i llegir els vostres entrenaments per "matar el cuquet" :runner: :swimmer: :bike:

11 Gen 2025 20:05 - 11 Gen 2025 20:05 #12 per gorka (Associat/da)
cachirulo
Millor la rima ocurrent que no la clàssica. :whistle:

fandes
Comences l'any amb un calendari estressant i amb un Campionat de Catalunya sota el braç. No està malament.
Enhorabona a tu i a l'equip de l'UCA!

Tenia pendent posar-vos el "toston" de la crònica llarga de la Marató de Florència. El posaré per aquí, a veure si animo a algú a anar-hi l'any que ve. Allí no hi ha problemes per a carregar hidrats de carboni els dies previs.

XL Firenze Marathon (24 de novembre de 2.024)

Mostrari de llambordes

La setmana prèvia a la Marató hauria de ser tranquil·la. La meva no ho va ser. Em plantava a la Marató florentina havent agafat 5 avions des del dilluns i havent dormit a 4 llits diferents (3 hotels i a casa) les 6 nits anteriors. De l’alimentació, en aquestes circumstàncies, no cal ni parlar-ne...

Però si una cosa tenia clara era un pla de cursa que em portés a sobreviure i, si podia ser, en menys de 5 hores: 6 blocs de 6.500m a ritme còmode (a 6’ i escaig) i 500m caminant despresa. Segons els meus càlculs, seguint-lo, si tot em sortia rodó, podria rondar les 4h50. Havia assajat el pla a una tirada de 28Km a la Carretera de les Aigües i havia comprovat que cada aturada em penalitzava uns 2’ respecte al ritme al qual corria.

Pel que fa a l’alimentació, també havia preparat i provat a les tirades prèvies una estratègia basada en que hi havia avituallaments cada 2.5 Km. Es tractava de prendre un gel als quilòmetres 12.5, 20, 27.5 i 35. Això era la teoria... A l’hora de la veritat, a la fira del corredor, m’assabento que els avituallaments seran cada 5 Km i això em fa canviar el plantejament: serà als 10, 20, 30 i 35 Km.

El dia va sortir fred i sense vent i, amb alts i baixos, vaig anar seguint el pla durant ben bé 35 Km. Si bé és veritat que a partir de la Mitja Marató el ritme va anar baixant i que el meu cos reclamava energia abans d’arribar al punt d’ingesta de gel, es pot dir que em vaig adequar prou bé.

Només durant els últims 7Km em vaig aturar més del previst, en molta part per culpa de les terribles llambordes florentines. Tot i ser conscient que Florència és una ciutat plena d’aquest tipus de paviment, que és un dels pitjors enemics del corredor de fons, pensava que el recorregut de la Marató tendiria a evitar aquestes superfícies. Cap mena de contemplació: el recorregut dona voltes i més voltes pel centre històric, sobretot durant el darrer quart de cursa i allí l’únic paviment que hi ha són llambordes.

Els 6 últims quilòmetres de la Marató són sobre aquesta superfície... o millor dit, sobre aquestes superfícies perquè n'hi ha de 5 tipus diferents a quina pitjor! Un dels entreteniments que vaig tenir durant aquesta fase de la cursa va ser jugar a identificar els diferents tipus de llambordes que hi ha a la ciutat. Al Km. 36 anava tan cascat de cames que em vaig dir "amb llambordes no corro!" El problema és que si hagués fet cas a l’entenimentada decisió, ja no hagués corregut ni un metre més. Vist això, vaig haver de canviar d'idea i limitar-me a córrer sobre els dos tipus de llambordes més toves. Sembla que no, però la diferència es nota!

Costava trobar l’arribada perquè el meu GPS anava una mica perdut i em va acabar marcant més de 43Km (tantes voltes pel centre històric el van fer anar força boig) però finalment vaig creuar l’espectacular arc d’arribada al costat del Duomo amb 5h11', una mica per sobre del que hagués volgut però fent 10' menys que l'any passat a Budapest i molt content de sumar la 35a Marató del meu historial.

Era la tercera que corria a Itàlia (Milà i Roma són les altres dues) i, malgrat el temps que vaig fer, vaig arribar en la posició 6638 de 8880. Evidentment es tracta d’una cursa molt “popular” amb gent que va a gaudir de la ciutat i del córrer.

MP
1000 m.l. (2): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (4): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (105): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (90): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (35): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

12 Gen 2025 22:36 #13 per fandes (Associat/da)
Felicitats Gorka! Sembla que malgrat les dificultats per les llambordes, vas poder-ho subsanar perquè l'estratègia era ben encertada. L'enhorabona i gràcies per compartir-nos la crònica :party: . Amb ganes de saber quin serà el teu nou repte.

La veritat és que amb els anys estic aprenent a destriar els dies d'estar al 100% i els que vaig una mica més relaxat... I aleshores aquests calendaris apretats no m'agobien tant :joy: . De tota manera, quasi fallo a la primera cita, entre la nit i el dia de reis vaig agafar un refredat/grip de campionat i no he pogut córrer en tota la setmana. Amb prou feines 30 minuts abans de la competició de dissabte.

Finalment un 800 al 90% per poder arribar (encara batallant el virus) amb garanties a la darrera volta. 2m03.24s que és mínima de repesca pel Campionat d'Espanya (a Antequera). Ara cal millorar la prestació i apropar-se a la mínima de participació directa (sub2m), que vull agafar-me els bitllets amb la seguretat que els utilitzaré! :rocket:

Propera oportunitat aquest divendres!

Ahir 13:33 - Ahir 13:35 #14 per aurelian (Associat/da)
Bon dia i bon any 2025 companys!

Buena cronica Gorka.

fandes seguro que el sub2 caerá pronto, solo se trata de encontrar el lugar y el día para hacerlo.

No tengo mucho que ver con la zona geográfica del Valles pero en mi opinión este hilo del foro es el que sigue siendo vivo con atletas buscando mejorar cada día así que otro año mas paso por aquí para compartir con vosotros de manera un poco caótica mis sensaciones e entrenamientos en este formato.

Seguimos con diligencia, al nivel atlético el 2025 pinta muy bien ya que me tocaron las lotería de dos majors, Tokio i Berlin. A mi nunca me ha tocado nada... para Berlin llevaba mas de 10 años aplicando, en Tokio ha sido totalmente al azar ya que la esperanza que te toque es bastante ínfima pero me apunte para enseñar a un compañero de trabajo cual es el proceso... Me da un poco de miedo. El Yin / Yan... la Karma... espero que tanta suerte no me afecte de manera negativa en otros ámbitos :?

Han pasado 6 semanas desde la maratón de Valencia y me quedan 7 del Camí cap a Tòquio (2 de Marzo, 25).

Semana 30/12

- martes: Cursa dels Nassos 39:51 (20:04/19:46). Vengo con una semana de 80km en la piernas y consigo bajar de 40, eso si, con la ayuda de un compañero que me motivo sobrevivir entre el km 4 - 6, la parte un poco chunga para mi. 180ppm
- domingo 4x4km - (17:21) 4:20/km 168ppm, (17:06) 4:17 169ppm, (16:52) 4:13 171ppm, (16:42) 4:11 173ppm => total 26km en 2h en El Prat, las primeras 2 acompañado. Empiezo un poco por debajo del ritmo de Valencia y voy recortando cada bloque.

Total 80km en 6 dias.

Semana 30/12

- martes: 3x1'/1' + 3x10'/2' + 3x1'/1' por el camino de tierra paralelo con el rio Llobregat, con mucho viento, las cortas me salieron de media a 3'35" y las de 10' en 4'02".
- viernes: 12km progresivos sin descanso en el Prat con la idea de recortar 5"/km cada 2km. Otra vez en compañía todo el entreno, jugamos un poco con el viento, nos sale una media de 4'15"/km, los últimos 2km a 4'04".
- domingo: Mitja de Sitges 1h 30' 39" (4'18"/km 169ppm) - voy con la idea de correr a un 90-95% de esfuerzo de maratón y tengo solo la pantalla con las pulsaciones en el reloj y el aviso automático de cada km de GPS. Buenas sensaciones de ir con el freno puesto todo el rato en un recorrido que no es nada fácil.

Total 90km en 7 dias.

De momento esto es todo, vienen dos semanas donde intentare correr >90km y luego una con un viaje que puede afectar los entrenos. El dia 2/02 vuelvo a correr la Mitja de Sant Cugat. Tengo dudas de si apuntarme a Santako, la mejor cursa del calendario.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Ahir 14:10 #15 per Jorfer (Associat/da)
Gorka doncs Firenze és una ciutat que no conec i no m'importaria fer la marató encara que sigui amb llambordes. Gràcies per compartir l'experiència.

Fandes, espero que et recuperis aviat i ja puguis competir al cent per cent que tens un calendari atapeït aquestes setmanes.

Aurelian Nassos i Sitges et delaten i estan dient que estàs fent una molt bona preparació. El referent pulsacions a mi cada dia m'està agradant més i aportant més. Vas pel bon camí i ho bordaràs a les maratons del 2025..

Ahir 14:48 #16 per aurelian (Associat/da)
Gracias Jorfer y ánimos con estas molestias, espero que vuelvas pronto a tope.

Soy muy de correr por sensaciones y pocas veces miro las pulsaciones mientras entreno o si los veo no tomo decisiones en torno a lo que me marca el reloj, pero el domingo si que era lo único que miraba ya que con el dorsal me puedo animar mas de lo que debe.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Ahir 16:02 #17 per Dennis Teuling (Associat/da)
Gorka, enhorabona per la Marató I la crònica!

Florència és una passada per visitar!
Però clarament una putada per córrer...
No vull ni saber com tens els bessons

Aurelian, aquest serà el teu any!!
A més, estàs que et surts últimament.

fandes, fer 2:03 al 90% és increïble!
Vull pensar que al menys estaràs al 95-98%, oi? :lol:

Aquest sub 2 té els dies comptats.
Veurem un 1:57 (sempre que no sigui una carrera tàctica)

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats