Komando Kanyero 2025: seguimos con ahínco.

Komando Kanyero 2025: seguimos con ahínco.

16 febrer 2025 20:36 - 16 febrer 2025 20:38 #41 per Jorfer (Associat/da)
Aurelian espectacular setmana i a uns ritmes molt bons. I a banda passes de la xifra màgica de 100 kms setmanals. Això promet un sub3.

A veure que ens explica fandes de les proves del Campionat de Catalunya Master de pista coberta.

Per la meva banda quasi 70 kms i ja sense cap molèstia al peu. Avui he fet 30 kms amb tres blocs de 5 kms buscant el sub 4:30/25/20 i amb el tercer no he pogut però content igualment amb 4:30/22/27,

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

16 febrer 2025 21:43 #42 per aurelian (Associat/da)

Jorfer va escriure: Aurelian espectacular setmana i a uns ritmes molt bons. I a banda passes de la xifra màgica de 100 kms setmanals. Això promet un sub3.
...

Gracias Jorfer, lo intentare, el plan kamikaze es de pasar la mitja en 1h 28, no se como acabara pero solo por eso es un éxito. Hacer una maratón en este tipo de ámbito es bastante complicado, simplemente por el viaje y todo lo extraño que habrá por allá.
A todo eso le sumo las problemas respiratorios que tengo, por ejemplo hoy tenia la nariz completamente tapada y esto molesta muchísimo cuando estoy tomando los geles, al inhalar - sino no lo puedo hacer por la nariz- se me va por la otra vía lo que me provoca malestar (tos y tal...).

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

16 febrer 2025 23:15 #43 per Dennis Teuling (Associat/da)
Grans entrenaments Aurelian!!

Faràs com el kilo, llevar-se cada dia 1 hora més d'hora per guanyar al jetlag?

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

17 febrer 2025 06:35 - 17 febrer 2025 06:39 #44 per fandes (Associat/da)
Ostres Aurelian! Que bé quan treus una setmana així quan s'apropa l'objectiu. Vejam si pots trempejar aquests temes que et preocupen i treure la cursa que et mereixes!

Gorka ho expliques molt bé! I com veureu a continuació vaig aplicar el Cruyffisme al 100%... I crec que no puc estar més content dels resultats Jorfer.

Si quelcom té bo el calendari federat, és que per córrer la majoria de proves no has de matinar. Així que després de veure la destrossa :astonished: de Kiplimo a la Mitja de Barcelona vam sortir tota la família cap a Sabadell. Això sí que és motivació... :hearteyes: Al final més que competir molt, vols compartir aquest procés amb els qui t'estimes!

10:30 començo a activar per la primera hora, els 400m a les 11h15 . A priori tinc el company de club (Carles Doz) inabastable (any passat va acabar en sub52) i 2 atletes amb qui jugar-me les altres places de podi. En pista coberta és una distància divertida, i que crec que ens juga a favor respecte aire lliure als corredors de migfons, fas dos corbes (uns 150m) corrent pel teu carril i a partir d'allà tots podem córrer pel carrer 1, sent importantíssim posicionar-te bé abans del toc de campana (darrers 200m). Més tenint en compte que correrem 6 en aquesta final A (a priori els ràpids de la categoria M35, encara que caldrà estar atents a la final B).

Com a bon fondista-migfondista el meu taló d'aquiles són les sortides... Amb tot vaig aprenent, i enganxo una de les millors arrencades dels darrers mesos. Ara bé, els velocistes imposen els seus galons, i als primers 100m em trobo 4t, però enganxat al 2n i 3r. Aprofito la corba per recuperar una plaça, i la recta de meta per arribar 2n a una volta per finalitzar. "Meravellós" em dic a mi mateix. :wonder: el millor és que veig que tinc el Carles a poc més d'1 segon i queda mitja cursa encara.

Decideixo arriscar i anar a per ell... Tant, que quasi m'he posat a la seva altura a falta de 100m (intentant un atac per sorpresa). Malauradament m'ha enganxat amb tot l'equipatge :laughing: i m'ha fet córrer la darrera corba tooooota per fora, deixant-me sense resposta a la recta final. Cap queixa, el veia llunyíssim al començar la cursa i acabo a menys de mig segon seu amb 54.61s, sotscampió CAT als 400m M35 , millorant 98 centèssimes la meva MMP en shortrack (que datava del gener de 2022) i quedant-me a sols a 82 centèssimes de la millor marca en Aire Lliure (on si la salut respecta, hauria de poder córrer més ràpid).

Plat de macarrons, estona amb la família, saludar companys/es... I a buscar lloc per menjar a Sabadell. Amanida, hamburguesa i café flatwhite. Ja estic preparat pel segon torn. Són les 15:30 i estic de nou rodant els meus 20minuts de rigor, a les 16:15 toca el 800m la meva prova predilecta. Sé que hi tinc confiança i els meus rivals potser no tanta, així que estic decidit a sortir fort. Això encara es posa més de cara quan hi ha dos baixes M40 i decideixen juntarnos a les dos categories (6 M35 i 5 M40).

I és que en els més veterans de tots dos corre l'Abdeslam, que té els records de la prova en M35, M40 i va ser campió del món M35 de 1500m. L'embolico a que fem una prova a mitges, ell busca un primer 400m entorn el minut, i jo intento reblar el ritme el segon 400m. Si fem dubtar a la resta tindrem una cursa neta. Dit i fet, donen el tret de sortida... I ràpidament ens posem els dos al capdavant, amb dos companys M35 procurant seguir-nos la primera volta.

La tàctica sorgeix efecte, i malgrat que al pas de sub30s del primer gir encara sembla haver cursa, a la meitat de la mateixa amb el crono marcant sub1min, ja hem agafat els dos uns metres preciosos. Toca passar davant i rematar-ho! Tercera volta molt bona, reblant i veient un sub1min30s al 600, però a la darrera noto el pes del 400m del matí i noto que es desmonto muscularment, així que intento no crispar i entrar de la mà amb el gran Abdeslam. Objectiu aconseguit: 2m02.52s campió CAT 800m M35 . Millorant en 1.25s el temps que vaig fer per l'or de 2024, que guai!

Aquesta segona prova si que em sembla passar una mica de factura. Ja no desescalfo 10 minuts, sinó 5. No m'entra res per menjar, per sort després de recollir la segona medalla del dia (amb el peque que està gaudint moltíssim :P ) puc posar una mandarina. M'anirà bé. El temps passa volant i a les 18:25 ja estem en marxa amb els companys dels relleus 4x200m, que correrem a les 19h15 . I no sabeu com molen els meus companys UCA :joy: . Estan completament bojos: el Javi (M50) ha fet perxa, 60 tanques i 200m, el Carles (M35) el 400m amb mi i el 200m, el Pablo (M45) el 400m i el 200m.

Tots són més veterans que jo, però boníssims, sé que em tocarà córrer de valent per no desentonar. I tot i que estem tots destrossats, ens plantegem un objectiu ambiciós: el record CAT de 4x200m de majors de 35 anys (1m37.19s). Ho aconseguirem? El dolent és que mai hem practicat els canvis de testimoni junts, però fem uns passos precursa que inviten a l'optimisme. ANEM AMB TOT. Javi surt primer, i tot i que penalitzar l'acceleració de la sortida fa una "posta" (200m aprox) de bojos: 24.8s.

A continuació va el Carles, el nostre Messi. Vola: 23.5s, la seva posta. Em passa el testimoni a mi, que aconsegueixo no frenar-lo i que segueixi corrent. Primer èxit. Surto com si no hi hagués demà :confounded: , mola aquesta velocitat, però els peralts de les corbes m'escupen amb violència. Sento que se m'escapen centèssimes. De tota manera corro fins al final salvant la posta: 24.8s, desitjant que el Pablo faci màgia. I la fa, 24.3s la darrrera posta, però no suficient per caçar el record que se'ns escapa per menys de 8 dècimes. 1m37.95s per proclamar-nos Campions CAT M35 de 4x200 !

Ja veieu que aquesta crònica sembla quasi d'una marató. Però és que les vivències són comparables! L'ambient màster català és molt bonic, i cadascú es posa l'exigència que vol... I si vols posar-te-la tens gent que et posa les piles ràpid! Arribem a casa a les 21h, amb més pes al coll i feliç d'haver gaudit d'una jornada així amb la família (:) sense ells seria impossible) i la comunitat de veterans/es. L'inici de setmana serà dolç dolç...

Ara a pulir, que tinc un darrer desig a la pista curta, el dissabte 1 de Març, 800m a Antequera!

17 febrer 2025 12:22 #45 per Jorfer (Associat/da)
Fandes quina preciositat de cròniques d eles tres curses. Enhorabona per aquests èxits individual i d'equip. Ets molt gran.

17 febrer 2025 19:43 #46 per gorka (Associat/da)
fandes
Ovació i reverència! He vist aquest matí a xarxes socials la foto amb les tres medalles al coll i he pensat que segur que havies disfrutat.
Enhorabona per la triple medalla!

MP
1000 m.l. (2): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (4): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (109): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (96): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (37): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

17 febrer 2025 20:34 #47 per Dennis Teuling (Associat/da)
Què gran ets fandes !!

Triple corona, i gran crònica!
Com saps explicar-ho amb tanta alegria. Dóna gust llegir-ho, també pels resultats excel·lents.

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

17 febrer 2025 21:16 #48 per cachirulo (Associat/da)
Que envidia leer vuestras andanzas.
Impresionante Fandes ,como me hubiera gustado disfrutar de la pista hace 20 años.
Aurelian y su preparación maratoniana.
Jorfer el incombustible al que ya no puedo ni seguir.
Y Gorka que tampoco se rinde.
A ver Kilometer si asoma que también gusta saber de él. Y de Ruben.

Por mi parte : tras los episodios de arritmia tan frecuente en septiembre y octubre. Me han hecho un holter que dio extrasistoles muy frecuentes y un ecocardio en el que persiste mi insuficiencia mitral moderada que ha provocado que en dos años se me dilate bastante la aurícula izquierda. Eso no es bueno y se me recomienda bajar intensidad y volumen.
Este año es mi temporada numero 25 así que será la ultima de competir para que me dure el corazon(y mis rodillas) 25 años mas. El cambio supondrá no competir ni a tope ni distancias largas(media ya es largo). Lo que llaman deporte salud, 3-4 días y 40-50km maximo.

No creáis que no noto lo del corazón,yo veo que me fatigo mucho antes y que me cuesta subir pulso(no estoy con medicación que frene).
Pongo fin a la competición en la media de Edimburgo el 25 de mayo. Al compañero en verano le ayudaré a preparar Berlin pero a base de acompañarle mucho con la bici.
De momento ayer hice la media de Barcelona. El año pasado aún pude hacer 1h28’20(143 pulso medio). Ayer sufrí muchísimo,sin disfrutar ( si lo hice en 2024 notándome bien y corriendo en progresión).
Así que tarde casi 3’ más: 1h31’04( a 139 de media,no doy más).

Me querían convencer de hacer Montornes y he decidido que no. Cuando el circuito pica para arriba ya es para morirme. Como mucho igual hago el 10 de Mediterrani que algún compañero hará de test para la maratón de Edimburgo.
Bueno,ya he contado mis penas. Que pase el siguiente. ;)

Pd: vi a Oscarbolo que tuvo que bajar ritmo por lesión,creo que es la vez que menos gente he visto correcat en una carrera tan multitudinaria.

Para correr rapido primero hay que hacerlo despacio.

18 febrer 2025 13:45 - 18 febrer 2025 16:56 #49 per mario.cat (Associat/da)
Hola Komando vallesano.

No participo casi nada en el foro, pero os voy leyendo. Y después de leer lo de Cachirulo, no me he aguantado de escribir cuatro palabras para darte ánimo y aunque el futuro no lo veas tan competitivo como hasta ahora, decírte que en la vida no todo es competir. Se puede disfrutar de lo que nos gusta que es correr y seguir saliendo y gozando a los ritmos, distancias y pulsaciones que nos toquen según el momento que nos toque vivir. Yo, mientras pueda seguiré corriendo pero veo que los ritmos ya no son los mismos que antes y cada vez cuesta un poquito mas ya que el paso de los años no perdona.

Pues nada Julio, desearte que lleves tu situación de la mejor manera posible y quiero cruzarme contigo como últimamente hemos hecho y verte buena cara, señal de que no estás sufriendo.

Un abrazo

18 febrer 2025 18:11 #50 per Jorfer (Associat/da)
Julio que ilusión leerte de nuevo.
Siguiendo la línia de Mario creo que las décadas de los años que vamos cumpliendo nos van diciendo a que ritmos tenemos que rodar, por ejemplo, yo ya tengo 60 años y los rodajes los hago a 6 o más y disfruto igual y veo cosas y aprecio cosas que antes no veia. No te desanimes y viva el deporte saludable no competitivo. Que te quiten lo bailao.

Y está claro que la media de Bcn cada vez está más enfocada para el turisteo. Creo que no mucha gente la corrió. Yo he sido uno de los que se la ha saltado. Prefiero entrenar más y mejor y competir menos. De todas formas ya firmo yo un 1h31 a tus pulsaciones.

Un abrazo y nos vas explicando como te va.

19 febrer 2025 11:00 #51 per fandes (Associat/da)
cachirulo 25 temporades. Quina passada! Jo em demano poder assolir-ho, i estic segur que amb aquesta decisió valenta que prens, podran ser almenys 25 anys més corrent. Com diuen el mario.cat i el Jorfer segur que tots podem trobar la forma de gaudir del que més ens agrada, fins i tot quan no puguem competir com i quan voldríem.

Per cert, elecció preciosa per una última exigència. Segur que Escòcia en 3 mesos serà superemocionant. Ànims amb la preparació!

19 febrer 2025 11:12 - 19 febrer 2025 11:15 #52 per fandes (Associat/da)
Moltes gràcies Jorfer, gorka, Dennis! M'alegro haver-vos pogut transmetre les emocions de la pista coberta :) . Avui he tingut un altre "regal" amb molta gent escrivint-nos als components de l'equip que sortíem als diaris Mundo Deportivo i Esport, al racó de la UFEC.

Així que, que millor dia per rebre la confirmació d'estar entre els 12 seleccionats pel Campionat d'Espanya de Short Track (a Antequera), el proper dissabte 1 de Març:

Com veieu ningú s'ho ha volgut perdre! Així que estic dels "tapats" perquè el nivell és increïble. 9/12 en marques d'inscripció encara que realment:
- 8è/12 en marques de la temporada
- 12è/12 en marques personals

Així que a diferència del de Catalunya, on em tocava portar la veu cantant aquí tocarà nedar i guardar la roba... Però estar el millor posicionat possible per intentar que els números siguin sols això, números. Aviam com plantegen la cursa les bales!

10 dies per viure aquest tros d'experiència :)
Adjunts:

19 febrer 2025 19:12 #53 per Jorfer (Associat/da)
Quin orgull anar al campionat estatal a Antequera. Segur que en gaudiràs molt de l'experiència Dani. Estarem pendents.

21 febrer 2025 10:55 #54 per fandes (Associat/da)
El millor serà trobar la Grinta (l'altra correcat que va al Campionat) i fer-nos una foto per terres andaluses! De moment finiquitant la darrera setmana de perfilar posicions i ritmes... Sense dur els que volem dur a competició per no extrarevolucionar el cos.

Dilluns us explico com encaro l'experiència! Gràcies pel suport Jorfer.

21 febrer 2025 10:57 #55 per Josep58 (Associat/da)
Fandes, ara m'he llegit la crònica de la teves proves al Campionat de Catalunya d'Atletisme Màster del passat diumenge, les alegries i sensacions ja les coneixia de les diferents trobades que varem tenir a la mateixa Pista Coberta de Sabadell, escenari del campionat, entre els diferents escalfaments i estones entre prova i prova en què varem coincidir, ara però llegint-ho, emociona i s'agraeix que comparteixis tot el viscut :raised: :raised: :raised:

Molta sort al campionat estatal a Antequera i que puguis gaudir novament de l'ateltisme en pista.

La recuperació es possible, amb sort, paciència i temps

21 febrer 2025 19:41 #56 per aurelian (Associat/da)
Bona tarda!

Muy buena la crónica fandes, felicidades y disfruta del campeonato nacional master Short Track. Buen escenario para buscar el sub 2 (56/7-61/2)

cachirulo - en mi opinión todos que pasamos por ese hilo del foro corremos por salud, en Etiopía con 30' en 10000 trabajas de chofer de bus. Aun así, hay margen con 3-4 días a la semana y 40-50km, muchos ánimos.

Dennis

Dennis Teuling va escriure: Faràs com el kilo, llevar-se cada dia 1 hora més d'hora per guanyar al jetlag?

Buen apunte, he encontrado su experiencia www.corredors.cat/forum/38-marato/959294...02-2018?limitstart=0

Me gustaría tener su voluntad, de momento voy con una app que me recomienda cuando tengo que hacer ciertas cosas (p.ej. a que hora puedo tomar un cafe o despertarme). Me resulta muy difícil dormir en movimiento avión / tren / bus...

strava

25 febrer 2025 18:11 #57 per aurelian (Associat/da)
Bon dia companys!

Antes de marcharme paso por dejaros el penúltimo capítulo de la saga Camí cap a Tòquio (2 de Març, 25).

Semana 17/02, primera de taperin, 6 días, 75km

- Martes Per la vorera del riu Llobregat, altura Cornella. 10x2'/1' media 3'49" / km a 172 ppm. Buenas sensaciones, es la 5a vez que hago este entreno en el mismo sitio en el ultimo año y me salió la media mas rápida. Recupero caminando / trotando lento.

En el taperin me gusta mantener la intensidad y solo bajo el volumen, es una sesión sin muchas problemas, series cortas y la mitad del volumen activo comparado con la semana pasada.

- Jueves El Prat 2x8km 33'46 (4'13"/km a 171 media de ppm) - recupero 1km tranki con parada para tomar agua y coger otro gel - 33'13" (4'09"/km a 172 media de ppm).

A 10 días de la cita, busco hacer el ultimo entrenamiento a ritmo, a partir de este punto ya no puedes aportar nada mas de fitnes hasta la maraton, tmb suelo ultimar los detalles (material, geles) y tomar el pulso de las sensaciones.

- Domingo Por la façana del litoral Barceloní. 90 minutos a 5'01"/km - sin pulsometro.

Semana 24/02, taperin/viaje/maraton, ? días, ?km

- Martes Per la vorera del riu Llobregat, altura Cornella. 4x5'/3' Idea era de hacer 5'/4'30"/4'15"/4'00 pero hice 4'50"/4'24" dirección Sant Boi, vuelta 4'14"/3'56".

También me gusta hacer algo de intensidad en la semana de la maraton, pero voy cambiando en cada preparación.

Espero trotar el jueves y sábado. Domingo a la 9:10 (1:10 hora peninsular) la carrera donde voy a lucir el dorsal 22488.

Sobre la preparación: Lo valoro positivamente. He empezado el día después de la maratón de Valencia, 2/12. En total 13 semanas. Sumo un poco mas de 900km a una media semanal de 75km. Hay que tener en cuenta que la primera han sido solo 12km, he tenido una con un viaje que me dejo en 50.
No hago tantas tiradas largas, prefiero hacer medias (Sitges/Sant Cugat/Santa Coloma) donde voy buscando el ritmo de maratón como un buen entreno. He tenido algunas problemas musculares - quizás por dejar de ir la gym - pero por suerte no he roto nada. Los tendones de maravilla y en todas estas semanas no me he tomado ningún anti-inflamatorio. También ya tengo respuesta por el tema de la respiración que espero solucionar a la vuelta y atacar el proximo reto al 100%.

Plan de la cursa: He hecho 6 maratones (de 12) entre 3h y 3h 05, que mas da otra a 3:05? Mirare poco el reloj pero mi intención es de pasar la media en 1h 28 y a ver si puedo doblar. Hay que celebrar el espirito del guerrero japonés!

Ya os contare.

strava

25 febrer 2025 19:43 #58 per tonivet (Visitant)

aurelian va escriure: Bon dia companys!

Antes de marcharme paso por dejaros el penúltimo capítulo de la saga Camí cap a Tòquio (2 de Març, 25).

Semana 17/02, primera de taperin, 6 días, 75km

- Martes Per la vorera del riu Llobregat, altura Cornella. 10x2'/1' media 3'49" / km a 172 ppm. Buenas sensaciones, es la 5a vez que hago este entreno en el mismo sitio en el ultimo año y me salió la media mas rápida. Recupero caminando / trotando lento.

En el taperin me gusta mantener la intensidad y solo bajo el volumen, es una sesión sin muchas problemas, series cortas y la mitad del volumen activo comparado con la semana pasada.

- Jueves El Prat 2x8km 33'46 (4'13"/km a 171 media de ppm) - recupero 1km tranki con parada para tomar agua y coger otro gel - 33'13" (4'09"/km a 172 media de ppm).

A 10 días de la cita, busco hacer el ultimo entrenamiento a ritmo, a partir de este punto ya no puedes aportar nada mas de fitnes hasta la maraton, tmb suelo ultimar los detalles (material, geles) y tomar el pulso de las sensaciones.

- Domingo Por la façana del litoral Barceloní. 90 minutos a 5'01"/km - sin pulsometro.

Semana 24/02, taperin/viaje/maraton, ? días, ?km

- Martes Per la vorera del riu Llobregat, altura Cornella. 4x5'/3' Idea era de hacer 5'/4'30"/4'15"/4'00 pero hice 4'50"/4'24" dirección Sant Boi, vuelta 4'14"/3'56".

También me gusta hacer algo de intensidad en la semana de la maraton, pero voy cambiando en cada preparación.

Espero trotar el jueves y sábado. Domingo a la 9:10 (1:10 hora peninsular) la carrera donde voy a lucir el dorsal 22488.

Sobre la preparación: Lo valoro positivamente. He empezado el día después de la maratón de Valencia, 2/12. En total 13 semanas. Sumo un poco mas de 900km a una media semanal de 75km. Hay que tener en cuenta que la primera han sido solo 12km, he tenido una con un viaje que me dejo en 50.
No hago tantas tiradas largas, prefiero hacer medias (Sitges/Sant Cugat/Santa Coloma) donde voy buscando el ritmo de maratón como un buen entreno. He tenido algunas problemas musculares - quizás por dejar de ir la gym - pero por suerte no he roto nada. Los tendones de maravilla y en todas estas semanas no me he tomado ningún anti-inflamatorio. También ya tengo respuesta por el tema de la respiración que espero solucionar a la vuelta y atacar el proximo reto al 100%.

Plan de la cursa: He hecho 6 maratones (de 12) entre 3h y 3h 05, que mas da otra a 3:05? Mirare poco el reloj pero mi intención es de pasar la media en 1h 28 y a ver si puedo doblar. Hay que celebrar el espirito del guerrero japonés!

Ya os contare.

Aurelian has hecho una preparación ejemplar y además con la suerte de no lesionarte. Yo tampoco creo que dobles, pero porqué no un sub 3h?

Mucha suerte

26 febrer 2025 06:53 - 26 febrer 2025 07:13 #59 per aurelian (Associat/da)
Gracias Toni! El problema es del viaje y nula familiaridad con el lugar y como amanece el día.
Por esto doy por bueno hacer la primera mitja a 1 28 y la segunda pues sobre la marcha, podrá salir cualquier cosa en la franja 1 27-1 42 :joy:

Edito… tmb estamos viendo una predicción meteo de 23C :sick:

strava

01 Mar 2025 18:44 #60 per Jorfer (Associat/da)
Aurelian te deseo la mejor de las suertes pero con esa temperatura pues a mojarte todo lo que puedas para bajar la temperatura corporal. Ánimos y suerte.

Estaremos pendientes

Associació Esportiva Corredors.cat
info@corredors.cat
© 2020  Tots els drets reservats