123rd Boston Marathon (15/04/2019)

123rd Boston Marathon (15/04/2019)

17 Abr 2019 18:26 #381 per Josep58 (Associat/da)
Cachirulo impresionante crònica :thumbup: de las que enganchan conforme vas leyendo y dan ganas de volver a afrontar nuevamente un reto de estas caracteristicas y visitar esta ciudad y su maratón. Enhorabuena y felicidades :clap: :clap: :clap:

Felicitats a tota la resta dels que heu format aquesta gran representació CoRReCat :top: :top: :top: a l'espera de poder llegir les vostres cròniques :)

La recuperació es possible, amb sort, paciència i temps

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

17 Abr 2019 23:12 #382 per OscarB&J (Associat/da)
Crónica de Boston 2019:

Me plantaba en Boston después de Berlín y New York con el objetivo de terminar la tercera de las majors, como muchos ya sabréis las hago con un fin solidario que me toca bien de cerca. Espero completar en 2020 la totalidad de las 6.
Dicho esto llegava a Boston con unas sensaciones muy contradictorias, el 2018 fue un año duro dado que había sido padre por segunda vez y el nivel de entrenos había bajado a 2, 3 días por semana. Sorprendentemente inicie el año con el mismo mantenimiento, 3 días por semana y estaba cerca de mis mejores marcas de siempre, consiguendo 1.20.19 en media y 2.53 en maratón de Barcelona. Si alguien lo entiende que me lo explique. Esto me hizo plantarle en la línea de salida con confianza, pero Boston , bajo mi punto de vista engaña, sobre el papel parece un perfil favorable pero desde el inicio te va castigando con tobogán tras tobogán hasta dejarte sin fuerzas, en mi caso me dejo seco justo antes de las hills y eso que salí conteniendo el ritmo, pase en 1.27 la media cuando en Barcelona había pasado en 1.25. También la sensación que tenía fue de estar en un invernadero dado que había llovido justo antes de la salida y el efecto humedad y calor fue mortal para mi, al punto de estar empapado en pocos kms. Lo peor fue al llegar a las hills y estar sin fuerzas y tener que caminar. Por un momento me quedé en blanco, respiré y me dije, esto no te supera tienes que levantar la cabeza y acabar y saqué las fuerzas de donde no las había, quedaban muchos km pero el reto es tan importante para mí que nada me detuvo. El objetivo era acabar y fui avanzado a un ritmo de 4.50 -5 dado que me propuse ir alternado correr y caminar ( la Heartbreak a 5.40...) pero lo mínimo posible, con ello me plante en 39 en que escuche por detrás un "vamos Oscar"!! David venía por detrás y me ánimo a seguir tirando, le dije que siguiera sin mi y fui utilizándolo de guía sin que se diera a cuenta , el último km con la emoción de la gente intenté pillarlo, me pongo a 4.15 el último km pero esta demasiado lejos . Entro en 3.06.29 muy contento y emocionado. En resumen, está maratón es más dura de lo que parece en papel, es increble de animación y organización. Estoy emocionado y agradecido de haber compartido parte del reto con este grupo. Espero compartir muchos km más. Siento si he sido extenso ?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Abr 2019 19:52 #383 per Jordi (Associat/da)
Felicitats OscarB&J i gràcies per la crònica :party: :party:

Una més o una menys, depen de com ho vulguis mirar :stucktongue


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

18 Abr 2019 20:23 #384 per gorka (Associat/da)
Cronicón, Cachirulo!:clap: :clap:
I bonica, també, OscarB&J :thumbup:
Esperant les properes que publicareu per llegir-les amb aquell punt d'enveja.
Aquesta Marató ja és vostra, companys!


MP
1000 m.l. (1): 3.53 (Barcelona 2018)
5 Km (3): 22.31 (El Masnou 2017)
10.000 m.l. (2): 39.59 (Barcelona 2009)
10 Km (102): 38.20 (Girona 2007)
Mitja Marató (88): 1.27.38 (Granollers 2007)
Marató (34): 3.18.27 (Sant Sebastià 2007)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Abr 2019 11:39 - 19 Abr 2019 11:42 #385 per Joan3 (Associat/da)
Bon dia!

No havia passat per aquí encara!

Moltes gràcies pel seguiment que vau fer de la marató, jcarpa i tota la resta. M'ha agradat repassar amb detall els temps de pas que vau penjar per anar rememorant les sensacions que sentia en cursa.

Bé, nosaltres ja vam arribar ahir de Boston. La majoria aniran tornant aquests dies. Una marató impressionant i una experiència que recordarem. Espero poder fer la crònica relativament aviat. A nivell personal, recordaré aquesta marató com, sense cap mena de dubte, una de les més lluitades i de les quals estic més orgullós. Ho explicaré amb calma. Més enllà d'això, em quedo amb detalls com haver pogut compartir d'alguna manera l'última marató de l'estimat amic Cachirulo, o bé les hores pre-sortida compartides amb el Kilometer i l'abraçada prèvia a la seva sisena i última 'major', a la línia de sortida i a pocs metres d'en Yuki Kawauchi i la resta de favorits. Per no parlar de les bones estones compartides amb els correcats abans i després de la marató.

Feliç, en resum, d'haver-ho pogut viure i de formar part d'aquesta família. Aviat la crònica amb els detalls. Aquesta vegada en tinc moltes ganes.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

19 Abr 2019 17:45 #386 per OscarBolo75 (Associat/da)
Enhorabona a tots/es els companys/es CoRReDoRS que vau fer Boston!!!

jcarpa & aurelian gràcies als 2 pel seguiment. Desde París anava consultant l'app amb el dorsal de molts companys i el email amb les notificacions del fil.

Grans cròniques d'en cachirulo i OscarB&J.
cachirulo no tires la toalla Martoniana todavía, te puede dar alguna nueva alegría. America para visitar a los familiares Americanos ;-) y busca alguna en Europa que te motive: Berlin, Londres, Amsterdam, Paris....

Salut

37'27" Cursa dels Nassos 2019
1h21'33" Mitja Barcelona 2020
2h49'44" Marathon de Paris 2019

50km Ruta de les X Ermites 2015
71km Long Trail Barcelona 2016
85km Ultra Trail Collserola 2015

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

20 Abr 2019 06:53 #387 per Mona (Associat/da)
Ha estat espectacular, una passada, una vivència que em farà somriure sempre que hi pensi, m'he emocionat només de veure com la ciutat es volca en la Marató, com ja han dit, fins i tot de vegades els crits es feien ensordidors. Per tenir una petita idea de la importancia de la Marató pels bostonians, l'endemà a l'aeroport alguns dels bars oferien descomptes als corredors (la meitat de l'aeroport anava amb la medalla penjada) i felicitacions quan cridaven l'embarcament dels vols.
Moltes gràcies a tots pel seguiment, també emociona tornar i trobar-te amb el forum ple!
A més, estic molt contenta de com m'ha anat i de com m'he sentit les cames el dia després. Crònica en construcció, tornar i tenir jornades de 8h - 10h de feina no em deixa pensar gaire... Tot i que ahir els meus clients eren de Newton i la seva filla vivia a Ashland, (dos dels pobles que s'atravessen amb la Marató) que ella deuria ser una de les que ens va animar perquè la Marató passa per davant de casa seva, ens vam passar la meitat del tour parlant de Bosotn!
Molt contenta d'haver pogut compartir aquesta experiència amb la Gran Expedició Correcat que es va formar, i el recorregut amb en Jaume86 i l'Amic.





Cachirulo, que crónica más emocionante, y que pena que tengas que retirarte del Maratón, pero lo primero es la salud ¡pero que bueno que hayamos podido compartir un pedacito de este viaje a Boston! ¡13 es un número mágico! espero poderte ver en distancais más cortas.

RugbyMan, deixa que el cuc et piqui i travessa el bassal, que val molt la pena!

OscarB&J, un placer haberte podido conocer en Boston, ya estás en el equador del reto ¡espero que podremos compartir otras maratones por el mundo! aunque me parece que en 2 semanitas compartimos otra más cerquita de casa ;)
Adjunts:

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Abr 2019 02:32 #388 per jaume86 (Associat/da)
Abans de començar, moltes gràcies pel seguiment i les felicitacions rebudes!


Fa molts mesos que es va començar a gestar una gran expedició correcat en aquesta major, que coincidint amb la setmana santa facilitava molt les coses. De fet, vam invadir el fil de l'any passat on l'OscarBolo va donar una lliçó enorme del gran maratonià que és. En tots els sentits!! Ha estat un far que ens ha anat guiant a tots a base d'una quantitat innombrable de consells.

També el fet de tenir el kilometer a l'expedició ens ha donat un plus a tots, mostrant setmana a setmana la seva detallada preparació, com l'Oscar, que anava més enllà dels consells maratonians, motivant-nos a tots i posant-nos alerta de tots els possibles imprevistos que ens podíem trobar... tot i que malaurament, i molt injustament, en va haver de superar un de ben gros de darrera hora que demostra l'enorme capacitat de sacrifici i superació que té aquest megamaratonià, dels millors de la història d'aquesta associació i, a sobre, encara millor persona. Un piropo clàssic però que us ben asseguro que és completament ajustat!

Com deia, fa molts mesos que vam començar a preparar aquesta marató. Els primers detalls que vaig completar van ser el vol amb aircanada el maig passat, sense voler esperar a levels i norwegian, ni tan sols a tenir l'ok per córrer la marató. Alhora reservava un apartament cozy a Cambridge, per compartir, donada la gran expedició que seríem n'estava segur que trobaria companyia (i ara que s'està acabant el viatge, que bé que vaig fer!! Ha estat una experiència de convivència enorme amb el Joan3 i la Rosa, la Mona, el Barceruel i la Judith!).

Els dies previs al viatge van ser de molts nervis. La preocupació pel temps ens va embogir. Vistes i revistes les imatges de la darrera marató i sabent gairebé de memòria les cròniques de l'Aurelian i sobretot de l'OscarBolo, un estat de pànic es va apoderar de l'expedició. Tot apuntava a vent i pluja i semblava que les "altes" temperatures no podien ser. En algun moment de les nostres converses va sortir aquest aspecte de la temperatura, que ho canviava radicalment tot respecte a l'any passat, però semblava que no podia ser temperatures de 14/18 graus. O si més no, ho deixàvem de banda i la nostra preocupació ens portava a l'any passat en no començar la marató mullats i per tant gelats...

Dissabte a primera hora agafava el vol d'air canada cap a Toronto, on faria escala per arribar a Boston al vespre. Allà ja hi era la Mona, que havia passat uns dies a Montreal (on estic ara fent escala de tornada) i a mitja nit arribarien en Joan3 i la Rosa. Amb el jet lag, l'endemà ens vam aixecar ben d'hora per anar a fer una petita activació de 20'. Seguidament vam anar a recollir el dorsal (malauradament el temps se'ns va tirar a sobre i no vam poder visitar la macro fira) i corrent cap a la foto correcat que havíem convocat a les 12:30 a l'arribada de la marató. I seguidament vam anar a dinar a un italià que havíem reservat ben aprop, on ens vam reunir 24 persones! El diumenge va passar ràpid, a penes vam poder passejar pel Boston Common per arribar al Massachussets State House i tornar cap al metro cap a "casa". Sopar pasta i cap a dormir. L'endemà era el gran dia i calia descansar al màxim.

En Joan es va aixecar ben d'hora ben d'hora, ni el vam sentir. Ell sortia de la primera onada i amb l'amic i la mona sortiríem de la tercera, fet que ens permetia agafar els autobusos cap a la sortida de Hopkinton dues hores més tard. Els de la primera onada havien d'agafar els busos de 6-7, de 7-8 els de la segona, de 8-9 nosaltres els de la tercera onada i a partir de les 9 els de la darrera onada. Des de l'organització ens havien avisat que, degut a les inclemencies meteorològiques que ens trobaríem, la quarta onada no esperaria i sortiria immediatament després a la tercera. Al recollir el dorsal ens van dir que el desplaçament cap a Hopkinton eren un 45'. Com que la nostra sortida estava prevista a les 10:50, vam queda amb l'amic a les 8 a la parada de metro de Copley (just al costat de l'arribada i allà on es deixava la bossa per l'arribada). A l'aixecar-nos va començar a ploure. A ploure molt. Un diluvi! Eren les 6 i poc i només esperàvem que els companys que sortien a la primera sortida ja haguessin pujat a l'avió perquè sinó... per sort el radar donava "només" una tempesta vermella de poca estona però per si de cas, ens vam preparar per lo pitjor. Quina pinta feiem amb la mona!! Com que, per sort, la temperatura era agradable, vam sortir ella en xancletes i jo amb unes sabatilles de les que donen als hotels. Ella amb roba vella i jo amb la manta del vol com a pareo, amb forces capes a sobre de la pastanaga i, com no, amb una de les capalines que ens donen a l'arribada de la mitja i la marató de bcn. Quines files feiem!!

Però la jugada ens va sortir bé, duiem la petita bossa d'un galo a rebentar amb tot lo necessari per canviar-nos completament si plovia. En canvi, l'amic ho duia a la bossa gran, plenament convençut que li deixarien portar a Hopkinton. Cal remarcar, pels que hi aneu en properes edicions, que no vam passar cap mena de control. Cap! Potser per la meteo... però podríem haver dut força més cosa d'haver-ho sabut, com l'any passat els van deixar amb previ avís de que podrien dur una bossa normal sempre que fos transparent i es podés veure què duien dins! Deixar les bosses per l'arribada va ser un moment, els voluntaris eren eficaços i simpàtics, sempre desitjant-nos sort a tots! I ràpidament ens vam dirigir cap a la zona on hi havien els busos que ens durien a Hopkinton, al carrer que separa els dos parcs del centre de Boston. Allà sí que hi havien cues però vam tardar relativament poc en pujar a un dels primers busos i dirigir-nos cap a Hopkinton.

El camí es va fer llarg. El què ens havien dit que serien 45' van passar a ser uns llargs 75'. Per sort, el trajecte es va fer molt amé amb la mona, el rafa i un amic seu que sortia a la darrera onada/sortida. A l'arribar a Hopkinton vam veure molta gent fent necessitats als boscos del voltant, fet que ens havien prohibit reiteradament. De fet, cada minut algú de l'organització cridava "out of the woods!" però res... i a l'entrar al campament ho vam entendre tot, amb la pluja d'abans (que per sort, vam evitar des de l'entrada al bus), va quedar tot el campus enfangat! A les grans carpes s'hi estava molt bé i hi havia menjar i café calent però amb la demora del bus ens havien quedat sense temps per veure massa del campus. Vam demanar un café ràpid, una mica d'aigua, ens vam canviar ja amb la roba per córrer i vam descartar els policlínics passant a anar als arbres del mig del campus. Entre el fang d'una zona de lavabos i la gran cua a l'altra zona, vam tirar per l'opció més fàcil i guarra (amb perdó pels americans!). Ens vam fer una foto per inmortalitzar el moment (imprescindible comprar el pack de fotos abans de la cursa amb marathon photos per 60$, val molt la pena!) i gairebé corrent cap a la sortida. Hi ha una bona distancia, més d'un km (unes 0,7 milles) i ja anaven sortint els dorsals de la tercera i la quarta sortida/onada.

I com aquell que no vol la cosa, vam començar la marató! Vista l'arribada el dia anterior ens esperàvem una bona parafernalia però no, un parell de coolumnes a banda i banda on hi deia START i a córrer. Més tard en Joan3 ens explicaria com va ser la seva sortida (ja ho explicaran el Kilo i ell) de gallina de piel! Però nosaltres ens hi vam trobar, de fet si no arriba a ser per les catifes "championchip" per entendre'ns, no haguéssim dit mai que ja havíem començat. Els primers kms van ser complicats. Havíem comentat de córrer a un ritme sobre els 5' amb un objectiu de 3h30' però que en cap moment ens havia d'obsesionar. Si podíem apretar, apretaríem. Però si calia aixecar el peu també ho faríem, que l'important era gaudir del moment i ja que havíem començat plegats, també hi acabaríem! Al sortir mesclats amb corredors de la 4a onada, va fer que haguéssim de sortejar molta gent als primers metres. Dues coses van quedar clares als primers minuts. Que seria una marató dura de collons doncs teòricament eren els 10 primers kms favorables... però després d'uns metres de baixada sempre et trobaves un tram de pujada! No eren les Newton hills però no et permetien agafar un ritme constant en cap moment. Ho vam comentar ràpidament, que res d'apretar en aquests primers kms favorables doncs calia guardar forces per la segona mitja, clarament més dura, amb les Newton Hills i ja amb forces kms a les cames. També ens va sorprendre la quantitat de dones. En varios moments ens veiem completament envoltats de dones!! Per tant, sorpresos gratament en aquest aspecte! Després vam saber que les dones arribaven gairebé al 50% dels finishers! Allà sí que ho tenen ben montat! També m'agradaria destacar la quantitat de gent amb problemes que ens vam trobar en el transcurs de la marató. I tot i així seguien endavant, cadascú al seu ritme i animats per la multitud d'espectadors que es trobaven a cada metre de la marató. Quina passada d'ambient!!

Els 10 primers kms els vam fer en aproximadament 49', agafant gairebé un minutet de coixí sobre la previsió que teníem. En tot moment imperava el seny, nombroses vegades ens comentàvem que anàvem massa ràpids! Però l'ambientazo que hi havia ens hi portava. La meteo havia canviat radicalment. On ens temíem fred, vent i pluja va passar a ventet, núvols i molta xafugor en aquest primer quart. Més tard encara es va obrir una mica més el dia i va sortir el sol! A alguns ens va tocar massa i tot...

Personalment em trobava força còmode. Amb algunes molèsties als isquios (el meu tendó d'aquil·les personal!) però amb moltíssima energia i alegria. Portava la gopro al pit però constantment la treia per fer fotos i videos, ja us els compartiré doncs si van sortir com volia (era la primera vegada que hi corria i no n'estic segur d'haver copsat al 100% l'ambient i la festivitat durant tot el recorregut!) seran el millor record pels 3! I això que, repeteixo, les fotos de marathon photos valen molt la pena de comprar amb anterioritat doncs dsp de la marató valen força més.

Vam passar la mitja marató en 1h44', mantenint el minutet de coixí per les hills! A destacar d'aquesta part de la marató el km20, on s'amunteguen les noies del Wellesley College demanant petons durant pràcticament 500 metres. És impossible no deixar-se endur per la cridoria, tal com descriu el cachirulo! Jo no em vaig aturar però vaig grabar tot aquell passatge xocant les mans de totes elles que cridaven embogides! I això que els primers classificats feia més d'una hora que havien passat per allà!! Un dels trams més bonics de la marató, sens dubte!

I pocs minuts més tard, el rafa va començar a mostrar signes d'anar malament. Faltava molt i personalment no creia que l'acabés sense parar a caminar varies estones. Que equivocat que anava!! Amb la Mona anàvem gaudint al màxim i animant al Rafa. Vaig decidir començar a agafar ampolles d'aigua sempre que en veies als espectadors, que constantment ens oferien fruita (plàtans, taronges), regalessies així com puntualment gelats o cervesa! És impresionant com la gent es volca amb la marató!! Jo no perdia ocasió per treure la gopro i fer videos. La gent embogia i animava a tope al veure-la!! Els meus braçets no donaven per dur-la tota l'estona però era tant espectacular que tinc mooooolts trams grabats. La finalitat era aconseguir la màxima animació pel rafa però ell ràpidament es va posar en mode supervivència i a penes deixava anar un aigua de tant en tant. Feia patir però alhora, no defallia i anaven passant els kms i les hills.

I aquí em vull parar, a les Newton hills, les famoses i temudes Newton hills! Teòricament i pràctica, comencen a la milla 16 dsp de la milla segurament més ràpida de la marató, fins a la milla 21, a la Heartbreak Hill, la més famosa de totes. Com ja han comentat, la més dura la primera, sense dubtes, i la darrera tot i ser la més famosa i la que t'agafa amb les cames més cansades, no és la pitjor. De fet, el pitjor és tot el recorregut. Aproximadament un mes abans de la marató l'organització ens va enviar un video on es feia el recorregut a càmara ràpida, ens uns 7/8minuts. Es podia copsar que no hi havia un metre pla però un cop feta, us podem assegurar que és un error centrar totes les forces en les famoses Newton Hills doncs tot el recorregut és un puja-baixa constant, trenca cames i trenca ritmes! És significatiu que cap correcat/a fes negative split! El temps calorós segur que hi va tenir la seva influència però no va ser el motiu exclusiu!! Cal tenir en compte aquest perfil trencador prèviament, segurament recordo únicament 3 kms de ritme constant: el prier de baixada, el desè força pla i la milla 15, prèvia la primera hill, de baixada. La resta, una putada!!

Anàvem passant les hills i el patiment del rafa amic es feia més pal·lés però en cap moment vam haver de parar. Es dedicava a seguir, seguir i seguir! La mona i jo feiem el possible per ajudar-lo, animant-lo i aportant-li la màxima hidratació possible, així com alguna fruita però em feia la sensació que estava aillat de tot i tothom, que desitjava acabar i que l'únic que feiem era molestar-lo! I jo amb la gopro, segur que em va maleir infinites vegades desitjant que me la fotes pel...

I vam arribar, tot i que ens importava poc el temps, uns segons per sota de les 3h38'. Havíem dit de començar i acabar plegats i això vam fer! Als darrers metres ens van sorprendre el Dabit, Vane, barceruel i Judith, amb la càmara apunt per tirar la foto que millor segurament descriu la nostra marató. Ja sabeu la dita de que una imatge val més que 1000 paraules (i jo ja en porto 2500...). En plena recta final també hi havia la Montse, amb l'estelada a punt per identificar-la entre la multitud, també càmara en mà!! Quina felicitat acabar i després d'aquests darrers metres de subidon total i multiplicats exponencialment gràcies als correcats trobats! 1000 gràcies!!

A l'acabar, ens vam fer fotos amb la medalla, ens vam abraçar i gairebé plorar!! Les emocions estaven a flor de pell! La mona i jo eufòrics i malauradament el rafa, rebentat! Quin esforç més gran que va fer!! Sense defallir en cap km, ni en el més dur de les hills! Va regular amb l'experiència del gran maratonià que és, amb l'afegit de tenir un parell d'ous com a zeppelins de grans!!!Admiració infinita!!

Vam deixar el rafa a l'hotel i corrent cap al metro que just en aquell instant es posava a ploure!! I allà mateix, a l'estació, ens vam trobar amb el joan3 i el joregar, amb les seves dones! Tots molt contents tot i no haver aconseguit les maratons somiades tot i que van fer uns grans resultats i així els hi vam fer saber!! En joan es va marejar una mica, segurament pel gran esforç que va fer en aquesta dura marató. A l'arribar a casa vam dinar, una mica tard però molt satisfets!! i mentrestant començava a Fenway Park la festa de la milla 27! La ubicació és brutal, al camp dels red sox completament pels maratonians, amb dos grups de música en directe i cervesa gratuita, degut a que l'sponsor de l'esdeveniment és la cervesa 26.2. Amb la mona hi vam treure el cap i ens vam ajuntar al dabit, vane, judith, barceruel i esquimal, que gaudien de la festa! Vam anar a sopar (després d'alguns problemes burocràtics per no dur el passaport a sobre, amb el dni no et deixen entrar als bars a les 10h de la nit...).

L'endemà vam trobar-nos per esmorzar en un dinner típic i ens vam posar les botes! Abans ens havíem acomiadat del Joan i la Rosa i a l'acabar l'esmorzar ens acomiadàvem de la mona, la vane i el dabit. Amb el Victor i la Judith anàvem un parell de dies a Cape Cod, que van ser brutals!!! Vam llogar unes bicis i vam fer un tomb per les afores de Provincetown, a la punta del cap. Un camí per bicis entre dunes i aiguamolls i boniques platges! L'endemà vam anar a veure balenes (poques i alguns dofins juganers!!) i vam volar cap a Boston doncs feiem tard als Celtics! Per sort havíem agafat parking al TD Garden mateix i vam minimitzar molt la nostra demora (ajudat també per la destresa del Victor al volant del cotxe!). Vam arribar just començar el segon quart! Esàvem molt aprop del cachirulo i entremig de les nostres boques també hi havia el joregar. Amb tots ells ens vam fer fotografies i fins i tot vam aconseguir que el Victor i l Judith sortissin als videomarcadors!! Va ser un dia inoblidable!!

Dijous ells anaven a Salem però jo em vaig quedar a Boston doncs encara no l'havia visitat pràcticament, i a això em vaig dedicar fins al darrer moment, passant per Harvard i el Mit, el Freedom Trail, Beacon Hill o l'Aquari.

Boston és una ciutat genial, el centre és petites i et permet visitar-lo en poc temps. Alhora, hi pots passar dies visitant cada edifici emblemàtic d'aquesta històrica ciutat, la primera d'Estats Units, allà on es van instal·lar els colons puritans o allà on es va desencadenar la guerra d'independència arrel dels fets ocorreguts amb el té (allà amb un increment d'impostos sobre el té la van liar parda i aquí ens foten d'osties per suposadament posar fairy al terra i mirar amb molt d'odi...

I la marató és espectacular!! No he fet cap més major i serà difícil fer-ne alguna més (tal vegada London algun any!) però la sensació que m'emporto d'aquesta cursa és de ser una Behobia multiplicada per mil! Quina gentada animant a tot arreu!! Una vivència que la recordaré tota la vida amb un record bestial!

I amb això pujo a l'avió de Montreal cap a Barcelona i acaba una setmana de viatge de somni!! Moltíssimes gràcies a totes i tots els que l'heu fet possible, ha estat increïble!!

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Abr 2019 13:14 #389 per Jorfer (Associat/da)
Jo no sóc molt amic de creuar l'Atlàntic per a fer una marató, però llegint els vostres comentaris m'entren ganes de córrer per Boston, molt més que NYC que per mi està sobrevalorada.

Jaume86, espectacular com has viscut la teva primer major. Sens dubte, algun dia les tindràs totes com OscarBolo75 o Kilometer. Tant tu com la Mona, vau fer una feina de suport impagable, sou molt grans.

Enhorabona per la XV i ara per la XVI oi?

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Abr 2019 15:25 #390 per cachirulo (Associat/da)
Jaume pero cuanto duraba la escala?? ;)
Que gran crónica y la verdad que con ese paso de media Rafa va a aguantar muy bien. Lo normal ha sido que nos cayeran entre 8-10mn en la segunda parte y habéis estado en la media.
Deseando leer más crónicas,que mañana hace ya una semana...

Para correr rapido primero hay que hacerlo despacio.

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Abr 2019 15:34 #391 per tonivet (Associat/da)
oscar&bj, jaume 86 cròniques molt emotives. A veure si aquesta tarda puc començar a fer la...

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Abr 2019 16:56 #392 per aurelian (Associat/da)
Bon dia! Enhorabona a tots + Mona per acabar la marató d'enguany de Boston. Felicitats Jaume86 per la teva pasejada turistica de Hopkinton a Boston, espero veure el video gopro ben aviat!

joregar va escriure: Esperava realment superar la teva marca :stucktongue pero m'he pegat un bon ostión contra el mur jajaja alguna vegada havia de passar.


joregar -- ho tens, nomes falta el día / recooregut per fer-ho. De fet el meu temps va ser 3:08:58, ja m'has superat jejej.

Cachirulo -- muchas gracias por tu cronica, me has hecho vivir la cursa. Como todos, espero que Boston no sea la ultima, muchos animos, y te deseo todo lo mejor.

Pocos han hecho marcas lunes. El estrés añadido del viaje a la salida, las condiciones meteo que cambiaban con constancia - tengo un amigo que su bus se ha parado en una area de descanso en la autopista por culpa de la lluvia - y al final la humedad que muchos habéis empezado a notar al km 14-15 han afectado sin duda el resultado final.

10000: 38:43 - Sant Antoni 02.2016
Mitja: 1:23:49 - Oxford Half Marathon, 10.2018
Marató: 2:56:26 - Maratona di Pisa, 12.2018

strava

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Abr 2019 17:58 #393 per jaume86 (Associat/da)

cachirulo va escriure: Jaume pero cuanto duraba la escala?? ;)
Que gran crónica y la verdad que con ese paso de media Rafa va a aguantar muy bien. Lo normal ha sido que nos cayeran entre 8-10mn en la segunda parte y habéis estado en la media.
Deseando leer más crónicas,que mañana hace ya una semana...


4h de escala dan para mucho!!jeje

Jorfer en porto XVI: 6 VLC, 6 BCN, Manchester, Rotterdam, Empúries i Boston. Aviat Empúries de nou i, per variar, tancarem l'any a València amb la setena seguida si tot va bé, per seguir a BCN i alguna altra encara per decidir a la primavera 2020 (tandebo London si no podria ser Paris o Roma o...)

2h55'28"; marató Barcelona  2019 (17)
1h22'14" mitja  Barcelona 2019 (44...)
37'21";   10km   Pineda 2018 (42...)
19'13";  5km Horta 2013 (1)

Properament: 24h (diumenge a Can Dragó!)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Abr 2019 18:50 #394 per NACHOSBOYS (Associat/da)
Bones!

El mateix que la resta. Enhorabona a tots i gràcies per contar-nos les vostres experiències. Seguim esperant la resta.

5km: 0:20:12 (Pallejà 2018)
10 km: 0:41:56 (Can Mercader 2016)
   Mitja: 1:34:36 (Sitges 2020)
Marató: 3.46:16 (Castelló 2015)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

21 Abr 2019 21:41 - 21 Abr 2019 21:41 #395 per Jordi (Associat/da)
Gran jaume86 :party: :party:

Ganes boges de veure el vídeo :oops:


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Abr 2019 00:41 #396 per Dennis Teuling (Associat/da)
Uff, a mi tampoc (com el Jorfer) mai m'havia cridat la marató de NY, però només llegir la gran crònica de Jaume86 entren unes ganes boges de ser-hi Boston!!

Una crònica que lluny de les marques fan sentir la marató des de dins. Molt gran, amic.
Com també la teva ajuda, amb la Mona del pobre amic. Qualsevol altre hauria deixat de córrer per deixar de patir, però ell va continuar... potser degut a vosaltres dos (i Boston sencer, és clar!).

OscarB&J, gran gest el teu, per la bona causa, i amb un nivell brutal. L'any que ve All Six... uauuuu

Cachirulo, gran crònica la teva! Sap greu la teva decisió (en calent?) de deixar les maratons... tot i que s'entén perfectament amb la pre-crònica. Tu coneixes millor que ningú el teu cos i el teu gran cor... i segur que faràs el que cal per poder seguir gaudint del córrer. Sigui distàncies llargues o curtes!!

Gràcies per totes les cròniques, i esperant les altres.
I espero poder veure aviat el vídeo d'en Jaume86... gallina de piel segur!

P.D. RugbyMan ha llegit lo de Wellesley, s'ha posat catxondo, i ja està pensant en apuntar-s'hi... Quin estereotip més bàsic de macho ibèric :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

1500 La Haya - 4:09:78 indoor 1990
10 milles Amsterdam - 0:59:03 1992

10 km  Nassos     '11  -    36:54
Mitja  Tarragona  '15 -  1:24:38
Marató Empúries '18  - 3:03:21

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Abr 2019 17:41 #397 per RugbyMan (Associat/da)

Dennis Teuling va escriure: P.D. RugbyMan ha llegit lo de Wellesley, s'ha posat catxondo, i ja està pensant en apuntar-s'hi... Quin estereotip més bàsic de macho ibèric :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:


Dennis, ja soc apuntat pel 2020....sembla mentida q no em coneixis. Però lo d'Ibéric sobrava

A la resta.....Gallina de piel

5000: 19'01" (Relleu 24h de Can Dragò 2014)
10km: 41'31" Bombers 2018 41'09" El Vendrell 2019
Behobia: 1:31:43 (2012)
21km: 1:31:05h (El Prat 219) 1:27:59 (Sitges 2020)
30km: 2:27:57h (Maratest 2013)
Maratò: 03:36:49h (BCN 2013) 03:20:07 (BCN 2018)

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Abr 2019 19:44 #398 per Josep58 (Associat/da)
OscarB&J enorme prueba de superación en momentos dificiles sacando fuerzas para acabar la maraton y continuar con tu causa solidaria. :clap: :clap: :clap:

Jaume86, gran crònica :raised: :raised: :raised: , plena de grans detalls amb una gran descripció d'aquestes emocions viscudes que posen de manifest les grans dificultats d'aquesta marató, però gratament superades per la gran familia CoRReCat que hi vareu prendre part i que personalment la fessis amb la Mona i l'amic. :thumbup:

La recuperació es possible, amb sort, paciència i temps

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

22 Abr 2019 21:06 #399 per tonivet (Associat/da)
Cronica de una petada anunciada


Todo empezó en la cena correcat de Enero de 2018, llegamos tarde mi mujer y yo y todo el mundo ya estaba sentado. La mesa del komando kanyero de Sabadell nos hizo un hueco y allí nos sentamos.
En la conversación como no salió el tema de las maratones de asfalto y Cachirulo me animó a apuntarme a la maratón de Boston del 2019 puesto que caía en Semana Santa y por mi condición de autónomo y pequeño empresario era un factor importante. Por supuesto ya había leído lo que Oscarbolo75 y aurelian habían escrito sobre esta maratón, asi que miré a los ojos a mi mujer y vi como se le dilataban las pupilas y se le iluminaba el rostro (que cursi) así que adelante.

Una vez llegado el momento quise hacer un entreno diferente para cambiar rutinas y adaptarme bien a l perfil complicado de Boston. Me habían hablado muy bien del plan de Pablo Villalobos asi que le pedi a Stone_apo si me podía pasar el plan sub 3h (muchas gracias!) y lo adapté a un objetivo de 3h15. En el había sesiones de gimnasio “caseras”, cuestas, cambios de ritmo asi que lo vi bien. Con 5 dias a la semana y acostumbrado a planes sub 3h10 pensé que era factible.

No me costó excesivo trabajo llevarlo a cabo, con 5 sesiones semanales la mayoría de veces y volúmenes de 70-80 km’s semanales, aunque como en todos los planes empiezas a estar hastiado en la semana -4 y deseando que termine; señal que has apurado lo que debías.

Me presento en Boston con algunos pequeños dolores musculares en cuádriceps, piramidal, molestias en tobillo pero nada que en teoría el reposo de la ultima semana y el fisio no pueda solucionar.
Muy pendientes del tiempo toda la expedición correcat por la primavera tan extrema a veces en Massachusetts: que si lloverá mucho, que si frio, que si ahora dicen tormentas en la primera mitad, que si la temperatura sube…
La cuestión que al salir del apartamento cae la de Dios pero ya empiezo a dejar ropa en el apartamento. La capelina de la maratón de NY me protege perfectamente de la lluvia hasta que cojo el bus hacia Hopkinton. Para evitar largas esperas, cojo de los últimos autobuses de mi ola (la 2) y me planto en la villa de los atletas con el suelo mojado, el tiempo nublado y una temperatura suave. Aquello es una pasada de ir y venir de gente, colas para el baño (que son numerosísimos), colas para el café, colas hacia la salida (la ola 1 se está marchando). Miles de personas sentadas por el suelo ¿Qué hago?. Primero: voy a los urinarios que hay menos cola y descargo, segundo: me tomo un café que siempre va bien (no me he tomado ninguno), tercero: busco un hueco para sentarme bajo las carpas, como no voy a necesitar las bolsas para los pies serán mi asiento. A los 5 minutos, un compañero de asiento me pregunta de que ola soy, “de la dos” “pues en 10 minutos ya te tienes que ir a la salida” qué espera más corta! Me cambio de zapatillas, me quito el viejo chándal y me voy con la capelina de plástico que pille en la feria y una camiseta vieja.
Las 0,8 millas que hacemos a pie son en ligera bajada, algunos pasan corriendo, otros van a las calles laterales: pues si, otro pis no irá mal, la gente de allí nos hace mala cara por mucho que nos escondamos

Los corrales o cajones estan muy bien organizados, asi que dentro del mio y a falta de 15 minutos hago mi activación habitual, miro el reloj de la iglesia coreana que tenemos enfrente y me introduzco entre la gente para cobijarme del aire ya sin la ropa que quedaba.

LA MARATON

0-5KM: 22’40” (A 4’30”) Previsto 22’25”
Me parece escuchar un ruido y la gente empieza a andar, que poco glamour!. Estoy muy tranquilo ya que el tiempo no amenaza lluvia, solo me preocupo por coger el ritmo lo antes posible, de momento la gente va muy tranquila pero en unos centenares de metros a pesar de la cantidad de gente que somos se corre bien: ésta es la magia de los cajones por marcas bien organizados. Se nota un montón la humedad ambiental, mientras no llueva me pondré la gorra del revés, los ritmos salen casi calcados al plan previsto
5km-10km: 22’37” (a 4’29”) Previsto 22’30”
Sigo yendo bien, pero ya empiezo a sudar por la cara; cosa rara en mi. Muchas espaldas ya están mojadas, supongo que es por la humedad pero pienso que ya pasará, el suelo se va secando. Me sorprende la cantidad de chicas de 25-35 años corriendo, me fijo en un corredor con camiseta de la bandera inglesa que me acompañará mucho rato. Ya acumulo unos 30-40 segundos de retraso pero no voy a apretar porque sobrado no voy
10km-15km: 22’46” (a 4’31”) Previsto 22’30”
Ya no me noto tan fresco, estas sensaciones las tuve en San Sebastián pero me mantení constante y acabé fuerte. La animación por los pueblos es increíble, te da mucha moral y empieza a parecer algo épico… Sigo con mi compañero inglés de cerca y con las chicas ellas a ratos más rápido, a ratos más lento
15km-20km: 23’13” (a 4’35”) Previsto 22’45”
Más retraso acumulado, pienso que el colchón que llevo ya lo recuperaré en los últimos 5 km’s. Las piernas ya empiezan a estar pesadas y está claro que haré una maratón en negativo, de hecho es lo que estaba previsto. Está empezando a apretar el calor, lagente está muy sudada. Me tomo mi segundo gel (km 17) pero subidón no noto nada…
20km-25km 23’16” (a 4’37”) Previsto: 22’45”
Continua la animación por los pueblos, cada vez es más intensa e increíble. No puedo estar de chocar algunas manos, a los besos no me atrevo jeje, me estoy empezando a encontrar “vacio” ya veo que la cosa no va muy bien. Paso la media en 1h36’10, tengo más de un minuto de colchón
25km-30km 24’23” (a 4’48”) Previsto 23’30”
El ritmo decrece más pero es lo que tocaba. No voy con pájara pero las piernas ya no responden como debieran. Sorprendentemente la mayoría de compañeros de viaje van igual que yo, el griterío es impresionante y por fin veo a Julia a final de la heartbreak hill que no es para tanto, sino más bien todas las pequeñas cuestas acumuladas que llevas encima de tus piernas. Un beso y seguimos adelante, en unos metros mas estan los supporters kanyeros que también animan un monton. Ahora mismo lo que más me matan son las bajadas. Lo veo ya un poco crudo lo de acercarme a las 3h15
30km-35km 25’12” (a 5’00”) Previsto 23’55”
Ya estoy con la pájara y no quiero andar, así que pongo el piloto automático y sin querer me aislo de mi alrededor para concentrarme en llegar. Ya voy medio atontado, asi que me tomo el último gel (7, 17, 27,35) para ver si hace algo. Aquí si que me empieza a pasar gente en las bajadas, me pasa anfeca por la izquierda que no me ve y al cabo de unos minutos Joan Pala por la derecha que me saluda y me anima y le contesto con un “estoy muerto”
35km-40km 26’30” (5’15”) Previsto 23’50”
Ya no miro el reloj, me concentro en llegar. Mucha gente andando, una chica en el suelo con 5 voluntarios intentando reanimarla, un chico con unos sanitarios agarrándose las piernas, y la gente gritando cada vez mas! No los puedo defraudar, tengo que seguir corriendo! Solo me duelen las piernas, mi cardio va descansado pero la cabeza tampoco va muy fina. Me adapto a las subidas y a las bajadas como puedo
40km- final 12’40”(5’32”) Previsto 10’36”
Ya casi estamos, se me hace muy largo no me encuentro bien. Me concentro solamente en llegar, no puedo acelerar, ni levantar los brazos ni sonreir pero prefiero hacer la maratón corriendo, es la opción que siempre escojo. Solo pasar por la meta, pego un grito de rabia y de alivio. Ya está.
Andando me intento recuperar, las nauseas se me pasan. Ya pasó, soy feliz, he terminado quizá la maratón de asfalto más dura y la que peor tiempo que he hecho de las 18: 3H22’02”. No creo que vuelva nunca porque además no soy mucho de repetir, se que pudiera haber hecho mejor tiempo siendo más conservador pero me doy cuenta que es una maratón de terminar.
Es LA MARATON EN ESENCIA

Please Entra or Crear compte to join the conversation.

23 Abr 2019 09:40 #400 per Jordi (Associat/da)
M'agrada que arrisqueu tonivet :party: :party:

Bona petada, però sense caminar :muscle:


Salut!
Jordi

* MMP *
3h24 37 Marató - 1h31 07 Mitja - 41:55 10km - 19:49 5km - 5:48 Milla - 3:19,50 1000m - 1:07,23 400m - 14,43 100m || 2h28 53 30km - 1h06 17 15km - 46:55 ECI
* Addicte a l'endorfina des del 18/08/2011 *
JRDi69 en STRAVA
Masses Límits

123

Please Entra or Crear compte to join the conversation.